Detalle nota de prensa
Visor detalle nota de prensa
La Generalitat organitza per primera vegada a Espanya el seminari europeu INFORM EU per a millorar la comunicació sobre política regional europea
- La Comunitat Valenciana és la primera comunitat autònoma a acollir una trobada d’esta classe, que ha reunit experts en comunicació de la Comissió Europea i els 27 països membres
- Durant el seminari, han visitat els projectes sostenibles finançats amb els fons europeus en el Palau de Justícia de la Comunitat Valenciana i el Museu de les Ciències
La Vicepresidència Segona i Conselleria de Presidència, en col·laboració amb la Direcció General de Política Regional i Urbana de la Comissió Europea (DG REGIO), ha organitzat, esta setmana, a València, el seminari temàtic europeu ‘INFORM EU - Visual communication, part one: photography & imagery’, per a posar en comú estratègies de comunicació que contribuïsquen a reforçar la visibilitat de la política regional europea.
Amb l’organització d’esta trobada, la Comunitat Valenciana es posiciona com la primera comunitat autònoma a Espanya a acollir una cita d’estes característiques, que ha reunit experts en comunicació de la Direcció General REGIO, la Direcció General HOME de la Comissió Europea, responsables dels programes INTERREG i representants dels 27 estats membres.
Este seminari ha permés compartir i cooperar en l’anàlisi de la comunicació visual dels projectes cofinançats amb fons europeus per a millorar-la i, d’esta manera, visibilitzar millor davant de la ciutadania l’impacte dels programes FEDER i del Mecanisme de recuperació i resiliència.
La directora general de Fons Europeus, Rocío Pont, ha destacat que els fons europeus “transformen la realitat dels territoris: rehabiliten edificis públics, modernitzen infraestructures, fan costat a les persones més vulnerables, impulsen la transició ecològica i digital. Però si eixa transformació no es veu, no es conta i no es compartix, correm el risc que la ciutadania no la perceba com a pròpia”.
Pont ha remarcat que “treballar millor la comunicació visual d’Europa és, en el fons, treballar millor la legitimitat democràtica del projecte europeu”. En este sentit, ha ressaltat la importància de la trobada celebrada a València per a impulsar, en col·laboració amb la resta d’agents que conformen la Unió Europea, l’ús dels recursos gràfics “com a ferramenta que convertix dades en històries i projectes en evidències tangibles”.
Projectes finançats amb fons europeus en la CAC i el Palau de Justícia
A més de les jornades formatives, durant este seminari, els participants han visitat dos projectes finançats amb fons europeus com a mostra del compromís del Consell i, en particular, de la Direcció General de Fons Europeus amb la importància que l’aportació dels fons comunitaris té per a la cohesió econòmica i social, així com per al desenrotllament de la Comunitat Valenciana.
En concret, han visitat el Museu de les Ciències, a on la directora general de la Ciutat de les Arts i les Ciències, Ana Ortells, ha explicat la trajectòria d’estos 25 anys del complex, així com l’aposta per la sostenibilitat que s’està desenrotllant en tres direccions complementàries: la millora de la climatització amb solucions d’arquitectura bioclimàtica, la planta de geotèrmia en construcció i l’eficiència en la gestió hídrica.
Esta actuació és finançada amb fons Next Generation EU, mitjançant el Mecanisme de recuperació i resiliència (MRR), dins del Programa d’impuls a la rehabilitació d’edificis públics (PIREP), del Pla de recuperació, transformació i resiliència establit pel Govern d’Espanya.
A continuació, la comitiva ha recorregut diversos dels espais i elements més representatius del Museu de les Ciències, com el carrer Major i les exposicions.
En el seu recorregut també han conegut la planta fotovoltaica del Museu de les Ciències, que està en funcionament des de fa més d’un any, amb més de 7.000 unitats de rajoles fotovoltaiques instal·lades en les volades. L’energia elèctrica produïda és per a autoconsum, de manera que s’aboca directament en la xarxa elèctrica de l’edifici i el proveïx parcialment, fet que reduïx la demanda d’energia de la xarxa exterior.
D’altra banda, han visitat el projecte d’adequació funcional del Palau de Justícia de la Comunitat Valenciana, cofinançat dins del Pla d’eficiència energètica d’edificis judicials de la Comunitat Valenciana, una intervenció que combina patrimoni i eficiència energètica en un bé d’interés cultural.