Vicepresidència i Igualtat i Polítiques Inclusives
COVID-19

Igualtat garanteix les funcions de tramitació de la dependència i la renda valenciana d'inclusió

16/03/2020
- La Subsecretaria de la Conselleria estableix el treball presencial del personal encarregat del pagament de prestacions
- Els registres i els serveis d'atenció al públic es faran únicament de manera telefònica o telemàtica i queda suspesa l'atenció presencial fins a nova ordre
- La Subsecretaria de la Conselleria estableix el treball presencial del personal encarregat del pagament de prestacions
- Els registres i els serveis d'atenció al públic es faran únicament de manera telefònica o telemàtica i queda suspesa l'atenció presencial fins a nova ordre



La Vicepresidència i Conselleria d'Igualtat i Polítiques Inclusives garantirà la continuïtat i la correcta prestació dels serveis públics desenvolupats per la Conselleria en el marc d'excepcionalitat desencadenat per l'evolució del coronavirus, especialment en les tramitacions dels expedients de les ajudes de la dependència i l'autonomia personal i de la renda valenciana d'inclusió.

Així s'ha establit en una resolució de la Subsecretaria de la Conselleria en la qual s'especifiquen les tasques que han de ser presencials i que afecten el personal que desenvolupa funcions relacionades amb el pagament de la prestació de dependència, de la renda valenciana d'inclusió i altres prestacions socials.

De la mateixa manera, es considera personal amb funcions de caràcter essencial, i per tant amb presència en el lloc de treball habitual, el personal del servei de protecció de la infància i l'adolescència, el de suport a la Secretaria del Consell, el de gestió de personal i nòmines i el de gestió de compres i pagaments relacionats amb el manteniment i l'aprovisionament de centres.

D'altra banda, els registres i serveis d'atenció al públic es faran únicament de manera telefònica o telemàtica, i queda suspesa l'atenció presencial fins a nova ordre.

Igualment, i amb l'objectiu de garantir la protecció de la salut del personal empleat públic i el seu dret a la conciliació familiar, es podran establir torns de treball que permeten la continuïtat de la prestació d'aquests serveis.
A tots els efectes, tot el personal disponible romandrà treballant atenent les seues obligacions. La resta del personal queda en règim de prestació no presencial, podrà desenvolupar les seues funcions i tasques des dels domicilis respectius i romandrà localitzable a través del telèfon o correu electrònic.

En tot cas, i tan ràpidament com siga possible, hauran de reincorporar-se als seus llocs de treball presencials si es requereix per necessitats del servei.

El personal que tinga a càrrec seu menors o majors dependents i es trobe afectat pel tancament de centres educatius o de gent major, així com el personal que per les seues condicions de salut puga ser considerat especialment vulnerable, haurà de comunicar aquesta circumstància al Servei de Personal, acompanyada d'una declaració responsable, a l'efecte que se li puguen aplicar les mesures previstes en la Resolució de la Conselleria de Justícia, Interior i Administració Pública, del 14 de març de 2020.

Les mesures acordades tenen caràcter transitori i es podran modificar en funció dels escenaris diferents que vagen marcant les diverses autoritats competents.