Economia Sostenible, Sectors Productius, Comerç i Treball

Rafa Climent presenta el nou PATSECOVA en l'Observatori del Comerç Valencià

18/05/2016
- El Pla aposta per la reordenació de la planificació del comerç alineada amb un nou model productiu basat en el principi de sostenibilitat social, productiva i ambiental, així com en la innovació i la investigació

- Climent: "Pretén impulsar el comerç de proximitat mantenint la diversitat comercial i l'equilibri entre comerç urbà i comerç perifèric, millorant els espais físics que allotgen activitat comercial i potenciant el consum responsable"

- Incorpora un pla d'actuacions a cinc anys amb una inversió de 73,49 milions d'euros, dels quals la Generalitat n'aporta el 58,8 %
El Conseller d'Economia Sostenible, Sectors productius, Comerç i Treball, Rafa Climent, i el director general de Comerç i Consum, Natxo Costa, han presentat aquesta vesprada a l'Observatori de Comerç la versió preliminar del nou Pla d'Acció Territorial Sectorial del Comerç Valencià (PATSECOVA).

Tal com ha explicat Climent, "després de l'inici de la nova legislatura i en el marc dels principis plasmats en l'Acord del Botànic, s'ha revisat el contingut inicial del PATSECOVA, apostant per una reordenació de la planificació del comerç alineada amb un nou model productiu basat en el principi de sostenibilitat social, productiva i ambiental, així com en la innovació i la investigació".

Per al titular d'Economia, "el nou PATSECOVA pretén impulsar el comerç de proximitat mantenint la diversitat comercial i l'equilibri entre comerç urbà i comerç perifèric, millorar els espais físics que allotgen activitat comercial i donar suport a iniciatives emprenedores en l'àmbit rural".

"A més, busca reduir l'impacte ambiental del sector, augmentar la transparència i participació en l'ordenació del comerç i potenciar el consum responsable, coordinant el seu contingut amb la futura Llei de Comerç Sostenible" ha afegit.

La finalitat del Pla és establir els objectius, les estratègies, les directrius i les normes per a l'ordenació territorial del comerç, salvaguardant el territori de projectes comercials que puguen tindre impactes insalvables sobre el medi ambient, la cohesió social, les ciutats i els seus centres urbans, el comerç de proximitat, les infraestructures i altres elements estratègics per a la Comunitat Valenciana.

Per la seua banda, Costa ha assenyalat que amb aquest nou document "es dóna resposta a la clara demanda del sector en el sentit de poder comptar amb un instrument de planificació estratègica per a l'ordenació territorial del comerç".

"Amb la presentació del projecte aquesta vesprada en l'Observatori de Comerç Valencià, volem donar-lo a conéixer i involucrar tots els agents del sector". Cal destacar que, després de l'informe del Ple del Consell divendres passat i de la presentació davant de l'Observatori, la setmana que ve s'iniciarà l'exposició pública del Pla.

Costa ha explicat que el període de participació pública i consultes es prolongarà un termini de quatre mesos, després del qual s'elaborarà la declaració d'impacte ambiental i territorial estratègica. Una vegada superat aquest tràmit, s'elaborarà la versió definitiva del Pla perquè el Consell l'aprove amb rang de Decret.


Més de 73 milions d'euros per a la dinamització del sector

A més del seu contingut normatiu, el Pla incorpora continguts estratègics per a dinamitzar la realitat econòmica i social, concretats en un pla d'actuacions a cinc anys amb una inversió de 73,49 milions d'euros, dels quals la Generalitat n'aporta el 58,8%.

L'aprovació del PATSECOVA permetrà disposar d'un instrument que oriente les polítiques de planificació territorial del sector comercial de les distintes administracions competents i coordine el desenvolupament del sector comercial amb les polítiques estratègiques d'altres departaments del Consell.

De la mateixa manera, permetrà identificar els efectes de l'activitat comercial sobre el seu entorn físic, millorar la consideració del comerç fonamentalment en els plans municipals d'urbanisme i assegurar la contribució del comerç a la consecució d'un desenvolupament sostenible de la Comunitat Valenciana.