President
Ocupació 2016

El turisme de la Comunitat Valenciana augmenta la seua rendibilitat un 12% en la campanya d'estiu

22/08/2016
El turisme de la Comunitat Valenciana augmenta la seua rendibilitat un 12% en la campanya d'estiu
El President de la Generalitat, Ximo Puig, i el secretari autonòmic de Turisme,, Francesc Colomer, han avançat que la Comunitat Valenciana ha augmentat un 12% la seua rendibilitat turística en la campanya d'estiu. Aaquesta dada es complementa amb un increment de l'ocupació mitjana en els hotels del litoral valencià, que ha registrat un ascens del 4'4% al juliol i de més d'un 3% a l'agost, respecte al mateix període de l'any anterior.
- L'Agència Valenciana del Turisme estima una ocupació mitjana en els hotels del litoral de la Comunitat del 87,1 % al juliol i d'un 85,84 % a l'agost
- Puig destaca la necessitat d'acabar amb la desestacionalització per a "garantir el curt, mitjà i llarg termini" en el sector turístic
- La nova Llei de Turisme obrirà al setembre "un gran debat" a partir de la seua tramitació en les Corts des de "l'acord i la intermediació entre els agents públics i privats"


El President de la Generalitat, Ximo Puig, i el secretari autonòmic de Turisme,, Francesc Colomer, han avançat que la Comunitat Valenciana ha augmentat un 12% la seua rendibilitat turística en la campanya d'estiu. Aaquesta dada es complementa amb un increment de l'ocupació mitjana en els hotels del litoral valencià, que ha registrat un ascens del 4'4% al juliol i de més d'un 3% a l'agost, respecte al mateix període de l'any anterior.

El cap del Consell i el secretari autonòmic de Turisme han anunciat les dades de l'enquesta d'ocupació realitzada per l'Agència Valenciana del Turisme, a mes de juliol tancat, després de reunir-se en el Palau de la Generalitat per a tractar la conjuntura i l'estratègia dels pròxims mesos en el sector turístic, segons ha explicat Puig.

A més d'exposar les dades d'ocupació de juliol i les previsions per a agost, Francesc Colomer ha volgut destacar l'augment de la rendibilitat turística perquè, com ha indicat, "l'ocupació és un paràmetre important, però no suficient". En concret, l'Agència Valenciana del Turisme ha estimat una ocupació mitjana en els hotels del litoral de la Comunitat del 87,1% al juliol i d'un 85,84 % a l'agost.

El President de la Generalitat, per la seua banda, ha incidit en el "bon moment" del turisme valencià, però, al seu torn, ha remarcat que el Govern valencià fuig del "triomfalisme, l'autobombo i el confort". "Estem aprofitant esta bona posició per a garantir un turisme de qualitat sostingut en el temps en els pròxims anys", ha assegurat Puig.

En aquest sentit, Ximo Puig ha incidit en la necessitat d'acabar amb la desestacionalització per a "garantir el curt, mitjà i llarg termini" en el sector turístic. "Hem d'acudir a mercats emergents i intentar fer un esforç conjunt entre empresaris i administracions per a arribar on fins ara no hem arribat i, sobretot, garantir l'ocupació de qualitat i permanent", ha explicat.

Llei de Turisme Oci i Hospitalitat de la Comunitat Valenciana

La "nova reorientació" del turisme, vinculada als valors ètics de la Comunitat Valenciana, es plasmarà en la nova Llei de Turisme Oci i Hospitalitat, elaborada per l'Agència Valenciana de Turisme, i que es presentarà en les Corts en el pròxim període de sessions.

Com ha indicat el cap del Consell, la nova Llei de Turisme obrirà al setembre "un gran debat", a partir de l'acord i la intermediació entre els agents públics i privats amb l'objectiu de "millorar la governança". Per este motiu, la nova Agència Valenciana del Turisme, que passarà a denominar-se 'Turisme de la Comunitat Valenciana', serà un organisme "paritari quant a la representació política i empresarial".

"Volem gestionar en comú i que tots els actors del sector s'asseguen junts a la mesa i arriben a acords per a enrobustir el turisme valencià, fonamental per al renaixement de la Comunitat Valenciana", ha afirmat el President.

Dades d'ocupació de juliol

L'enquesta d'ocupació que ha realitzat l'Agència Valenciana del Turisme, a mes de juliol tancat, detalla, a més l'ocupació mitjana hotelera en el litoral per províncies. A Castelló, l'ocupació ha arribat al 81,62%, cosa que suposa un augment del 4,9%; a València l'ocupació ha sigut del 85,68% i l'increment respecte al mateix període de l'any anterior ha sigut del 2,8% i en la província d'Alacant s'ha registrat una millora del 10,9% respecte a 2015, amb una taxa d'ocupació del 85,06%.

Quant a l'oferta extrahotelera, s'ha registrat una ocupació mitjana del 70% en parcel·les de càmping i del 85% en bungalous, i, d'altra banda, d'un 81,85% en apartaments turístics, la qual cosa també suposa un augment respecte a 2015, en aquest cas d'un 4,3%. Així mateix, els hotels de l'interior de la Comunitat Valenciana han augmentat les seues reserves en el mes de juliol de 2016. S'ha registrat un 68,04% d'ocupació, que es tradueix en un augment del 13,4% respecte a juliol del 2015.

Finalment, aquest augment de l'ocupació s'ha traduït en un increment d'afiliació de treballadors relacionats de manera directa amb el sector turístic d'un 7,7%. Aquesta dada, com ha explicat el secretari autonòmic de Turisme, situa la Comunitat Valenciana només per darrere de Balears (7,9 %) i Andalusia (7,8 %) en termes d'afiliació a la Seguretat Social.

Documents

Galeria d'imatges

Vídeos relacionats

L'Agència Valenciana del Turisme estima una ocupació mitjana en els hotels del litoral de la Comunitat del 87,1 % al juliol i d'un 85,84 % a l'agost

Talls de veu relacionats

Declaracions del President de la Generalitat, Ximo Puig

Declaracions del secretari autonòmic de Turisme, Francesc Colomer