President
Campanya nadalenca

La Generalitat llança la campanya "El Nadal és valencià" per a promocionar els productes locals durant les festes nadalenques

11/12/2017
La Generalitat llança la campanya 'El Nadal és valencià' per a promocionar els productes locals durant les festes nadalenques
- L'objectiu és posar l'accent en la qualitat dels productes locals i destacar el paper que juga la Comunitat Valenciana en la celebració del Nadal a tota Espanya

- A través del lema "Productors de felicitat" la campanya també aborda les sensacions que es generen al voltant dels productes valencians

- Des de l'11 de desembre fins al dia de Reis, el Palau acollirà una sèrie d'activitats com concerts i tallers de cuina
Després del llançament del concepte "El Nadal és valencià", la Generalitat Valenciana reactiva la seua campanya nadalenca per a promocionar els productes i els comerços de la terra. Una vegada més, l'objectiu d'aquesta iniciativa és destacar la qualitat dels productes locals i fer que la societat reflexione sobre el paper tan important que juga la Comunitat Valenciana en la celebracio? de les festes nadalenques de tota Espanya.

En aquest sentit, el president ha agraït a tots els sectors, denominacions d'origen, empreses i treballadors i treballadores que participen en aquesta campanya la seua contribució perquè la Comunitat Valenciana siga l'autonomia amb més productes associats al Nadal.

"És evident que el Nadal és valencià, perquè no hi ha cap producte associat al Nadal que no siga valencià. No volem capitalitzar ni patrimonialitzar aquestes festes, però és impossible trobar un territori que tinga tots aquests productes", ha afirmat.

Pel que fa a l'enfocament, la Generalitat ha aportat un punt de vista nou a aquesta campanya i s'ha centrat, especialment, en les xarxes socials, que han generat un nou model de conducta a l'hora de compartir les coses bones que passen diàriament.

És per això que els 'hashtag' (amb el símbol # a manera d'etiqueta per a classificar temes i tòpics) constitueixen una peça fonamental en la difusió dels missatges de la campanya en aquestes plataformes.

En aquest sentit, la directora general de Relacions Informatives i Promoció Institucional, Marta Hortolà, ha assegurat que els valencians són "els millors del món fent nadal", i ha explicat que enguany també s'ha volgut apostar per les xarxes socials per a compartir els productes de la campanya, així com els sentiments que desperten.

"Els nostres productes són productors de felicitat i, com hui en dia tot el que ens produeix alegria ho compartim en xarxes socials, hem decidit que el protagonista de la campanya també havia de ser el 'hashtag', ha indicat.

Productors de felicitat

Aquesta iniciativa busca fer un pas més per a parlar no només dels productes i del seu origen, sinó de les sensacions i els moments que es generen al seu voltant. D'aquesta manera, s'apel·la directament a les emocions a través del lema "Productors de felicitat".

És a dir, els productes de les diferents denominacions d'origen (DO) són els protagonistes de la nova campanya, encara que sense deixar de costat un component fonamental: el factor humà.

"A més dels productes, també volem destacar del Nadal un sentiment i una manera d'entendre la vida a través de l'hospitalitat, la solidaritat i que més enllà de les fronteres hem de buscar punts de trobada", ha manifestat Puig sobre això.

Enguany, per primera vegada, a més de les DO i les federacions de comerç, també s'ha implicat l'Agència Valenciana del Turisme (AVT), que elaborarà un mapa de municipis d'interés turístic nadalenc. A més, la campanya viatjarà a París.

En aquest sentit, el secretari autonòmic de l'Agència Valenciana del Turisme, Francesc Colomer, ha apuntat l'estreta relació que uneix la celebració d'aquestes festes amb el turisme. "El Nadal és un gran producte turístic que té molt a veure amb la singularitat i la diferenciació del que som els valencians per tot el món", ha indicat.

Colomer també ha explicat que la campanya té molt a veure amb la intenció de l'AVT de "desestacionalitzar" el turisme i de promocionar una Comunitat Valenciana oberta i hospitalària.

Decoració

L'arbre de Nadal d'emojis amb els productes i lemes de la campanya ha sigut dissenyat per l'agència de publicitat KIDS, mentre que l'escultura de fil, fusta i llums led que corona el Pati Gòtic del Palau és obra de Vicente Carrasco. En aquesta s'han usat 6.000 metres de fil que representen la xarxa comercial del gran teixit productiu que té la Comunitat i que aporta valor i riquesa a unes dates tan assenyalades com el Nadal.


Activitats al Palau

L'acte també ha servit per a presentar la programació de les activitats amb què es pretén acostar el Nadal i els seus productes a tots els valencians, que tindran lloc al Pati Gòtic del Palau de la Generalitat des de l'11 de desembre fins al dia de Reis.

Com a novetat, enguany destaca l'organització d'un 'show cooking' amb el cuiner Joan Climent sobre la cuina nadalenca amb productes de la Comunitat Valenciana, que tindrà lloc el 22 desembre a les 19.00 hores, i un altre amb la xef Begoña Rodrigo, sobre receptes d'aprofitament, que se celebrarà el 4 de gener, també a les 19.00 hores.

A més, una "food truck" tornarà a instal·lar-se als voltants del Palau del 22 de desembre al 5 de gener, excepte festius, per a degustar tots els productes nadalencs valencians que formen part de la campanya.

La música també juga un paper important en la programació d'enguany, amb concerts de Berklee, de la banda jove de l'associació musical de Buñol, Cullera i Llíria, del grup valencià Gener. Les cites musicals per als més menuts vindran de la mà de Trobadorets i de Dani Miquel.

D'altra banda, el Palau celebrarà jornades de portes obertes des de l'11 de desembre fins al dia de Reis, i es duran a terme visites guiades per a l'alumnat dels col·legis de la Comunitat Valenciana. A més, a la Sala de l'Escrivania s'ubicarà una part del betlem monumental que també s'exposa al Palau dels Català de Valeriola i al Palau dels Borja.

Galeria d'imatges

Vídeos relacionats

Tras el lanzamiento del concepto "El Nadal és Valencià", la Generalitat Valenciana reactiva su campaña navideña para promocionar los productos y los comercios de la tierra. Una vez más, el objetivo de esta iniciativa es subrayar la calidad de los productos locales y hacer reflexionar a la sociedad sobre el importante papel que juega la Comunitat Valenciana en la celebración de las fiestas navideñas de toda España.

Talls de veu relacionats

Declaraciones del president de la Generalitat, Ximo Puig