Participació, Transparència, Cooperació i Qualitat Democràtica
Inspección General de Servicios

Transparència publica el reglament de la Comissió per a la Prevenció d'Irregularitats i Males Pràctiques de la Generalitat

20/05/2019
- S'encarregarà de promoure la coordinació i col·laboració dels diferents departaments del Consell en l'estudi i seguiment de riscos d'irregularitats en la gestió administrativa
- S'encarregarà de promoure la coordinació i col·laboració dels diferents departaments del Consell en l'estudi i seguiment de riscos d'irregularitats en la gestió administrativa
- La Comissió aprovarà la proposta d'un mapa d'avaluació de riscos i determinarà els òrgans i entitats que han de posar en marxa un pla individual d'autoavaluació



La Conselleria de Transparència, Responsabilitat Social, Participació i Cooperació ha publicat el decret pel qual es regula la nova Comissió Interdepartamental per a la Prevenció d'Irregularitats i Males Pràctiques en l'Administració de la Generalitat i del sector públic instrumental, segons ha publicat el 'Diari Oficial de la Generalitat' (DOGV).

L'òrgan, previst en la Llei 22/2018 d'inspecció general de serveis i del sistema d'alertes per a la prevenció les males pràctiques, té com a objectiu promoure la coordinació i la col·laboració dels diferents departaments del Consell en l'estudi i el seguiment de riscos d'irregularitats en la gestió administrativa.

Entre les principals funcions de la Comissió està la d'aprovar la proposta d'un mapa d'avaluació de riscos; determinar els òrgans i les entitats que han de posar en marxa un pla individual d'autoavaluació d'irregularitats i riscos, així com informar-ne favorablement; o la capacitat d'instar els diversos departaments i les entitats del sector públic instrumental que aporten al Sistema d'Alertes de la Generalitat i mantinguen actualitzada la informació de les bases de dades, amb la finalitat que siga incorporada i processada per a mantindre al dia la informació del sistema.

També serà informada anualment de les peticions que es facen a la Inspecció General de Serveis des dels diferents departaments de la Generalitat.

Així mateix, la Comissió Interdepartamental per a la Prevenció d'Irregularitats i Males Pràctiques en l'Administració serà advertida de l'obstrucció o la falta de col·laboració de qualsevol òrgan que impedisca o dificulte l'exercici de la funció inspectora.

Al seu torn, se la faculta per a proposar criteris i instruccions que faciliten la col·laboració entre els diferents departaments del Consell i de les entitats del sector públic per al compliment de les finalitats del sistema d'alertes; i serà informada amb caràcter preceptiu de plans, programes o línies d'actuació que es duguen a terme relacionats amb matèries en les quals tinga competència, entre altres.

La Comissió, adscrita a la conselleria competent en matèria d'inspecció general de serveis, comptarà amb el suport d'una comissió tècnica de coordinació.