Visor detalle nota de prensa

Vicepresidència Tercera i Conselleria de Medi Ambient, Infraestructures, Territori i de la Recuperació
INFRAESTRUCTURES

La Generalitat avança en la connexió ciclopedestre entre Xilxes i la platja amb la licitació de les obres que començaran en els pròxims mesos

12/05/2026
La Generalitat avança en la connexió ciclopedestre entre Xilxes i la platja amb la licitació de les obres que començaran en els pròxims mesos
  • L’actuació, amb una inversió de 2,1 milions d’euros, preveu un itinerari de 2,2 quilòmetres per a vianants i ciclistes al costat de la CV-2280
  • Vicente Martínez Mus destaca que gràcies al desbloqueig d’esta actuació s’alçarà “una infraestructura molt demanada i necessària per als veïns de Xilxes”

La Generalitat ha fet un pas més per a fer realitat el futur carril ciclopedestre que unirà el nucli urbà de Xilxes amb el nucli de la platja després de la publicació de la licitació de les obres d’esta actuació, que compta amb una inversió de 2,1 milions d’euros i un termini d’execució d’un any des de l’inici de les obres, que començaran en els pròxims mesos.

La previsió és que els treballs puguen adjudicar-se este estiu per a començar com més prompte millor una infraestructura “molt demanada i necessària per als veïns”, segons ha assenyalat el vicepresident tercer i conseller de Medi Ambient, Infraestructures, Territori i de la Recuperació, Vicente Martínez Mus, que ha estat en la zona a on es construirà este nou carril al costat de l’alcalde de Xilxes, Ismael Minguet.

Martínez Mus ha destacat que el projecte, desbloquejat després d’anys sense concreció, suposarà “la connexió definitiva entre el nucli urbà i la platja mitjançant un recorregut segur, accessible i il·luminat per a poder desplaçar-se tant a peu com amb bicicleta”. Així mateix, ha subratllat que l’itinerari nou “millorarà la qualitat de vida dels veïns i fomentarà una mobilitat més sostenible i saludable”.

El futur traçat tindrà una longitud de 2,2 quilòmetres i discorrerà al costat de la carretera CV-2280, principal via de connexió entre els dos nuclis. En l’actualitat, este recorregut manca d’un espai segur per a vianants i ciclistes, ja que la carretera disposa de vorals estrets i registra una circulació elevada, especialment durant els mesos d’estiu.

La iniciativa, que ha estat anys programada per la Generalitat però que durant la legislatura anterior no va arribar a tindre ni el projecte definitiu, preveu la creació d’una banda exclusiva de tres metres d’ample per a vianants i ciclistes, separada de la calçada mitjançant un espai enjardinat amb arbratge i il·luminació solar, la qual cosa permetrà reforçar la seguretat i millorar la integració paisatgística de l’entorn.

L’itinerari nou també permetrà enllaçar amb la cicloruta ‘CR-2437 Camí Eurovelo de la Platja de Xilxes’, fet que reforçarà la xarxa de mobilitat sostenible del municipi. A més, l’actuació inclou millores en la il·luminació i una reorganització de la secció de la carretera per a afavorir una circulació més segura. Tota l’obra es realitzarà en terrenys de titularitat i domini públic existent al costat de la carretera, la qual cosa permetrà executar la infraestructura amb menys impacte.

L’alcalde de Xilxes ha mostrat la seua satisfacció “per l’avanç definitiu d’este projecte, ja que per fi comptem amb la licitació i el pròxim inici d’una obra molt emblemàtica i necessària per al municipi”.

Galeria d'imatges

Talls de veu relacionats

Vicente Martínez Mus