Justícia, Interior i Administració Pública
Balanç temporal

El Telèfon 112 gestiona 6.690 incidents relacionats amb el temporal hivernal

24/01/2020
- La Sala d'Atenció de Telefonades s'ha reforçat aquests dies un 28 %
- La Sala d'Emergències ha enviat més de 18 avisos de risc que han permés coordinar rescats, fer seguiment de cabals o estar en comunicació amb els ajuntaments
- La Sala d'Atenció de Telefonades s'ha reforçat aquests dies un 28 %
- La Sala d'Emergències ha enviat més de 18 avisos de risc que han permés coordinar rescats, fer seguiment de cabals o estar en comunicació amb els ajuntaments



El Telèfon d'Emergències 112 de la Generalitat Valenciana ha rebut al llarg d'aquest temporal hivernal, ocasionat per la borrasca Gloria, un total de 8.723 telefonades que s'han traduït en 6.690 incidents gestionats.

Aquest volum de telefonades s'ha pogut atendre gràcies al reforç de personal, un 28 %, de la Sala d'Atenció de Telefonades.

El dilluns 20 de gener la Sala es va reforçar un 49 %, dia en el qual es va registrar l'índex més elevat de telefonades, en concret en la franja de les 11.00 a les 12.00 hores, amb un total de 900 telefonades rebudes, mentre que el nombre més elevat d'emergències es va gestionar de les 15.00 a les 16.00 hores d'aquest mateix dia, amb un total de 253.

Seguiment i monitoratge de l'emergència

D'altra banda, la Sala d'Emergències de la Generalitat ha treballat aquests dies reforçant-ne també l'estructura de guàrdia. Durant aquest episodi han treballat de manera permanent: un operador, un operador de suport, un tècnic d'emergències de la Generalitat i una direcció de servei a la qual, en moments puntuals, s'han sumat 2 tècnics més.

Aquesta sala d'emergències ha emés 18 avisos de risc des del primer que es va difondre divendres passat, 17, que advertia de l'arribada d'un temporal hivernal que venia acompanyat de forts vents, pluges, fenòmens costaners i nevades.

Durant aquests dies ha sigut transcendental la coordinació entre els diversos organismes per a gestionar emergències com ara el seguiment dels cabals i les diverses alertes hidrològiques en els rius Serpis i Xúquer, junt amb la Confederació Hidrogràfica del Xúquer, o la mobilització de recursos com l'helicòpter V-1, junt amb el grup GERA del Consorci de Bombers d'Alacant que va poder portar medicaments a un malalt crònic.

Els operadors i operadores de la Central de Prevenció d'Incendis Forestals han pogut coordinar també, junt amb els agents mediambientals i el Servei de Bombers Forestals de la Generalitat Valenciana, intervencions com la que ahir mateix va permetre acostar queviures i combustible a diversos veïns que romanien incomunicats en la pedania de Sesga, al Racó d'Ademús.

Unitat de Cempol

Finalment, al personal tècnic i operador d'emergències cal sumar els agents de Policia Local de la Unitat de Cempol, lloc per a la coordinació de les policies locals que es va integrar a la Sala d'Emergències el passat mes d'abril, que ha dut a terme una tasca fonamental en la coordinació i la interlocució amb les diverses policies locals i la Policia de la Generalitat.

Aquest lloc ha permés, entre altres coses, seguir l'evolució d'evacuacions que de manera preventiva van dur a terme els ajuntaments que han estat afectats pel fort temporal costaner.

Galeria d'imatges