Presidència
Màrqueting turístic

La Comunitat Valenciana assistirà per primera vegada amb estand propi a la WTM de Londres i a la IBTM de Barcelona

15/05/2018
- El secretari autonòmic de Turisme ha presentat el pla operatiu i les novetats de l'estratègia de màrqueting del 2018
- La Comunitat estarà present a 24 fires en territori nacional i 26 a l'exterior en 2018, i a més es faran 226 accions promocionals
El secretari autonòmic de l'Agència Valenciana del Turisme, Francesc Colomer, ha anunciat que "la Comunitat Valenciana assistirà per primera vegada amb estand propi a la fira internacional més important del món, la World Travel Market de Londres, com fan altres comunitats autònomes com Balears i Catalunya".

Segons Colomer, "la WTM és l'escenari preferit del sector per a establir negoci", al mateix temps que ha advocat per "reforçar el nostre principal mercat estranger emissor davant de la conjuntura del Brexit".

Francesc Colomer ha explicat que l'estand tindrà una extensió de 285 metres quadrats i l'objectiu serà "oferir una imatge turística unitària com a territori amb un enfocament de producte, especialment a l'orientat a festivals, gastronomia, turisme actiu i observació d'aus, entre altres".

Aquesta és una decisió que, segons el titular de Turisme, ve avalada per l'estudi d'impacte de la participació de la Comunitat Valenciana en la WTM de Londres 2017, investigació que va propiciar l'AVT mateixa per a analitzar l'aprofitament i la utilitat que té per a la CV una fira de turisme. "

I els resultats han permés establir el full de ruta d'assistències a fires nacionals i internacionals en 2018", ha assenyalat Colomer.


Així mateix, el màxim responsable de Turisme ha avançat que una altra de les fires a les quals la Comunitat assistirà amb estand propi és la IBTM de Barcelona; "a causa del fort creixement del turisme MICE a la Comunitat, volem reforçar aquest segment perquè aporta un gran valor i per l'efecte desestacionalitzador que té". Els dos certàmens tindran lloc el pròxim mes de novembre.

Colomer ha realitzat aquest anunci durant la presentació del pla operatiu i les novetats de l'Estratègia de màrqueting 2018 de l'AVT, que ha tingut lloc al CdT de València i que ha comptat amb la presència dels principals representants del sector turístic valencià.

Objectius: desestacionalitzar i incrementar la rendibilitat

En referència al Pla operatiu de màrqueting 2018, Colomer ha assegurat que "pretén donar resposta al permanent procés de canvi de l'activitat turística", al mateix temps que ha afirmat que "el llibre blanc i la nova llei de turisme, oci i hospitalitat de la Comunitat Valenciana són els instruments de planificació sobre els quals s'assenta aquest pla".

Entre els objectius, Colomer ha declarat que figuren, entre altres, "potenciar la segmentació de la demanda i la diversificació de l'oferta, desestacionalitzar, augmentar la despesa mitjana per visitant i treballar per un turisme inclusiu i accessible amb el concepte d'hospitalitat".

En termes absoluts, "busquem més rendibilitat i millorar el posicionament de la nostra destinació, i així captar els mercats que són d'interés per a la Comunitat", ha afegit.

Inversió de prop de 20 milions d'euros

Colomer ha afirmat que el pla operatiu compta amb una dotació de prop de 20 milions d'euros i pretén "posicionar, comunicar i promocionar la Comunitat Valenciana com a destinació mediterrània, autèntica i singular".

En concret, 7,2 milions d'euros van dirigits a publicitat. Com a novetat per a enguany, el secretari autonòmic ha volgut destacar que "per primera vegada, es llançarà una campanya de comunicació global internacional dotada amb 1,25 milions d'euros, dirigida al Regne Unit, França, Alemanya, Països Baixos i mercats asiàtics", que complementarà la nacional, que parteix d'un pressupost de 5 milions d'euros.

A més, Colomer ha recordat la campanya d'hospitalitat que, dotada amb 1,12 milions d'euros, té la finalitat de "potenciar i millorar els nivells de satisfacció del turista en destinació conscienciant els professionals del sector". La Comunitat ha sigut pionera a incloure l'hospitalitat en la seua campanya.

