Visor detalle nota de prensa

Vicepresidència Segona i Conselleria de Presidència
FOTOPERIODISME

La Generalitat organitza una exposició de l’arxiu del fotoperiodista Perfecto Arjones sobre la societat alacantina de la segona mitat del segle XX

10/05/2026
La Generalitat organitza una exposició de l’arxiu del fotoperiodista Perfecto Arjones sobre la societat alacantina de la segona mitat del segle XX
  • La mostra reunix vint-i-quatre imatges que reflectixen l’activitat social i esportiva desenrotllada durant tres dècades al voltant del Reial Club de Regates d’Alacant
  • La direcció general de Comunicació realça el fotoperiodisme amb esta exposició que es podrà visitar de manera gratuïta en l’edifici de Correus i Telègrafs d’Alacant

La Generalitat, a través de la Direcció General de Comunicació Institucional, ha organitzat l’exposició fotogràfica ‘El Reial Club de Regates d’Alacant a través de l’objectiu de Perfecto Arjones. Un viatge en el temps per les dècades 60, 70 i 80’, que arreplega una selecció d’imatges procedents de l’arxiu del fotoperiodista.

Es tracta de vint-i-quatre imatges que reflectixen l’activitat social i esportiva desenrotllada durant tres dècades al voltant del Reial Club de Regates d’Alacant i que va ser captada per l’objectiu de Perfecto Arjones, cap de fotografia del diari Información, qui va immortalitzar tant les competicions esportives com la vida de la societat alacantina en este enclavament emblemàtic de la ciutat.

A través d’estes imatges es mostra com el club va ser molt més que una entitat esportiva perquè es va convertir en un espai en el qual van confluir societat i esport, tradició i modernitat, i a on la ciutat d’Alacant va consolidar una de les seues senyes d’identitat més recognoscibles: el seu vincle amb el mar.

En concret, l’exposició oferix imatges preses en el Reial Club de Regates convertit en l’escenari de la vida quotidiana d’una Alacant oberta al mar, en els salons i les terrasses de la qual es donaven cita personalitats de la vida política, cultural i econòmica, tant de la ciutat com de fora d’ella, per a participar en esdeveniments de diversa naturalesa i proves esportives que també atreien nombrosos espectadors des del port.

Amb esta iniciativa, la Generalitat tracta de realçar el fotoperiodisme, així com la seua contribució a preservar la memòria col·lectiva, a través d’un discurs visual que documenta i posa en context fets i realitats significatives de la història recent, reforçant la seua conservació com a patrimoni informatiu i cultural.

En este sentit, l’exposició fotogràfica de Perfecto Arjones constituïx un testimoniatge fonamental de la història recent d’Alacant i de la Comunitat Valenciana, per la qual cosa atesa la rellevància d’estos documents gràfics, des de la Direcció General s’ha impulsat la realització d’esta mostra gràfica que es podrà visitar de manera gratuïta, durant este mes de maig i fins al pròxim 12 de juny, en l’edifici de Correus i Telègrafs d’Alacant.

 

Galeria d'imatges