Educació, Cultura i Esport
Visita a la Universitat d'Hèlsinki

El Consell integrarà a les universitats en la col·laboració amb experts finlandesos per a situar la Comunitat Valenciana en el "vagó de la innovació educativa"

04/05/2017
El Consell integrarà a les universitats en la col·laboració amb experts finlandesos per a situar la Comunitat Valenciana en el 'vagó de la ...
- El conseller Vicent Marzà assenyala que hi ha "investigacions compartides" entre ambdós nuclis universitaris que permetran "avançar conjuntament"
- Marzà: "Estem molt satisfets quant als contactes que hem generat i, sobretot, amb les futures línies de col·laboració que s'obrin"
El conseller d'Educació, Investigació, Cultura i Esport, Vicent Marzà, ha avançat que la Generalitat estendrà la col·laboració amb experts del sistema educatiu finlandés també a les universitats valencianes per a, d'aquesta manera, situar el nou model d'educació de la Comunitat Valenciana en "el vagó de la innovació".

Després de visitar la Universitat d'Hèlsinki acompanyat pel secretari autonòmic d'Educació i Investigació, Miguel Soler, Marzà ha constatat que hi ha "relacions i investigacions compartides" amb els centres universitaris de la Comunitat Valenciana que permetran "avançar conjuntament". En aqueix sentit, ha ressaltat que la delegació valenciana que ha emprés el viatge institucional a Finlàndia torna "amb una bona quantitat de contactes per a teixir relacions conjuntes, la qual cosa era l'objectiu principal".

A més, el titular d'Educació ha indicat que la col·laboració amb Finlàndia, a més de produir-se en matèria de formació del professorat de la Comunitat Valenciana, estarà també lligada a la investigació universitària i comportarà, per tant, l'intercanvi d'experiències entre investigadors valencians i finlandesos. "Volem que siga formació en acció i investigació", ha subratllat Marzà, que ha afegit que la Generalitat començarà a treballar en aquesta col·laboració immediatament "perquè puga estar en marxa el pròxim curs".

D'aquest mode, el conseller ha traslladat, als representants de la Universitat d'Hèlsinki, una invitació per a desplaçar-se a la Comunitat Valenciana i intercanviar experiències amb el professorat valencià que permeta estudiar "de quina manera es pot traslladar al conjunt de la societat i, sobretot, al conjunt dels mestres i professors, la forma d'innovar i educar" que existeix a Finlàndia.

Marzà també ha realitzat un balanç del viatge institucional a Finlàndia, que ha definit com "molt positiu". "Estem molt satisfets quant a les visites que hem pogut fer, als contactes que hem generat i, sobretot, a les futures col·laboracions que s'obrin", ha assenyalat.

D'altra banda, el conseller Vicent Marzà ha incidit en les similituds existents entre els eixos de treball del Govern Valencià i el Finlandés pel que fa al model educatiu, que és, com ha reiterat, cap al qual el territori valencià "està caminant". En aqueix sentit, ha explicat que els experts finlandesos amb què ha mantingut trobades han felicitat la Generalitat pels canvis que està emprenent entorn del model educatiu de la Comunitat Valenciana.

No obstant això, Marzà també s'ha referit el retrocés que s'ha produït en el model educatiu valencià durant els últims vint anys "a pesar dels esforços del professorat i de la gent dedicada en les facultats i universitats a l'educació". Per això, ha fet insistència en la necessitat de tornar a enllaçar el model educatiu valencià "al vagó de la innovació".

Visita al Playful Learning Center

Durant el recorregut per la Facultat d'Educació de la Universitat d'Hèlsinki, la delegació valenciana ha estat acompanyada per Kristina Kumpulainen, responsable de projectes d'investigació centrats en aprenentatge i ensenyança creatius en entorns digitals i cofundadora del Playful Learning Center de la Universitat d'Hèlsinki.

Aquest laboratori, impulsat per investigadors de la Universitat d'Hèlsinki, sorgix com un ecosistema que unix investigació, desenrotllament i pràctica educativa per a dissenyar ferramentes d'aprenentatge digital i innovació educativa orientades a centres d'educació infantil, primària i secundària. Marzà i Soler han recorregut aquest espai acompanyats per Sana Lukander, responsable del projecte 'Aprendre jugant' dirigit a alumnes d'entre 0 i 6 anys.

Després de la visita, Marzà ha recalcat que la metodologia del Playful Learning Center és "molt pareguda" a la que es desenvolupa en alguns centres valencians i, en eixe sentit, ha avançat que s'estudiaran vies de col·laboració amb aquest espai.

Galeria d'imatges

Talls de veu relacionats

- Declaracions del conseller d'Educació, Vicent Marzà