Reforç de l'estratègia de màrqueting en línia

Una altra de les novetats que incorpora el pla és el "reforç en el màrqueting en línia", per a fer-ho l'AVT destina 3 milions d'euros, que permetran activar la presència de la Comunitat Valenciana en les 6 principals OTA del país. D'aquesta manera, es llançaran més de 44 milions d'impressions en peces publicitàries en Atrápalo, Destinia, Edreams, Logitravel, Rumbo i Viajes El Corte Inglés. A més, "hem generat dos 'microsites' en TripAdvisor i Minube", ha afegit Francesc Colomer.

Així mateix, "seguirem innovant en continguts digitals amb accions especials que anirem desvetlant al llarg de l'any". Colomer ha volgut incidir en el fet que "és la primera vegada que tenim una estratègia de màrqueting en línia i hem de seguir treballant en això", al mateix temps que ha destacat com a exemple, el bon funcionament de les xarxes socials de la Comunitat Valenciana. Així, el canal de Youtube ja registra prop d'un milió de visualitzacions.

Nou portal turístic

En aquest context, el president de Turisme ha anunciat que "l'AVT està treballant ja en el nou portal turístic de la Comunitat Valenciana, enfocat capal sistema de gestió de destinacions de la CV". En aquest sentit, ha avançat que la nova plataforma millorarà la relació amb el sector turístic, com la posada en marxa d'un nou 'magazine', i inclourà tots els canals de comunicació en diversos formats.

Es donarà un protagonisme especial a les experiències, comptarà amb 'microsites', blogs i enciclopèdia de contingut (banc d'imatges, publicacions en línia, etc.). Es preveu que estiga operatiu al final de l'any. Per a Colomer es tracta d'"un projecte necessari que ens permetrà arribar puntual a la cita amb les tecnologies".

Participació en 50 fires i 226 accions promocionals

Pel que fa a la promoció en certàmens turístics, l'Agència Valenciana del Turisme té previst assistir a 50 fires i certàmens turístics, 21 dels quals seran en l'àmbit nacional i 32 seran internacionals. A més, es realitzaran 226 accions promocionals en cooperació amb Turespaña. El pressupost global destinat a promoció és de 3,35 milions d'euros.

"Apostem cada vegada més per fires especialitzades, com les de connectivitat aèria", ha indicat el secretari autonòmic, per a qui "és important consolidar mercats convencionals però també obrir nous mercats emergents".

Com a novetat i segons ha anunciat el secretari autonòmic "naix la Mostra de Turisme de la Comunitat amb vocació de fomentar el turisme intern i l'oferta experiencial". Es tracta d'un nou certamen que se celebrarà el pròxim mes d'octubre a la Ciutat de les Arts i les Ciències.

Impuls al producte especialitzat i a la governança col·laborativa

D'altra banda, el Pla operatiu de 2018 reforça el paper vertebrador del territori valencià a través del desenvolupament i l'impuls de programes com el de Creaturisme, que "fomenta el producte altament especialitzat, segmentat i de base experiencial". Les línies de treball són Mediterrani actiu/esportiu, Mediterrani de turisme natural i rural, Mediterrani cultural i festivals i Mediterrani gastronòmic i saludable.

Algunes de les accions que inclou CreaTurisme són, entre altres, la creació de marques d'itineraris culturals, el portal d'experiencias.com, que ja compta amb més de 300 registrades amb la voluntat d'ampliar-se de manera permanent, la col·lecció de nous catàlegs, així com app noves, com la de Territori Borgia.

Finalment, Francesc Colomer ha fet referència a la "governança col·laborativa per a millorar les condicions de la destinació cap a un turisme sostenible i de qualitat"; segons ell "anem de la mà del sector". En aquest sentit, ha anunciat que "Turisme té en marxa enguany un total de 41 convenis amb entitats, associacions, fundacions i clubs de producte per un import global de 4,1 milions d'euros. Així mateix, hi ha programes d'ajudes de màrqueting de l'Àrea de Competitivitat de l'AVT que donen suport a activitats culturals i esportives d'impacte turístic internacional.

Galeria d'imatges