Visor detalle nota de prensa

Emergències i Interior
SEGURETAT

Emergències col·laborarà amb els enginyers industrials en matèria de prevenció d’incendis en entorns industrials

14/05/2026
Emergències col·laborarà amb els enginyers industrials en matèria de prevenció d’incendis en entorns industrials
  • Juan Carlos Valderrama es reunix a Castelló amb representants dels enginyers industrials per a reforçar la cooperació entre l’Administració autonòmica i els col·legis professionals
  • La Generalitat i els enginyers industrials organitzaran de manera conjunta jornades de conscienciació i formació en prevenció d’emergències

La Conselleria d’Emergències i Interior col·laborarà amb els enginyers industrials de la Comunitat Valenciana en matèria de prevenció d’incendis en entorns industrials.

Així ho ha traslladat el titular de la Conselleria, Juan Carlos Valderrama, durant una trobada a Castelló de la Plana amb el president de la demarcació de Castelló del Col·legi Oficial d’Enginyers Industrials de la Comunitat Valenciana (COIICV-CS), Mariano Hernández, i el director tècnic del Col·legi, Matías Martínez, a la qual també ha assistit el director general de Coordinació dels Servicis de Prevenció, Extinció d’Incendis i Salvament de la Comunitat Valenciana, Andrés Balfagó.

Valderrama ha assenyalat que la reunió respon a l’objectiu de reforçar la cooperació entre l’Administració autonòmica i els col·legis professionals en matèries estratègiques com la seguretat en emergències, la protecció contra incendis en instal·lacions industrials, la formació i la coordinació en matèria d’emergències en els polígons industrials de la Comunitat Valenciana.

El conseller ha indicat també que la Generalitat i els enginyers treballaran de manera conjunta en el disseny i la impartició de cursos formatius i jornades de conscienciació en prevenció d’emergències.

Valderrama ha explicat que la prevenció i la conscienciació “són una part clau en la protecció enfront d’incendis en entorns industrials i volem conjuminar esforços, ja que els enginyers exercixen un paper essencial com a professionals tècnics responsables del disseny, la implementació, el control i la millora de les condicions de seguretat en les instal·lacions”.

“Considerem que les seues aportacions són necessàries i que la seua experiència teòrica i pràctica ajudarà a avançar en seguretat i a garantir el compliment normatiu en matèria d’emergències en l’àmbit industrial, la prevenció de riscos i la protecció de persones, béns i infraestructures”, ha afegit el titular d’Emergències.

El conseller també s’ha referit a la possibilitat d’impulsar la formació i l’intercanvi tècnic a través de l’Institut Valencià de Seguretat Pública i Emergències (IVASPE), “per a aprofitar la seua presència en les tres províncies i la seua capacitat per a impartir una formació especialitzada, qualificada i descentralitzada en tot el territori valencià”.

El responsable d’Emergències i Interior ha emmarcat la trobada amb els enginyers industrials en la ronda de contactes que celebra el seu departament amb els diferents col·legis professionals “per a escoltar i consensuar amb els col·lectius qualificats aspectes que redunden en una millora de les condicions de seguretat sectorial i col·lectiva” en la Comunitat Valenciana.

 

Galeria d'imatges