Presidència

Colomer demana serenitat i assegura que el nou decret de turisme protegeix la diversitat de l'oferta i les seues marques

17/02/2016
- El secretari autonòmic de Turisme s'ha reunit hui en Invat.tur amb Hosbec i APHA per a tractar el tema del nou decret de coordinació de les diputacions
- Colomer aclareix que el sector es mostra favorable i prega no fer interpretacions errònies, "la política no haurien d'entrar en el terreny del màrqueting i la publicitat"
- El secretari autonòmic assegura que "aquest decret crea per primera vegada en molts anys un espai formal per a l'acord de les polítiques que transcendisquen el territori de les províncies"
El secretari autonòmic de Turisme, Francesc Colomer, demana serenitat i assegura que el nou projecte de decret pel qual es fixen les directrius de coordinació per a les funcions que, en matèria de turisme, gestionen les diputacions provincials en l'àmbit territorial de la Comunitat Valenciana, "protegeix la diversitat de l'oferta i les seues marques turístiques".

Aclareix que aquest decret no té res a veure amb una amenaça o eliminació de marques, "l'objectiu prioritari del decret és prestar atenció a la diversitat de l'oferta, a través de la seua protecció i reforç; i trencar amb qualsevol mirada centralista, qualsevol dinàmica, temptació o inèrcia d'interpretar aquesta Comunitat com un centre que dirigeix i una perifèria que obeeix".

Així ho ha transmés als mitjans, després de reunir-se en l'Invat.tur amb representants del sector turístic empresarial de la província d'Alacant, entre els quals es trobava Hosbec i l'Associació Provincial d'Hotels d'Alacant.

Durant la seua intervenció, Colomer ha afirmat que el sector "es mostra favorable davant d'aquesta nova iniciativa". "Hi ha hagut un acord fonamental, tinc la percepció que aquest espai de coordinació és absolutament volgut i buscat", ha afegit.

Així mateix, el secretari autonòmic ha recordat que la política del Consell i del president Ximo Puig, "es basa en una aposta ferma per vertebrar la Comunitat i trencar qualsevol eix de divisió que s'enfoque en un centre i en una àrea perifèrica".

Colomer assegura que el nou decret de coordinació de les diputacions "és un projecte inclusiu basat en la governança col·laborativa. Aquest decret no marca una altra direcció que no siga la de respecte i diàleg, la de crear per primera vegada en molts anys un espai formal per a l'acord de les polítiques que transcendisquen el territori de les províncies", ha afegit.

Coordinar esforços i evitar duplicitats

El president de l'Agència Valenciana del Turisme afirma que "l'objectiu i la raó del decret és coordinar esforços entre totes aquelles administracions que es dediquen a prestar una activitat convergent amb el sector turístic".

De fet, "el decret arreplega fins a trenta-tres vegades la paraula coordinació", ha aclarit Colomer, per a qui "la suma d'esforços per a guanyar eficàcia i eficiència en un mateix sector és la raó de ser d'aquest nou projecte".

"Es tracta crear un espai, un sistema formal de relació i d'acord per a la coordinació que no estava establit fins a ara- ha continuat- un espai que faça possible l'acció conjunta de les administracions públiques i evite duplicitats".

Per al secretari autonòmic "evitar la gestió separada dels serveis públics, amb incidència en el mateix sector turístic, és el propòsit fonamental d'aquest decret perquè s'hi fixen les directrius de coordinació, no hi ha elements ni indicis de res que tinga a veure amb un imperatiu o una coacció", ha assenyalat.

Per a Colomer és obligació de l'administració pública coordinar esforços. Així, ha explicat que un exemple és Fitur, on la Comunitat Valenciana gestiona l'estand a través d'acords econòmics i d'espai amb les distintes marques. "Hem de ser capaços d'anar sempre de la mà amb el sector, per a buscar la major eficiència i no duplicar la despesa, és un deure moral que els devem als ciutadans".

"Res impedirà que arribem a acords"

Francesc Colomer no ha volgut valorar la interpretació que s'ha fet del nou projecte, encara que ha assegurat que "no s'ajusta ni a la voluntat ni a la lletra del decret".

Així mateix, lamenta les distorsions publicades respecte d'això, "em negue a entendre ni concebre que els partits polítics hagen d'entrar en el terreny del màrqueting i la publicitat"; i ha fet insistència en el fet que "les marques es basen en criteris tècnics i professionals".

D'altra banda, ha explicat que fa més d'una setmana des de l'Agència Valenciana del Turisme es va remetre l'esborrany del decret a les diputacions i "no hem rebut cap esmena ni formulació alternativa", ha informat.

De fet, ha avançat que aquesta vesprada hi ha una reunió en Presidència per a veure per què no coincidim en la interpretació i per a formalitzar un desenllaç que al seu parer "serà positiu per a tots". "Estem ací per a servir el ciutadà i gestionar d'una forma eficaç els recursos; res impedirà que arribem a acords", i ha reiterat que "és un deure moral gestionar de forma eficient els recursos de tots els valencians".

Estudi de posicionament de les marques

El secretari autonòmic ha sigut clar respecte a la posició del Consell amb les marques, "és un tema professional i tècnic". D'aquesta manera, ha recordat que "des de l'Agència Valenciana del Turisme hem encarregat un estudi de posicionament de les marques per a conéixer com ens perceben en els diferents mercats nacionals i internacionals".

Aquest estudi, que compta amb una assignació pressupostària de 400.000 euros, estarà a disposició de les marques i del mateix sector per a prendre les decisions adequades. Es tracta del primer estudi de posicionament de marques que impulsa el govern valencià, "no s'ha fet mai en la política turística i creiem que és necessari i interessant per al sector, a més permetrà il·lustrar el camí del futur professional del sector turístic de la Comunitat Valenciana", ha finalitzat Colomer.

Galeria d'imatges

Talls de veu relacionats

- Declaracions del secretari autonòmic de Turisme, Francesc Colomer