Detalle nota de prensa
Visor detalle nota de prensa
La Generalitat destinarà 15 milions al corredor verd del Montnegre dels quals ja n’ha consignat 380.000 en els pressupostos de 2026
- El comissionat per a la Recuperació participa en una jornada en la qual ha destacat “l’estratègia verda del Consell per a augmentar la resiliència” i anuncia que els primers treballs d’eliminació de canyar en el llit, a càrrec de Tragsa, començaran este desembre
La Generalitat destinarà més de 15 milions al corredor verd del Montnegre, dels quals ja ha consignat en els pressupostos per a este exercici 2026 una partida de 380.000 euros que permetrà iniciar en desembre els primers treballs de regeneració del llit per a convertir-lo en un corredor verd obert a la ciutadania que reforçarà, al seu torn, la protecció del territori davant de futures riuades.
Raúl Mérida ha fet este anunci durant la inauguració de la jornada ‘Adaptació del territori mitjançant infraestructura verda: el corredor verd del Montnegre’ que ha tingut lloc este dijous i en la qual també ha participat la vicepresidenta de la Diputació d’Alacant, Ana Serna, i la directora general de Recuperació i Reconstrucció, Sandra Castillo, entre altres.
“El projecte suposarà un salt qualitatiu en la disponibilitat d’espais verds en la província d’Alacant. El Montnegre s’erigirà en la columna vertebral de l’estratègia de regeneració dissenyada pel Consell per a augmentar la resiliència del territori davant de futurs fenòmens meteorològics extrems”, ha explicat Mérida.
De la suma total que invertirà la Generalitat en el Montnegre (15 milions), 3,4 milions es destinaran al desbrossament i trituració de canyars i vegetació intrusiva, 2,9 milions a la restauració de la coberta vegetal, altres 2,9 milions al cobriment, manteniment i retirada de cobertures opaques i un milió a actuacions en terraplens i distribució de restes, entre altres.
Així mateix, el Consell també invertirà 2 milions en la construcció d’una passarel·la al final del corredor verd del Montnegre que unirà el passeig marítim del nucli urbà del Campello amb el de Muchavista i donarà continuïtat a la Via Litoral de la costa d’Alacant.
Els primers treballs en el llit, que durà a terme TRAGSA, mitjançant un encàrrec a mitjà propi realitzat per la Generalitat, se centraran en l’eliminació del canyar i donaran principi a finals d’any.
Una vegada s’haja completat la regeneració del llit, els passos següents seran la redacció dels projectes bàsics que determinaran les condicions de les sendes ciclistes, els miradors, les zones de llacunatge, així com els cabals ecològics.
“Des de la Generalitat estem impulsant una estratègia verda centrada en solucions basades en la naturalesa, un concepte arrelat en altres països del nostre entorn i que va tindre una fita en la província d’Alacant amb el parc de la Marjal, una iniciativa pionera i que va marcar el camí per a augmentar la resiliència del territori”, ha assenyalat Mérida.
El projecte del corredor del Montnegre preveu la creació d’una via de 22 quilòmetres de longitud que discorrerà al llarg de 6 municipis: (Tibi, Xixona, Mutxamel, Alacant, Sant Joan i el Campello), que comptarà així mateix amb una ciclovia d’igual longitud que unirà Tibi amb el Campello.
“Hem passat d’una reivindicació històrica a la posada en marxa del projecte, l’hem dotat de finançament ja per a 2026 i molt prompte començarà l’execució d’este”, ha assenyalat Mérida.
Un projecte en col·laboració
El projecte de regeneració del Montnegre, liderat des de la Generalitat pel comissionat per a la Recuperació compta amb la col·laboració de la Universitat d’Alacant, a través de l’Institut de l’Aigua i de les Ciències Ambientals, i de la Diputació d’Alacant, qui va iniciar este projecte que després va ser assumit pel Consell en considerar-lo com a prioritari.
La jornada ‘Adaptació del territori mitjançant infraestructura verda: el corredor verd del Montnegre’ ha comptat amb la presència de l’alcalde de Tibi, José Luis Candela; Xixona, Israel Lopez; Mutxamel, Rafael García i Sant Joan, Santiago Román, localitats pel terme municipal de les quals transcorre el llit del Montnegre. Així mateix, en la jornada també han participat arquitectes, enginyers i experts que han aportat les seues idees sobre el projecte.
Galeria d'imatges
Talls de veu relacionats
Comissionat per a la Recuperació, Raúl Mérida