Presidència
Turisme

Cinc touroperadors britànics del producte golf visiten dos camps a Castelló

28/05/2016
Cinc touroperadors britànics del producte golf visiten dos camps a Castelló
- El Regne Unit és el principal mercat emissor per a la Comunitat amb una quota sobre el total de turistes estrangers de més del 31 %
- Aquesta visita serveix, a més, per a promocionar la connexió aèria de l'aeroport de Castelló amb Londres i Bristol
Els touroperadors Grey Owl Golf, Golf Fish, Daley Golf Holidays, Golf Planet Holidays i Quality Golf Destinations formen part del viatge de familiarització que visitarà entre el 2 i el 4 de juny els camps de golf Panoràmica i Club de Camp Mediterrani a Castelló. Els cinc touroperadors visitaran també els recursos turístics més destacats de la província.

Aquesta visita serveix, a més, per a promocionar la connexió aèria de l'aeroport de Castelló amb Londres, ja que els vols utilitzats pels turoperadors enllaçaran les dues ciutats. En l'actualitat, aquesta connexió amb Londres té una freqüència de tres vols setmanals. L'altra connexió amb el Regne Unit és a Bristol, amb dos vols setmanals.

El Regne Unit és el principal emissor per a la Comunitat, amb una quota sobre el total de turistes estrangers rebuts fins agost de l'any 2015 del 31,9 %. La Comunitat és la seua quarta destinació a Espanya i el segon peninsular després d'Andalusia. L'evolució d'aquest emissor és molt positiva ja que, si bé la xifra de turistes ha sigut semblant al 2014, els indicadors de despesa mostren un creixement notable, que supera el del conjunt d'Espanya: la seua despesa total ha augmentat un 10,7 % (1,1 milions d'euros) i la seua despesa mitjana diària d'un 4,1 % (82 euros). Les pernoctacions també segueixen una evolució positiva en 2015: les hoteleres han crescut un 12,3 % en el període gener?agost de l'any 2015 (3,3 milions de pernoctacions), i les de càmping han crescut un 12,7 % (1,1 milions).

Respecte al turisme de golf, cal assenyalar que el Regne Unit, amb 750.000 jugadors federats en 2013, és el principal emissor de viatges de golf del món.

La Comunitat és la quarta autonomia amb més camps de golf i un nombre més gran de jugadors federats en 2014. Els turistes britànics de golf representen el 70 % i trien la Comunitat pel clima, l'accessibilitat, la qualitat, el preu i la tranquil·litat. Viatgen a la Comunitat a la tardor i en grups, s'allotgen en habitatge propi o cedit o en hotel de quatre estreles i visiten dos camps de golf. Les seues activitats més habituals, a més del golf, són la gastronomia i l'oci nocturn.

Aquest viatge de familiarització ha sigut organitzat per l'Agència Valenciana del Turisme i el Patronat Provincial de Turisme de Castelló i ha tingut la participació de l'Oficina Espanyola de Turisme a Londres.

Galeria d'imatges