Detalle nota de prensa
Visor detalle nota de prensa
La Generalitat destina 410.000 euros per a millorar la seguretat viària i l’accés a Bellús amb una nova rotonda en la CV-620
- Vicente Martínez Mus ha visitat el municipi per a conéixer el resultat de les obres executades
- La intervenció a Bellús també ha inclòs treballs de reparació i protecció de l’estructura situada sobre el barranc del Salt
El vicepresident tercer i conseller de Medi Ambient, Infraestructures, Territori i de la Recuperació, Vicente Martínez Mus, ha visitat Bellús per a conéixer el resultat de les obres executades per la Generalitat en l’accés nord al municipi des de la carretera CV-620, una actuació que ha permés millorar la seguretat viària, la connectivitat i l’accessibilitat de l’entorn.
La intervenció ha suposat una inversió total de 410.000 euros i ha inclòs la construcció d’una nova rotonda en la CV-620 i treballs de reparació i protecció de l’estructura situada sobre el barranc del Salt. Les dos actuacions s’han executat en un termini de quatre mesos dins dels programes de conservació i millora de la xarxa viària autonòmica.
Durant la visita, Martínez Mus ha destacat que “esta actuació respon a una necessitat real dels veïns i usuaris de la CV-620, ja que l’anterior accés generava situacions de risc que era necessari corregir”. Així mateix, ha assenyalat que amb esta nova connexió “guanyem en seguretat, fluïdesa i comoditat en un dels principals accessos al municipi”.
En este sentit, el vicepresident ha subratllat que “la Generalitat continua avançant en una política d’infraestructures útil i pròxima, centrada a resoldre problemes concrets que afecten directament la mobilitat i la protecció dels ciutadans”.
L’actuació ha consistit en la remodelació integral de l’antiga intersecció en T, situada en el punt quilomètric 10+700 de la CV-620, mitjançant l’execució d’una nova rotonda tipus semianell que ordena els moviments de trànsit i millora la circulació d’entrada i eixida a Bellús.
A més de la millora per al trànsit rodat, el projecte ha incorporat actuacions orientades a reforçar la mobilitat per als vianants i l’accessibilitat, amb l’ampliació de voreres, nous passos per als vianants i l’adequació de l’entorn de la parada d’autobús.
“Estes actuacions formen part del compromís del Consell amb unes infraestructures més segures, modernes i adaptades a les necessitats actuals del territori”, ha afegit Martínez Mus.
De manera complementària, la Generalitat també ha actuat sobre l’estructura situada sobre el barranc del Salt amb treballs de reparació i protecció del formigó, tractament de fissures, millora de juntes i sistemes d’impermeabilització, amb l’objectiu de garantir la durabilitat i el funcionament correcte de la infraestructura a llarg termini.
Les obres s’emmarquen en el contracte de conservació de València Sud, dotat amb un pressupost mitjà anual de 7,75 milions d’euros, que permet desenrotllar actuacions preventives i de millora contínua sobre la xarxa autonòmica.
Per a finalitzar, Martínez Mus ha remarcat que la conservació de carreteres “és una prioritat per al Consell, tant en grans infraestructures com en actuacions concretes que tenen un impacte directe en la qualitat de vida i la seguretat dels municipis de la Comunitat Valenciana”.
Galeria d'imatges
Talls de veu relacionats
Vicente Martínez Mus