Hisenda i Model Econòmic
Gestió de recursos públics

Soler: "El nou sistema Nefis permetrà millorar l'eficiència i la transparència en la gestió dels recursos públics"

28/02/2020
- El conseller d'Hisenda ha presentat Nefis al personal empleat públic encarregat de la gestió economicofinancera
- Es tracta d'una eina que centralitzarà la informació i simplificarà els processos mitjançant l'augment de l'eficiència de la gestió econòmica
- El conseller d'Hisenda ha presentat Nefis al personal empleat públic encarregat de la gestió economicofinancera
- Es tracta d'una eina que centralitzarà la informació i simplificarà els processos mitjançant l'augment de l'eficiència de la gestió econòmica



El conseller d'Hisenda i Model Econòmic, Vicent Soler, ha presentat el nou sistema economicofinancer de la Generalitat i els organismes autònoms d'aquesta, Nefis, al personal empleat públic encarregat de la gestió d'aquesta eina que "permetrà millorar l'eficiència i la transparència en la gestió dels recursos".

A l'acte també han assistit la directora general de Pressupostos, Eva Martínez, el director general de Tecnologies de la Informació i la Comunicació, José Manuel García, i la interventora general, Amparo Adam, entre altres alts càrrecs de l'Administració i responsables de la gestió econòmica dels diversos departaments de la Generalitat.

El conseller ha destacat que Nefis s'implantarà de manera progressiva en tota l'Administració de la Generalitat, i permetrà una millora substancial de la gestió economicofinancera, ja que per primera vegada es disposarà d'una única eina que centralitze la informació i facilite una avaluació i una visió global de la gestió de l'àmbit econòmic.

"El nou sistema de gestió economicofinancera és un projecte modernitzador de l'Administració; integrador, transformador, transversal i global, ja que beneficia tota la Generalitat", ha assenyalat Soler.

A més, el conseller d'Hisenda ha assegurat que "la digitalització constitueix un procés imparable i l'Administració està obligada a incorporar-la, sobretot si es té en compte que un dels objectius prioritaris d'aquest Consell és garantir uns serveis millors als ciutadans, així com una millora de l'aprofitament dels recursos públics".

Nou portal Funcion@GVA

Durant la seua intervenció, Soler també ha destacat la posada en funcionament hui mateix del nou portal del personal empleat públic, Funcion@GVA, com una mostra més de l'aposta ferma per modernitzar l'Administració pública, posant a disposició del personal empleat públic les eines necessàries per a fer possible aquesta modernització, per a permetre el seu enfortiment davant de la imprescindible tasca que desenvolupa perquè l'administració electrònica siga una realitat.

Per al conseller, "és fonamental apostar per l'eficiència en la gestió dels recursos, ho és per a les empreses i també ho ha de ser per a l'Administració, especialment en un context d'infrafinançament com el que té la Comunitat Valenciana".

"El compromís del Botànic és amb les persones, i el desenvolupament d'un sistema es convertirà en un recurs estratègic per a l'execució de les polítiques socials, ja que disposar de la millor informació per a prendre decisions possibilita, sens dubte, més eficiència en l'assignació dels recursos per a la prestació dels serveis públics fonamentals", ha assegurat.

Entre els avantatges de Nefis, el conseller també ha destacat que permetrà la simplificació de processos mitjançant la centralització en una mateixa plataforma; augmentarà l'eficiència de la gestió econòmica; facilitarà el seguiment pressupostari, i possibilitarà l'obtenció de dades en temps real.

Nefis permetrà resoldre la situació actual del sistema economicofinancer, que passa per l'ús de més de 20 aplicacions amb dificultats en la integració de les dades en la interoperabilitat i, per tant, en la visió global d'aquestes.

Pla de transformació digital

Durant la seua intervenció, el conseller també s'ha referit al Pla de transformació digital que la Generalitat du a terme des d'abril de 2016, que actualment presenta un gran avanç com ho demostra el fet que des que es va posar en marxa s'hagen incrementat un 80 % el nombre de notificacions electròniques; un 50 % els pagaments en línia; un 36 % els accessos a la carpeta ciutadana, i un 30 % els apunts registrals telemàtics.