Visor detalle nota de prensa

Vicepresidència Tercera i Conselleria de Medi Ambient, Infraestructures, Territori i de la Recuperació
INFRAESTRUCTURES

La Generalitat comença esta setmana els treballs de millora del ferm en la CV-8215 a Sant Vicent del Raspeig amb una inversió de quasi 500.000 euros

12/05/2026
La Generalitat comença esta setmana els treballs de millora del ferm en la CV-8215 a Sant Vicent del Raspeig amb una inversió de quasi 500.000 euros
  • Per a evitar futures deformacions en la calçada, es retiraran i trasplantaran les palmeres situades en la mitjana de la carretera, així com altres unitats dels laterals de dos rotondes
  • L’actuació que preveu el reasfaltatge es prolongarà quatre mesos

La Vicepresidència Tercera i Conselleria de Medi Ambient, Infraestructures, Territori i de la Recuperació, mitjançant el Servici Territorial d’Infraestructures Públiques d’Alacant, comença, este dimecres, els treballs de conservació i millora del ferm en la carretera CV-8215, en el terme municipal de Sant Vicent del Raspeig, per a garantir la seguretat viària.

La intervenció, amb un pressupost de 481.858 euros, es desenrotllarà al llarg de diversos trams consecutius d’esta via i abastarà l’eix comprés entre la rotonda existent en l’encreuament de la carretera CV-821 amb el carrer Riu Túria, i la rotonda situada en l’accés a l’autovia A-77.

Els treballs consistixen en el reforç del ferm de la calçada en un tram d’aproximadament 2,4 quilòmetres i abasten la secció completa dels quatre carrils de circulació d’esta via. La iniciativa permetrà millorar les condicions de circulació, l’adherència i la durabilitat del paviment, així com reparar els danys existents en la calçada —com ara irregularitats i ondulacions— provocats pel creixement de les arrels de les palmeres existents en la mitjana. 

Així mateix, es durà a terme la reparació de les vorades afectades per estes arrels. Els treballs previstos inclouen el fresatge de la capa de redolament, el reg d’adherència i l’extensió d’una nova capa d’aglomerat asfàltic de quatre centímetres de grossària, la qual cosa implica un reasfaltatge.

A més, es retiraran, al llarg del tram afectat, les palmeres situades en la mitjana de la carretera, així com una vintena d’unitats localitzades en els laterals de dos rotondes, amb l’objectiu d’evitar deformacions i irregularitats en el ferm i potencials futures afeccions a la seguretat viària que estan provocant el creixement de les seues arrels. Posteriorment, es procedirà al condicionament dels escocells mitjançant el seu rebliment i formigonat. Les palmeres que es retiren es trasplantaran en altres zones del municipi, amb la col·laboració de l’Ajuntament de Sant Vicent del Raspeig.

Les obres tenen una duració estimada de quatre mesos. Durant este període es treballarà per a executar les actuacions previstes amb la màxima eficiència possible i minimitzar així les afeccions al trànsit.

Esta intervenció forma part de les labors de conservació, adequació i manteniment de la xarxa d’infraestructures de transport de la Generalitat en la zona d’Alacant centre, amb l’objectiu de garantir la seguretat viària, optimitzar l’estat del ferm i millorar la funcionalitat de la via per a tots els usuaris. Amb esta actuació, la Vicepresidència Tercera i Conselleria d’Infraestructures reafirma el seu compromís amb la millora contínua de la xarxa viària autonòmica i la seguretat en la circulació.

Galeria d'imatges