Detalle nota de prensa
Visor detalle nota de prensa
La Generalitat redactarà un estudi per a concretar les obres que garantisquen la seguretat en el Palau de Comunicacions de Gandia
- El Consell ha executat les obres d’emergència per a assegurar la façana de l’edifici de Correus després del despreniment de rebles del 17 d’abril
- A instàncies de la Generalitat s’ha reunit la comissió de seguiment del conveni per a la determinació d’usos del denominat edifici de Correus
El secretari autonòmic de Política Institucional i Cohesió Territorial, Carlos Gil, ha anunciat que la Generalitat “està redactant els plecs per a traure a licitació la redacció d’un estudi més detallat d’obres de reparació dels desperfectes detectats en l’edifici Palau de Comunicacions de Gandia, conegut com l’edifici de Correus”.
Carlos Gil ha destacat “la ràpida actuació de la Generalitat després del despreniment de rebles de la façana de l’edifici de Correus, especialment en la torrassa esquerra, ocorregut el divendres 17 d’abril, ja que, en menys d’una setmana es van iniciar les obres d’emergència per a garantir la seguretat dels vianants”.
Segons ha explicat el secretari autonòmic, “els treballs van finalitzar el 8 de maig, i s’han centrat a assegurar la façana de l’edifici, eliminant el risc de despreniments que pose en perill els vianants, per la qual cosa s’ha eliminat el risc estructural de l’edifici”.
El secretari autonòmic ha efectuat estes declaracions al final de la reunió de la comissió de seguiment del conveni per a la determinació d’usos del Palau de Comunicacions, celebrada a instàncies de la Generalitat, en la qual s’ha tractat la situació actual de l’edifici i les actuacions necessàries.
Per part de la Generalitat han assistit el secretari autonòmic de Política Institucional i Cohesió Territorial, Carlos Gil, el director general de Coordinació de l’Acció de Govern, Alberto Pascual, i el director general de Patrimoni, Antonio Woodward.
L’Ajuntament ha estat representat per l’alcalde de Gandia, José Manuel Prieto, el secretari i coordinador general, Emili-Josep Sampio, i el coordinador de l’Alcaldia, Alfred Boix.
El director general de Coordinació d’Acció del Consell, Alberto Pascual, ha ressaltat “la voluntat de la Generalitat d’impulsar la reparació de l’edifici i de col·laborar amb l’Ajuntament en la busca de nous usos que impulsen la dinamització del centre històric i aporten valor afegit a l’oferta cultural, universitària i social de la ciutat”.
Alberto Pascual ha destacat que “tots compartim el mateix objectiu: actuar amb responsabilitat, coordinació institucional i la màxima agilitat possible davant un edifici emblemàtic per a la ciutat de Gandia i per a la Generalitat”.