Educació, Cultura, Universitats i Ocupació

Alazne Julliet Lluc Valdez, alumna de 1n d’ESO a Massanassa, guanya el concurs ‘Què és un rei per a tu?’ a la Comunitat Valenciana

  • El conseller d’Educació ha assistit a l’entrega dels premis de la 43a edició del concurs
  • La guanyadora representarà la Comunitat Valenciana en l’audiència amb el rei Felip VI
  • A l’acte han assistit els 40 finalistes, dels quals 8 alumnes són d’Alacant, 23 de València i 9 de Castelló

 

Alazne Julliet Lluc Valdez, alumna de 1n d’ESO a Massanassa, guanya el concurs ‘Què és un rei per a tu?’ a la Comunitat Valenciana

La Comunitat Valenciana rep 755.000 euros de fons europeus per a la creació d’aules d’emprenedoria en la Formació Professional

  • Estes ajudes s’emmarquen en el Pla de recuperació, transformació i resiliència, finançat per la Unió Europea-NextGenerationEU
  • Es concediran als centres d’FP 151 ajudes econòmiques de 5.000 euros cada una

L’aeroport de Castelló i Educació fomenten la relació entre l’alumnat d’FP aeronàutica i les empreses del sector

  • El centre d’FP situat en l’aeroport acull més de cent alumnes de quatre graus de la branca aeronàutica, un sector amb alta demanda laboral
  • Companyies amb base en l’aeroport contracten treballadors que han cursat l’FP i tenen alumnes realitzant pràctiques formatives

 

L’aeroport de Castelló i Educació fomenten la relació entre l’alumnat d’FP aeronàutica i les empreses del sector

El 78,5 % dels docents de l’escola pública a la Comunitat Valenciana no secunda la vaga convocada pels sindicats

  • Per províncies, la vaga ha sigut seguida per un 20,44 % a Alacant, 22,81 % a València i un 19,74% a Castelló
  • La jornada ha transcorregut amb normalitat i sense incidències

 

La vaga educativa convocada pels sindicats és secundada pel 18,05 % dels docents de la Comunitat Valenciana

  • Per províncies, el seguiment a València ha sigut d’un 18,86 %, a Alacant d’un 17,7 % i a Castelló d’un 16,32 %
  • La Conselleria d’Educació ha establit servicis mínims per a garantir l’atenció a tot l’alumnat

 

Educació establix els servicis mínims en els centres de la Comunitat Valenciana per a la jornada de vaga convocada per al 23 de maig

  • La finalitat és evitar qualsevol tipus d’incidència i garantir el dret a l’educació de tot l’alumnat
  • En tots els centres ha d’haver-hi una persona de l’equip directiu, així com els que corresponguen segons l’etapa educativa que oferisquen

Educació proposa que el curs escolar 24/25 comence el dilluns 9 de setembre

  • El curs acabarà el 18 de juny de 2025 en Infantil, Primària, Secundària, Batxillerat, FP i EOI. Esta data s’ha avançat perquè no coincidisca amb la festivitat de Sant Joan
  • El calendari inclou set dies festius d’àmbit autonòmic i els ajuntaments podran proposar com no lectius fins a un màxim de tres dies
Educació proposa que el curs escolar 24/25 comence el dilluns 9 de setembre

Educació presenta la nova web per al procés d’admissió d’alumnat per al curs escolar 24/25

  • La plataforma adminova.gva.es facilitarà a les famílies el procés d’admissió i matriculació en totes les etapes, així com en escoles d’idiomes, ensenyances esportives, música i dansa i cicles d’arts plàstiques i disseny
  • El 24 de maig s’inicia el procés d’admissió en Formació Professional, el 30 de maig comença en Infantil i Primària i el 4 de juny en ESO i Batxillerat
Educació presenta la nova web per al procés d’admissió d’alumnat per al curs escolar 24/25

José Antonio Rovira es reunix amb representants de sindicats i associacions educatives

  • Durant la reunió s’ha abordat la convocatòria de vaga educativa
  • El conseller afirma que la Llei de llibertat educativa “establix una voluntat que siguen els pares els qui trien la llengua base dels seus fills, amb un sistema equilibrat”
     

El programa Innovatec millora la qualitat de la Formació Professional a la Comunitat Valenciana gràcies a la digitalització i aprenentatge col·laboratiu

  • La directora general d’FP ha assistit a la jornada ‘Impulsem el canvi metodològic en l’FP de la Comunitat Valenciana’
  • El desenvolupament d’este programa beneficia l’alumnat, empreses, professionals i la societat en general
El programa Innovatec millora la qualitat de la Formació Professional a la Comunitat Valenciana gràcies a la digitalització i aprenentatge ...

