Detalle nota de prensa
Visor detalle nota de prensa
Marciano Gómez rep el ministre de Sanitat de Moçambic per a abordar la cooperació sanitària i la formació especialitzada de professionals
- La delegació moçambiquesa visita l’Hospital La Fe per a conéixer el model sanitari valencià i els programes de col·laboració mèdica internacional
- La sanitat pública valenciana manté des de fa més de vint anys programes de formació especialitzada per a professionals sanitaris moçambiquesos
El conseller de Sanitat, Marciano Gómez, ha mantingut una trobada institucional amb el ministre de Sanitat de Moçambic, Ussene Hilario Isse, i una delegació de responsables sanitaris del país africà, en una reunió celebrada en la seu de la Conselleria de Sanitat.
Durant la trobada, les dos delegacions han abordat qüestions relacionades amb la cooperació sanitària internacional, la formació especialitzada de professionals i l’intercanvi d’experiències en matèria assistencial, innovació i gestió sanitària.
El conseller de Sanitat ha destacat “la importància de continuar enfortint els llaços de col·laboració entre institucions sanitàries per a avançar en formació, investigació i qualitat assistencial”. Així mateix, Marciano Gómez ha subratllat que “la sanitat pública valenciana manté un compromís ferm amb la cooperació internacional i amb l’intercanvi de coneixement entre professionals sanitaris”.
Visita institucional a l’Hospital La Fe
Abans de la reunió institucional, el ministre moçambiqués i la seua delegació han visitat l’Hospital Universitari i Politècnic La Fe de València, a on han pogut conéixer diferents àrees i servicis del centre hospitalari. Durant la visita, la delegació ha agraït la col·laboració i el suport que des de fa més de vint anys manté la sanitat pública valenciana en la formació mèdica especialitzada de professionals moçambiquesos, especialment en l’àmbit de la cirurgia cardíaca.
La delegació institucional ha estat encapçalada pel ministre de Sanitat de Moçambic i el viceministre de Sanitat, Paulo Ivo Garrido, que han recorregut diferents àrees de l’hospital valencià per a conéixer de primera mà les instal·lacions, els processos assistencials i els circuits de treball.
Durant la visita al centre hospitalari, el ministre moçambiqués ha agraït “la implicació i el compromís de la Comunitat Valenciana amb la formació dels nostres professionals sanitaris durant més de dos dècades. Gràcies a esta col·laboració, hem pogut millorar tècniques quirúrgiques, procediments i l’atenció cardíaca que rep la nostra població”.
La delegació ha sigut rebuda pel cap de Cirurgia Cardíaca de l’Hospital La Fe, Juan Martínez León, i pel subdirector mèdic del centre, Vicente Campos Albors, que han explicat el funcionament de diferents servicis hospitalaris i el treball conjunt desenrotllat entre professionals valencians i moçambiquesos.
Des de fa més de vint anys, especialistes de la sanitat pública valenciana participen en un programa de cooperació sanitària mitjançant el qual cirurgians i professionals sanitaris es desplacen a Moçambic per a impartir formació especialitzada quirúrgica, fet que contribuïx a l’enfortiment del sistema sanitari del país africà.