Vicepresidència i Igualtat i Polítiques Inclusives
Resposta humanitària

El Consell habilita un telèfon i un correu electrònic per a canalitzar la solidaritat de la ciutadania per a atendre els immigrants de l'Aquarius

13/06/2018
El Consell habilita un telèfon i un correu electrònic per a canalitzar la solidaritat de la ciutadania per a atendre els immigrants de l'Aquarius
- La vicepresidenta ha presidit la primera reunió del Centre de Coordinació Operativa Integrada
- Les persones, entitats o col·lectius interessats a col·laborar han de cridar al telèfon 96 342 80 99 o enviar un correu electrònic a l'adreça electrònica aquarius@112cv.gva.es
La Generalitat ha habilitat el telèfon 96 342 80 99 i l'adreça electrònica aquarius@112cv.gva.es per a canalitzar totes les mostres de solidaritat que estan arribant de persones, entitats i col·lectius per a atendre els immigrants que arribaran a València a bord del vaixell Aquarius.

Així ho ha anunciat la vicepresidenta del Consell i consellera d'Igualtat i Polítiques Inclusives, Mónica Oltra, després de presidir la primera reunió del Centre de Coordinació Operativa Integrada (CECOPI), que estarà "mobilitzat permanentment".

Al CECOPI es trobaven també la consellera de Justícia, Administració Pública, Reformes Democràtiques i Llibertats Públiques, Gabriela Bravo; la consellera de Sanitat Universal i Salut Pública, Ana Barceló, i el director general de l'Agència Valenciana de Seguretat i Resposta a les Emergències, així com representants de les entitats i organismes que participaran en l'operatiu d'arribada del vaixell Aquarius.

Després de la reunió, Oltra ha explicat que s'ha rebut "una explosió de solidaritat, de persones que volen ajudar, de particulars, d'empreses, d'entitats…". Ha dit que aquestes mostres de solidaritat "són benvingudes, però les hem de canalitzar".

Referent a això, la vicepresidenta ha dit que "hem de tindre en compte que les persones que vindran en els pròxims dies, previsiblement per al cap de setmana, vindran físicament deteriorades, cansades i psicològicament molt afectades i, per tant, les expressions de mostres d'afecte han de tindre en compte que aquestes persones tenen dret a la intimitat, i al fet que, quan arriben, puguen descansar".

Per aquest motiu, la Generalitat ha decidit "obrir un telèfon d'atenció a les persones que vulguen mostrar la seua solidaritat i col·laborar de la manera que siga", ha explicat la vicepresidenta, que ha aprofitat la roda de premsa per a advertir totes aquestes persones que "no facen cas de missatges que es difonguen en els quals es demanen diners o es demane qualsevol col·laboració que no siga pels canals oficials".

Coordinació del dispositiu

Oltra també ha explicat que en la reunió del CECOPI "s'han pres una sèrie de decisions preveient les pròximes 48-72 hores", tot i que "encara no sabem quan arribarà el vaixell. No s'hi pot precisar per l'estat de la mar".

D'aquesta manera, s'han adoptat mesures en relació amb la coordinació de l'Agència Valenciana de Resposta i Seguretat a les Emergències, el dispositiu sanitari i amb altres aspectes com l'avituallament, del qual s'encarregarà l'empresa pública Tragsa, "que té experiència en aquest tipus de casos".

La vicepresidenta ha explicat que "el dispositiu de primera acollida el farà Creu Roja, però l'avituallament a partir del segon i tercer dia s'encarregarà a Tragsa".

Garantir la màxima efectivitat

Per la seua banda, el director de l'Agència Valenciana de Seguretat i Resposta a les Emergències, José María Ángel, ha explicat que el CECOPI, "òrgan superior de gestió de qualsevol emergència", ha inclòs "en aquesta primera emergència humanitària a la qual fa front la Generalitat" institucions i organismes "que no participen en altres emergències, però la manera de funcionar és la mateixa".

Segons ha destacat Ángel, l'objectiu és "la coordinació de totes les agències implicades en l'emergència i la mobilització o premobilització de tots els recursos susceptibles de ser utilitzats per a garantir la màxima efectivitat".

Participants al CECOPI

El Centre de Coordinació Operativa Integrada ha estat format per representants de Vicepresidència i Conselleria d'Igualtat i Polítiques Inclusives i les conselleries de Justícia, Administració Pública, Reformes Democràtiques i Llibertats Públiques; Educació, Investigació, Cultura i Esport; Sanitat Universal i Salut Pública, i Habitatge, Obres Públiques i Vertebració del Territori; així com de la Direcció General de Tecnologies de la Informació.

Així mateix, hi han assistit responsables de la Unitat de la Policia Nacional adscrita a la Comunitat Valenciana, del Cos Nacional de Policia, de la Guàrdia Civil, de la Delegació del Govern, de la Sotsdirecció General d'Integració d'Immigrants i de la Secretaria d'Estat de Migracions del Ministeri de Treball, Migracions i Seguretat Social

També es trobaven representats de l'Ajuntament de València, Creu Roja Espanyola a la Comunitat Valenciana, Autoritat Portuària de València, Consorci La Marina Real, Tragsa, Diputació Provincial de València, Consorci de Bombers i Agrupació de Voluntariat de Protecció Civil.

Galeria d'imatges

Vídeos relacionats

La Generalitat ha habilitat el telèfon 96 342 80 99 i el correu electrònic aquarius@112cv.gva.es per canalitzar totes les mostres de solidaritat que estan arribant de persones, entitats i col·lectius per atendre als immigrants que arribaran a València a bord del buc Aquarius.