Visor detalle nota de prensa

Vicepresidència Tercera i Conselleria de Medi Ambient, Infraestructures, Territori i de la Recuperació
INVERSIONS

La Generalitat mobilitza 470 milions en inversions programades per a infraestructures i transports a Castelló

11/05/2026
La Generalitat mobilitza 470 milions en inversions programades per a infraestructures i transports a Castelló
  • El vicepresident tercer destaca que les actuacions permetran “millorar la mobilitat, reforçar la competitivitat i vertebrar el territori” amb una inversió de 748 euros per habitant
  • El pla inclou actuacions en carreteres, transport públic, obres hidràuliques i depuradores, i l’impuls de l’aeroport de Castelló

La Generalitat ha mobilitzat 470 milions d’euros en inversions ja programades per a infraestructures i transports en la província de Castelló mitjançant un conjunt d’actuacions estratègiques, part de les quals en execució ja, orientades a millorar la mobilitat, impulsar l’activitat econòmica i reforçar la cohesió territorial. 

Així ho ha destacat el vicepresident tercer i conseller de Medi Ambient, Infraestructures, Territori i de la Recuperació, Vicente Martínez Mus, durant una trobada informativa organitzada per Radio Castellón Cadena SER, a on ha assegurat que “la província de Castelló està en el mapa inversor de la Generalitat” i ha defés que “invertir en mobilitat és invertir en oportunitats, ocupació i qualitat de vida”.

Entre les principals actuacions previstes, que impliquen 748 euros d’inversió per habitant, figura el futur eix de la ceràmica, una infraestructura viària amb una inversió superior a 150 milions d’euros destinada a millorar la connexió del principal clúster industrial de la província amb la xarxa estatal i els corredors europeus.

La Generalitat ja ha licitat la redacció del projecte i preveu iniciar una primera fase per a connectar la CV-21 amb la CV-10, i millorar l’accessibilitat d’àrees industrials com Onda i l’Alcora. “El clúster ceràmic necessita infraestructures modernes per a competir en els mercats internacionals”, ha assenyalat el vicepresident tercer, que ha afegit que el nou eix permetrà “reduir temps de transport, millorar la logística i reforçar la connexió entre indústria i grans corredors de transport”, ha explicat el conseller.

La Generalitat impulsa, a més, un pla d’inversions de 114 milions d’euros per a modernitzar el transport públic de la província, tant en la xarxa d’autobusos com en el TRAM de Castelló. En matèria de transport interurbà, el Consell ha renovat quatre corredors d’autobús i en preveu posar en marxa quatre més que milloraran les connexions entre municipis de la província i beneficiaran més de 600.000 usuaris.

Pel que fa al TRAM de Castelló, la Generalitat està executant inversions per valor de 4,4 milions d’euros per a millorar les infraestructures i renovar la flota amb noves unitats 100 % elèctriques i accessibles. Així mateix, la Generalitat està avançant actuacions com la renovació de la plataforma del traçat urbà en el centre de la ciutat, l’ampliació de la línia 1 fins al Grau i la planificació d’una futura línia 2 fins a Vila-real passant per Almassora. En este sentit, Martínez Mus ha reclamat al Govern que execute les inversions pendents del pla de Rodalia “davant una xarxa vella” i ha recordat que són fonamentals per a millorar el servici a Castelló i que, entre altres coses, tenen pendents la renovació dels vehicles. 

El pla inversor del Consell també preveu el desbloqueig definitiu de la ronda oest de Castelló, una actuació històrica per a la capital de la Plana que comptarà amb una inversió de 37,2 milions d’euros i el projecte de la qual es troba ja en fase de supervisió. De la mateixa manera, s’avança en la recuperació d’infraestructures forestals danyades per temporals i pluges intenses mitjançant una inversió de quasi 30 milions d’euros per a recuperar l’interior de la província, que també es va vore afectat per la dana de 2024.

D’altra banda, el vicepresident ha recordat que la Generalitat està executant inversions hidràuliques per valor de 140 milions d’euros a través de l’Entitat Pública de Sanejament d’Aigües Residuals (EPSAR). Estes actuacions permetran modernitzar depuradores, renovar emissaris submarins i millorar infraestructures de sanejament en municipis de tota la província, amb projectes destacats a Benicàssim, Borriana, Oropesa i Vinaròs.

Aeroport de Castelló i regeneració costanera

Martínez Mus, també ha recordat que l’aeroport de Castelló continua consolidant el seu creixement i va registrar durant el primer quadrimestre de 2026 un increment interanual del 15 % en el nombre de passatgers, el doble que la mitjana espanyola. “Hem d’estar tots molt orgullosos d’esta infraestructura després de l’assenyalament”, ha incidit el vicepresident. La infraestructura comptarà enguany amb 16 rutes regulars programades en 2026, entre les quals les noves rutes amb Bolonya i Manchester, que començaran a operar el pròxim 1 de juny, a més de continuar impulsant la seua activitat industrial i aeroespacial.

Finalment, el titular de Medi Ambient ha lamentat el retard del Govern en les obres de regeneració de la costa, amb actuacions que estan pendents quasi una dècada. “No té cap defensa que mentres no s’executen estes obres es vullga privar de la vivenda molts ciutadans pel desistiment del Govern”, ha insistit Martínez Mus, que ha recordat que no només s’obvien les obres necessàries, sinó que s’impedix actuar tant a escala nacional, amb la paràlisi de debats, com recorrent respecte de la normativa autonòmica, com la llei de costes valenciana. 

 

Galeria d'imatges