Educació, Cultura i Esport

El Museu de les Ciències acull la II edició de la Setmana dels Projectes, que reuneix més de 1.500 docents de més de 70 centres educatius valencians

06/06/2017
- Es tracta d'un procés de formació i innovació en què s'han implicat més de 70 centres d'Infantil, Primària, Secundària i Educació Especial, amb la participació de més de 1.500 docents
- El Museu de les Ciències s'omplirà de conferències, tallers, estands panells i activitats diverses destacant la gran varietat i originalitat dels projectes presentats
La Conselleria d'Educació, Investigació, Cultura i Esport organitza, mitjançant el Cefire de València, i junt al Museu de les Ciències la II edició de la Setmana dels Projectes per demà dimecres 7 de juny.

Es tracta d'un procés de formació i innovació en què s'han implicat més de 70 centres d'Infantil, Primària, Secundària i Educació Especial, amb la participació de més de 1.500 docents, que han assumit el repte de formar-se i portar avant, en cada centre, un treball d'Aprenentatge Basat en Projectes (ABP) durant, almenys, una setmana i arribar a la major part de l'alumnat.

Cada centre ha dissenyat el contingut, el moment i la durada de la seua Setmana de Projectes i, durant tota la jornada de demà en el Museu de les Ciències, tots els participants tindran l'oportunitat de conèixer el resultat de les diferents experiències. A més, el Museu de les Ciències s'omplirà de conferències, tallers, estands panells i activitats diverses destacant la gran varietat i originalitat dels projectes presentats.

La Setmana dels Projectes és una experiència d'èxit que ha aconseguit promoure que el màxim dels docents de cada centre participen en la realització de projectes i que tant el disseny com els resultats d'aquests siguen compartits amb la comunitat educativa. Amb aquesta metodologia, a l'avantguarda en la innovació educativa a tot Europa, s'aconsegueixen millores significatives en l'aprenentatge dels alumnes, que participen amb un alt grau de motivació, tenint en compte que són els protagonistes principals del seu aprenentatge.

Amb el suport directe en els centres per part de l'equip d'assessors i assessores del Cefire de València, s'ha aconseguit cristal·litzar la formació rebuda en un autèntic canvi metodològic per a aquests, que han deixat de costat els llibres de text, estructures i metodologies tradicionals per a treballar de forma cooperativa, integrada i interdisciplinar a través del treball per projectes.