Detalle nota de prensa
Visor detalle nota de prensa
La Generalitat finalitza el dispositiu de recollida d’enderrocs de la reconstrucció a Aldaia després de gestionar més de 31.600 tones
- El comissionat per a la Recuperació assenyala que “els municipis van tornant a poc a poc a la normalitat després de la retirada d’enderrocs i restes d’obres derivats de la riuada”
- Davant la impossibilitat dels ajuntaments de fer front a esta tasca per si a soles, la Generalitat ha destinat 834.000 euros per a neteja i retirada de residus
La Generalitat ha culminat el buidatge i clausura del punt d’apilament d’enderrocs d’Aldaia després de gestionar 31.600 tones generades a conseqüència dels treballs de reconstrucció que es duen a terme en el municipi després de la riuada del 29 d’octubre de 2024.
El comissionat per a la Recuperació, Raúl Mérida, ha visitat este punt d’apilament juntament amb el director general de Qualitat i Educació Ambiental, Jorge Blanco, a on ha destacat que amb esta clausura “el municipi va tornant a poc a poc a la normalitat” després del dispositiu extraordinari de retirada de residus posat en marxa per la Generalitat.
Mérida ha explicat que els treballs han suposat una inversió de la Generalitat de 834.000 euros i formen part del pla especial posat en marxa pel Consell per a ajudar els municipis més castigats per les inundacions, davant la impossibilitat de moltes d’estes administracions locals per a assumir per si soles les tasques de neteja i de retirada de residus davant la insuficiència de mitjans econòmics i tècnics.
En un primer moment, este pla es va centrar en la retirada de llots, estris i deixalles, però una vegada es van buidar els punts d’apilament d’estos materials es van tornar a omplir novament, però esta vegada amb enderrocs i restes derivades de les obres de reconstrucció. Per això el Consell va ampliar el pla inicial de retirada de residus per a fer-se càrrec d’esta nova tanda.
“En total, la Generalitat ha gestionat ja més d’un milió de tones de residus en el conjunt de municipis afectats, amb una inversió global superior als 250 milions d’euros, amb l’objectiu de garantir una gestió adequada d’estes restes i contribuir a la recuperació de la normalitat en les localitats damnificades”, ha assenyalat Raúl Mérida.
Recollida de residus sostenible
Amb l’objectiu de gestionar este volum de residus de manera controlada, el Consell ha impulsat la contractació per 168.000 euros d’una assistència tècnica encarregada de la vigilància i control de la contaminació.
En este sentit, s’han verificat les quantitats gestionades en cada un dels punts, així com els tipus de residus, s’ha comprovat la destinació d’estos, els certificats o declaracions responsables de les diferents instal·lacions de tractament final i s’ha inspeccionat el procés de treball.
També s’han fet mostrejos, analítiques, prospeccions o sondejos del sòl i de les aigües subterrànies per al control de les possibles afeccions pels apilaments de residus municipals i llots derivats de la riuada.
“Tot el procés s’ha dut a terme amb les màximes garanties i sense produir-se cap problema de salut pública”, ha ressaltat Mérida, qui ha destacat que el Pla Endavant de recuperació preveu en el seu objectiu específic C.20 esta retirada i selecció de residus.
Segons les dades arreplegades en l’Informe de diagnòstic dut a terme per la Generalitat, la dana, a més de generar una quantitat ingent de deixalles, va provocar la pèrdua de més de 4.500 contenidors, així com danys estructurals en la xarxa d’ecoparcs.
Galeria d'imatges
Talls de veu relacionats
Raúl Mérida