El Consell aprova el currículum del cicle formatiu d’FP de grau mitjà en Comercialització de Productes Alimentaris

  • La normativa s’ajusta a les necessitats socioproductives, laborals i educatives de la Comunitat Valenciana

El Consell subvenciona amb 250.000 euros el funcionament del node de la infraestructura científica i tècnica singular Nanbiosis

  • La seua funcionalitat és aconseguir imatges de més resolució mitjançant l’ampliació del camp magnètic en el qual treballa l’equip

El projecte de la xarxa valenciana de biblioteques escolars en línia suma més de 1.000 centres educatius

  • A través d’esta iniciativa s’oferix un servici de biblioteca escolar accessible des de qualsevol lloc i amb qualsevol dispositiu connectat a Internet
  • L’objectiu del projecte és la transformació digital de les biblioteques escolars per a fer-les més accessibles i fomentar la lectura
El projecte de la xarxa valenciana de biblioteques escolars en línia suma més de 1.000 centres educatius

Labora firma un protocol amb Fevama i Aidimme per a potenciar la formació professional en el sector del moble i fusta

  • La Comunitat Valenciana té més de 2.600 empreses del sector de la fusta i moble, que generen actualment més de 20.000 ocupacions
Labora firma un protocol amb Fevama i Aidimme per a potenciar la formació professional en el sector del moble i fusta

Rovira: “La Comunitat Valenciana és l’única autonomia que té un institut superior d’ensenyances artístiques”

  • El conseller d’Educació ha participat en les IX Jornades per a Docents d’Escoles d’Art
  • Les beques ‘Manuela Solís’ inclouen per primera vegada l’alumnat d’ensenyances artístiques superiors, i així s’equiparen amb els estudiants universitaris valencians
Rovira: “La Comunitat Valenciana és l’única autonomia que té un institut superior d’ensenyances artístiques”

José Antonio Rovira destaca que Labora en Ruta està acostant el Servici Valencià d’Ocupació i Formació al ciutadà

  • El conseller d’Educació, Universitats i Ocupació, José Antonio Rovira, ha visitat el fòrum d’ocupació Labora en Ruta que se celebra hui a Elx
  • En este fòrum, 37 empreses de la zona faran entrevistes personals per a cobrir 129 llocs de treball

Educació reduïx la ràtio màxima en 69 municipis de la Comunitat Valenciana per al curs 2024-2025

  • La modificació de les ràtios es fa per a garantir l’escolarització de l’alumnat i mantindre el màxim d’unitats en funcionament
  • Segons ha publicat el Diari Oficial de la Generalitat Valenciana, 39 municipis de València, 20 d’Alacant i 10 de Castelló tindran unitats amb una ràtio inferior als 25 alumnes per grup

Educació fa el sorteig de les inicials que desempataran en el procés d’admissió del pròxim curs 2024-2025

  • Les inicials AP del primer cognom i PO del segon cognom resoldran els possibles empats en la baremació 
  • El sorteig s’ha fet este dimarts a la seu de la Conselleria d’Educació, Universitats i Ocupació en un acte públic
Educació fa el sorteig de les inicials que desempataran en el procés d’admissió del pròxim curs 2024-2025

Labora obri el termini per a concedir ajudes per valor de més de 5.000 euros per a les persones que decidisquen iniciar una activitat com a autònoms

  • Se subvencionaran activitats iniciades des de l’1 de gener i el termini per a sol·licitar-la finalitza el 31 de juliol, segons la convocatòria publicada en el DOGV
  • La persona sol·licitant ha d’acreditar formació que l’habilite per a emprendre amb garantia d’èxit la seua iniciativa professional

Rovira: “La intel·ligència artificial és un catalitzador de coneixement, però no pot substituir l’ésser humà i les seues emocions”

  • El conseller d’Educació intervé en el Consell d’Educació de la UE en representació de les comunitats autònomes
  • Reclama que l’existència d’un marc jurídic vàlid i flexible en esta matèria és de vital importància per a la Unió Europea
Rovira: “La intel·ligència artificial és un catalitzador de coneixement, però no pot substituir l’ésser humà i les seues emocions”