President
ITB Berlín

Ximo Puig intensifica els contactes amb el sector turístic alemany per a impulsar un mercat que creix un 7 % a la Comunitat mentre a Espanya descendeix

07/03/2019
Ximo Puig intensifica els contactes amb el sector turístic alemany per a impulsar un mercat que creix un 7 % a la Comunitat mentre a Espanya ...
- La presència de turistes alemanys es va reduir en 2018 fins un 10 % en les principals destinacions turístiques espanyoles, mentre que aquest mercat va augmentar a la Comunitat fins a arribar a la xifra de 560.000 visitants
- El president destaca que la Comunitat Valenciana incrementarà enguany un 40 % la promoció turística en el mercat alemany i durà a terme 18 accions en aquest àmbit
- Subratlla la diversificació de l'oferta turística en productes com el turisme de ciutat o cultural, així com el turisme actiu, de congressos o esportiu, en els quals la Comunitat Valenciana s'està especialitzant
- La presència de turistes alemanys es va reduir en 2018 fins un 10 % en les principals destinacions turístiques espanyoles, mentre que aquest mercat va augmentar a la Comunitat fins a arribar a la xifra de 560.000 visitants
- El president destaca que la Comunitat Valenciana incrementarà enguany un 40 % la promoció turística en el mercat alemany i durà a terme 18 accions en aquest àmbit
- Subratlla la diversificació de l'oferta turística en productes com el turisme de ciutat o cultural, així com el turisme actiu, de congressos o esportiu, en els quals la Comunitat Valenciana s'està especialitzant

Berlín.
El president de la Generalitat, Ximo Puig ha aprofitat la seua presència aquest dijous en la Fira Internacional de Turisme de Berlín (ITB) per a intensificar els contactes amb el sector turístic alemany amb la finalitat d'impulsar un mercat amb gran potencial que creix per damunt del 7 % a la Comunitat Valenciana mentre descendeix a la resta d'Espanya.

El cap del Consell ha assenyalat que "el mercat turístic alemany és fonamental" per al sector turístic valencià i per l'aportació al PIB, i s'ha mostrat partidari d'aprofundir en les accions que desenvolupa el Consell per a acostar-se "d'una manera constant" al turisme alemany.

Es tracta d'una estratègia que, segons ha afirmat el president, ha tingut una bona resposta a la Comunitat Valenciana d'acord amb les xifres assolides en 2018, que indiquen un creixement del turisme alemany del 7,1 %, mentre que a les principals destinacions espanyoles les visites es reduïren fins un 10 % (el cas de Catalunya) i la mitjana nacional va baixar en un 4,1 %.

De fet, davant de la tendència ascendent al territori valencià, comunitats com Canàries també van experimentar l'any passat un descens del 4,8 %, i Andalusia i les Balears van reduir les xifres en el mercat alemany un 3,2 %.

En total, 559.390 turistes alemanys -el quart mercat en importància per al territori valencià, amb una quota de 6,1 %- van visitar la Comunitat Valenciana l'any passat. A més, també va ser positiva la tendència pel que fa a la durada de l'estada mitjana (11,1 dies) i la despesa mitjana diària per turista (83,8 euros).

El president, que ha visitat l'estand de la Comunitat Valenciana en la fira, ha explicat que l'estratègia de Turisme Comunitat Valenciana per a acostar el producte valencià visibilitza no solament el turisme de sol i platja, sinó també el turisme de ciutat o el cultural, així com el turisme actiu, el de congressos o l'esportiu, en els quals la Comunitat Valenciana s'està especialitzant.

A més, Puig ha afirmat que la Comunitat Valenciana "ofereix hospitalitat", així com autenticitat, tant des del pla festiu com des del natural o el gastronòmic.

Increment del 40 % en accions de promoció

Per això, tal com ha destacat Puig, durant 2019 està previst portar a terme 18 accions "diverses i plurals" als diversos lands, la qual cosa suposa un 40 % més que l'any anterior. Aquestes actuacions es realitzaran en col·laboració amb Turespaña i les marques turístiques de la Comunitat. Entre aquestes accions destaquen, per exemple, la participació en el congrés Imex de Frankfurt i el Routes Europe de Hannover, o la promoció del turisme actiu, esportiu i cultural amb una varietat de campanyes.

També s'ha referit el president a la importància de reforçar la connectivitat aèria d'Alemanya amb els tres aeroports valencians que, com ha explicat, ha augmentat amb l'aposta de companyies com Lufthansa.

Durant la seua visita a la fira ITB, on també s'ha reunit amb el conseller de l'oficina de Turespaña a Frankfurt, Julio López, el president ha recordat la fortalesa del turisme valencià, que suposa el 14 % del PIB i que ja rep 9 milions de visitants a l'any. L'agenda de reunions desplegada aquest dijous s'ha completat amb la reunió mantinguda pel secretari autonòmic de Turisme, Francesc Colomer, amb el director general a Espanya de receptiu de l'operador turístic Der Touristik, Eduardo Zamorano.

Turisme basat en els valors

El president també ha visitat l'estand de la Comunitat Valenciana en el pavelló LGBTQ+Travel, en el qual ha participat en la presentació d'aquesta oferta turística.

Allí, el cap del Consell ha reclamat "un turisme basat en els valors" i el respecte, i ha reivindicat la Comunitat Valenciana com una societat lliure, oberta i inclusiva, "on ningú queda al marge".

La Generalitat, en la l'aposta que fa per diversificar l'oferta turística i augmentar la despesa i estada mitjanes, impulsa aquesta oferta per a un perfil interessat especialment pel turisme cultural i gastronòmic, que busca seguretat i bona connectivitat i que té Benidorm, ciutat que tanca el calendari de Prides europeus, com a referent.

Brexit

D'altra banda, el president ha recordat que un terç del turisme estranger que arriba al territori valencià ho fa des del Regne Unit, per la qual cosa ha recordat la importància d'"estar cada vegada més presents en centres emissors diferents".

El president, que ha mostrat preocupació per la incertesa que genera el Brexit, ha destacat, no obstant això, que es mantenen les xifres d'arribada de turistes britànics a la Comunitat.

El perfil del turista alemany

En 2018 van arribar a la Comunitat Valenciana 559.390 turistes alemanys, amb una despesa mitjana diària que ha crescut un 2,8 %, fins arribar als 83,8 euros. El 55,6 % de les persones que van visitar la Comunitat procedents d'Alemanya va tindre com a destinació la província d'Alacant.

Pel que fa a la connectivitat, el 83 % va accedir per via aèria i un 15 % ho va fer per carretera. Així mateix, els mesos de juliol i agost van concentrar el 19,9 % de les arribades, davant del 25,1 % de mitjana dels mercats estrangers.

Galeria d'imatges

Vídeos relacionats

El president de la Generalitat, Ximo Puig ha aprofitat la seua presència aquest dijous en la Fira Internacional de Turisme de Berlín (ITB) per a intensificar els contactes amb el sector turístic alemany amb la finalitat d'impulsar un mercat amb gran potencial que creix per damunt del 7 % a la Comunitat Valenciana mentre descendeix a la resta d'Espanya.

Talls de veu relacionats

- Declaracions del president de la Generalitat, Ximo Puig