Sanitat Universal i Salut Pública
Sanidad Universal

La ciutadania ja pot controlar la seua medicació amb la nova actualització de l'aplicació mòbil GVA+Salut

13/07/2018
La ciutadania ja pot controlar la seua medicació amb la nova actualització de l'aplicació mòbil GVA+Salut
- Les persones usuàries poden consultar els seus tractaments vigents i les dates de dispensació d'aquests
- S'ha inclòs l'opció de sol·licitar cita telefònica, tant amb el facultatiu com amb infermeria
La Conselleria de Sanitat Universal i Salut Pública ha actualitzat l'aplicació mòbil GVA+Salut de manera que les persones usuàries, a més de tindre l'opció de sol·licitar cita al seu centre de salut, puguen ara controlar la seua medicació a través del seu telèfon mòbil.

La consellera de Sanitat, Ana Barceló, ha presentat les funcionalitats que s'han incorporat en aquesta aplicació i ha destacat que "la introducció en l'aplicació de Sanitat d'un apartat de Farmàcia permet als pacients més control sobre els tractaments que els han sigut prescrits".

Els nous canvis en l'aplicació permeten per exemple una opció per a enviar recordatoris de quan el pacient ha d'acudir a la farmàcia per la seua medicació, cosa que evita haver de tornar a sol·licitar la recepta en cas de possibles oblits.

Barceló ha afegit que "el nostre compromís és millorar els recursos assistencials i fer més fàcil l'accés a tots els usuaris de la sanitat pública. Amb millores com les que s'han incorporat en aquesta aplicació estem aconseguint una sanitat més àgil i més accessible per a totes les persones".

Principalment, s'han afegit dues opcions a una aplicació que porta en marxa des de maig de l'any passat i que, fins al moment, ja ha sigut descarregada per 151.493 usuaris. En concret, 107.150 en el sistema operatiu Android i 44.343 en el sistema iOS.

La primera novetat és un apartat dedicat a Farmàcia en què, mitjançant la lectura del codi de barres incorporat en cada recepta, queden introduïts en el telèfon mòbil totes les dades dels tractaments que té pautats l'usuari. D'aquesta manera, cada pacient pot consultar en qualsevol moment les medicacions que li han sigut prescrites i la seua durada. També trobarà consells, precaucions i pautes sobre com ha de prendre-les.

"És important que cada pacient conega en tot moment les recomanacions que fa el facultatiu quant a la presa de medicaments. Moltes vegades, un mateix pacient té pautades diferents medicacions i, d'aquesta manera, s'aconsegueix agrupar en un mateix dispositiu els consells i les pautes de cada una d'aquestes", ha indicat la consellera de Sanitat.

Així mateix, aquesta opció incorpora la possibilitat d'enviar un missatge al calendari de l'usuari perquè li recorde el dia en què ha d'anar per la medicació a la farmàcia. Una de les coses que es pretén evitar és que caduque la recepta, la qual cosa obligaria el pacient a haver de traslladar-se novament al seu centre mèdic perquè li dispensen una nova recepta.

Ana Barceló ha afegit que "actualment hem de processar moltíssima informació cada dia i hem d'aprofitar els avantatges que ens brinden les noves tecnologies. Per això, considerem que aplicar-les en la sanitat és important, perquè és una manera de millorar el funcionament del nostre sistema sanitari".

Cita per a atenció telefònica al centre de salut

Una altra funcionalitat que ha sigut incorporada en l'aplicació mòbil GVA+Salut és l'opció de sol·licitar cita telefònica tant amb el metge de família com amb la infermeria del centre de salut a què pertany el pacient. Fins ara, es preveia la cita presencial, és a dir, l'usuari sol·licitava una cita prèvia mitjançant l'aplicació per tal de ser atés el dia i l'hora que estiguera disponible.

Des d'aquest moment es pot sol·licitar cita telefònica. L'aplicació disposa d'una opció per a poder sol·licitar en l'agenda del facultatiu o del personal d'infermeria la possibilitat de ser atés per telèfon.

En aquest sentit, la consellera de Sanitat ha indicat que "aquesta opció no substitueix l'atenció mèdica, sinó que s'incorpora per a completar-la i diversificar-la amb l'objectiu de millorar l'atenció i de personalitzar-la. Els pacients a vegades necessiten fer una consulta sobre pautes diàries, preguntar algun dubte o fer qualsevol gestió del dia a dia que pot ser resolta per telèfon amb el seu metge o amb el personal d'infermeria". Per això, s'han preparat adequadament les agendes dels professionals amb la nova aplicació per a facilitar aquesta opció a l'usuari.

Aplicació mòbil GVA+Salut

GVA +Salut és una aplicació mòbil oficial que permet sol·licitar cita presencial i telefònica al centre de salut. També permet la localització de recursos sanitaris per als usuaris i la consulta de tractaments farmacèutics. Està disponible en la PlayStore per a dispositius Android i en l'AppStore per al sistema operatiu iOS.

L'aplicació facilita l'accés a la sol·licitud, la modificació i l'anul·lació de cites mèdiques dels centres de salut des del telèfon mòbil, i permet triar un dels dos idiomes oficials. L'accés es fa mitjançant la introducció de les dades del número de targeta sanitària i la data de naixement dels usuaris i usuàries.

Així mateix, disposa d'un geolocalitzador que informa l'usuari de quin centre de salut i quin hospital li correspon, així com del tipus d'especialitats que aquests ofereixen. L'aplicació permet introduir fins a quatre usuaris diferents, cosa que facilita la gestió de les cites familiars a través d'un únic telèfon intel·ligent. Aquest sistema ofereix també la possibilitat de descarregar les cites en el calendari i els justificants mèdics d'assistència en el mateix dispositiu mòbil.

Un altre dels serveis que ofereix és la possibilitat d'un marcatge ràpid per a posar-se en contacte tant amb el 016, telèfon d'atenció a víctimes de maltractaments per violència de gènere, com amb el servei d'emergències, si escau.

La infraestructura informàtica que dóna suport a l'APP GVA + Salut ha estat cofinançada per la Unió Europea a través del Programa Operatiu del Fons Europeu de Desenvolupament Regional (Feder) de la Comunitat Valenciana 2014-2020.

L'aplicació pot descarregar-se a través dels següents enllaços: des de dispositius Android consultar ací i des de dispositius iOS consultar ací.

Galeria d'imatges

Vídeos relacionats

La Conselleria de Sanidad Universal y Salud Pública ha actualizado la APP Gva+Salut de manera que las personas usuarias, además de la opción de solicitar cita en su centro de salud, puedan ahora controlar su medicación a través de su teléfono móvil. La consellera de Sanidad, Ana Barceló, ha presentado las funcionalidades que se han incorporado en esta aplicación y ha destacado que "la introducción en la app de Sanitat de un apartado de Farmacia permite a los pacientes un mayor control de los tratamientos que le han sido prescritos".

Talls de veu relacionats

- Declaracions de la consellera de Sanitat, Ana Barceló, sobre la nova app Gva+Salut