Presidència
Turismo

La Comunitat Valenciana preveu rebre 4,4 milions de turistes internacionals aquest estiu amb un increment de la despesa del 3 %

02/08/2018
La Comunitat Valenciana preveu rebre 4,4 milions de turistes internacionals aquest estiu amb un increment de la despesa del 3 %
- Colomer insisteix que l'objectiu és créixer més enllà de la temporada estival amb nova oferta turística alternativa al sol i platja
- El secretari autonòmic ha participat en la presentació del Dia Mundial de la Paella, que se celebrarà el pròxim 20 de setembre
El secretari autonòmic de Turisme Comunitat Valenciana, Francesc Colomer, ha avançat que la Comunitat espera rebre aquest estiu 4,4 milions de visitants. Aquesta xifra suposa un 3,3 % més que l'any passat i un increment del 3 % en la despesa que fan durant la seua estada.

Així, i segons l'enquesta d'ocupació d'allotjaments turístics que Turisme Comunitat Valenciana du a terme en temporada estival, la previsió d'ocupació mitjana als hotels del litoral de la Comunitat Valenciana per a aquest mes d'agost se situa en un 82 %, sense tindre en compte les reserves d'última hora. En aquest sentit, Colomer ha posat l'accent en el fet que "la tendència és que la presa de decisions es retarda cada vegada més, per la qual cosa estem segurs que aquestes xifres se superaran".

Per zones, Benidorm espera una ocupació hotelera mitjana del 89 %, mentre que la resta de la costa alacantina registrarà més d'un 79 % d'ocupació. El litoral de València superarà el 76 % i a Castelló es fregarà el 77 %.

Per la seua part, l'interior de la Comunitat Valenciana manté una ocupació mitjana propera al 70 % impulsada sobretot pels establiments hotelers de la província de València, que tindran més del 80 % de les places ocupades. També aquest estiu l'ocupació a l'interior de Castelló creixerà de manera destacada, ja que es preveu un increment de l'11,6 % respecte a 2017, fins al 68,74 %.

L'enquesta de Turisme ofereix també resultats de juliol, mes en què s'estima per al conjunt dels hotels del litoral de la Comunitat una ocupació mitjana del 85,6 %.

Desestacionalització i diversificació

Per a Colomer, el repte no és tant aconseguir xifres altes d'ocupació durant la temporada alta dels mesos de juliol i agost, sinó la desestacionalització i la creació de nova oferta turística tot l'any, més enllà del sol i platja. En aquest sentit, ha recordat que de gener a juny el turisme internacional ha crescut un 5,1 % a la Comunitat Valenciana, segons dades de l'enquesta Frontur de l'Institut Nacional d'Estadística.

En aquest sentit, el secretari autonòmic de Turisme ha remarcat que "la desestacionalització és fonamental per a l'estabilitat laboral en el sector i la qualificació professional; per això continuem treballant amb l'objectiu de mantindre unes xifres positives durant tots els mesos de l'any, perquè cap jove pense que treballar en turisme és un ofici de pas".


Previsió en ocupació mitjana de l'oferta extrahotelera

Segons els resultats de l'enquesta esmentada de Turisme Comunitat Valenciana, els càmpings del litoral esperen una ocupació durant aquest mes del 75 % en les seues parcel·les i del 95 % dels seus bungalous.

Els apartaments turístics al litoral de la Comunitat Valenciana esperen aconseguir assolir ocupació del 86,58 %. Per zones turístiques, Benidorm fregarà el 90 % d'ocupació de les places en aquesta modalitat d'allotjament, mentre que a la resta de la costa alacantina es preveu prop d'un 85 % d'ocupació. El litoral de València i Castelló superarà el 87 %.

Dia Mundial de la Paella

El secretari autonòmic ha oferit aquestes dades en la presentació del Dia Mundial de la Paella, que se celebrarà el pròxim 20 de setembre. L'acte ha tingut lloc en la Fundació Turisme València i ha comptat amb representants institucionals i del sector. L'objectiu és "reivindicar l'autenticitat de la paella, que gaudeix ja d'un alt grau d'internacionalització, i mostrar la seua vinculació a la vida i la cultura dels valencians", ha assegurat el secretari autonòmic de Turisme.

Entre altres iniciatives, es planificaran accions de promoció tant en l'àmbit nacional com internacional a través de les oficines de Turespaña per a posar en valor aquest producte de manera simultània. "Es tracta d'organitzar una enorme operació diplomàtica a favor de la paella", ha subratllat Colomer.

Galeria d'imatges