Visor detalle nota de prensa

Justícia, Transparència i Participació
XARXA DE GOVERNANÇA LOCAL

La Generalitat posarà a la disposició dels ajuntaments la plataforma TEP per a reforçar la transparència de les entitats que reben ajudes públiques

19/05/2026
La Generalitat posarà a la disposició dels ajuntaments la plataforma TEP per a reforçar la transparència de les entitats que reben ajudes públiques
  • La secretària autonòmica de Transparència i Participació destaca en la Xarxa de Governança Local la importància de dotar els municipis de les ferramentes tecnològiques més avançades
  • L’aplicació TEP facilita que les entitats que reben ajudes públiques i subvencions complisquen amb les exigències legals en matèria de publicitat activa

 

La secretària autonòmica de Transparència i Participació, Carmen Uriol, ha anunciat, durant la reunió de la Comissió Permanent de la Xarxa de Governança Local a Castelló, que la Generalitat posarà a la disposició dels ajuntaments que formen part de la xarxa la Plataforma de Transparència Entitats Privades (TEP).

Esta ferramenta tecnològica està dissenyada per a reforçar el compliment de les obligacions de transparència per part de les entitats que reben ajudes públiques i subvencions, i garantir que la ciutadania puga consultar la destinació dels fons de manera clara i accessible.

Durant la seua intervenció davant la diputada de Transparència i Participació de la Diputació de Castelló, María Tormo, i representants municipals, Uriol ha subratllat que la transparència “no ha de ser un obstacle burocràtic per als ajuntaments, sinó una oportunitat per a generar confiança”. En este sentit, ha explicat que la cessió de la plataforma TEP “respon a una demanda històrica dels municipis, especialment els de grandària més reduïda, que sovint no tenen els recursos tècnics per a desenrotllar les seues pròpies aplicacions”.

Impuls a la transparència des de l’àmbit local

La Plataforma TEP permetrà publicar de manera senzilla i estructurada la informació requerida per a contribuir a millorar la rendició de comptes i a reforçar la confiança de la ciutadania en la gestió dels recursos públics. Amb esta iniciativa, la Generalitat impulsa una solució tecnològica que no només fa costat a les entitats locals, sinó que també simplifica i facilita el compliment de les obligacions per part de les entitats subvencionades.

Així mateix, esta ferramenta contribuirà a homogeneïtzar els criteris i estàndards de transparència i a promoure una gestió més oberta, accessible i eficient en tot el territori.

L’aplicació TEP facilita que les entitats que reben ajudes públiques i subvencions complisquen amb les exigències legals en matèria de publicitat activa. Segons la secretària autonòmica, “amb esta ferramenta, la Generalitat es convertix en una aliada de l’Administració local, i proporciona el suport necessari perquè cap ajuntament es quede arrere en matèria de govern obert”.

“El nostre objectiu és que la transparència arribe a cada racó de la Comunitat Valenciana. En oferir la plataforma TEP, eliminem dificultats i permetem que els gestors locals se centren a donar un servici de qualitat als seus veïns mentres la tecnologia s’encarrega que eixa gestió siga pública i fiscalitzable”, ha afirmat Carmen Uriol.

Aliança pel Govern Obert

Este anunci s’emmarca dins de les activitats de la Setmana de l’Administració Oberta, que se celebra del 18 al 24 de maig. La Xarxa de Governança Local es consolida així com a l’espai de referència per a la coordinació entre la Generalitat i les entitats locals, amb la finalitat d’unificar  criteris i compartir bones pràctiques en matèria de participació ciutadana i transparència.

Xarxa de Governança Local

La Xarxa de Governança Local de la Comunitat Valenciana arriba a un total de 116 entitats locals adherides, xifra que certifica el creixement constant d’una plataforma l’objectiu principal de la qual és estendre la cultura del govern obert i la integritat institucional a tots els municipis del territori valencià.

A través d’esta estructura de col·laboració, els ajuntaments i les mancomunitats accedixen a un espai de coordinació que permet harmonitzar les polítiques de govern obert i garantir que la transparència arribe de manera efectiva a tota la ciutadania, amb especial atenció als municipis amb menys recursos tècnics i pressupostaris.

El funcionament de la Xarxa, codirigida per la Generalitat i les diputacions d’Alacant, Castelló i València, facilita l’acompanyament a les corporacions locals en el disseny d’estratègies de participació ciutadana i en el compliment dels estàndards de transparència.

 

Galeria d'imatges