Política Territorial, Obres Públiques i Mobilitat
COVID-19

La Generalitat reorganitza novament el servei de Metrovalencia i TRAM d'Alacant a partir del dilluns 6 d'abril, davant de l'emergència sanitària

04/04/2020
- A València, la freqüència de pas del metro i tramvia es reduirà un 50 % les vesprades de dilluns a dissabte i també els diumenges i els festius 10 i 13 d'abril
- A Alacant, les línies 3 i 5 paren temporalment i la línia 2 redueix les circulacions a la mitat a partir de les 15.00 hores i també els diumenges i els festius
- A València, la freqüència de pas del metro i tramvia es reduirà un 50 % les vesprades de dilluns a dissabte i també els diumenges i els festius 10 i 13 d'abril
- A Alacant, les línies 3 i 5 paren temporalment i la línia 2 redueix les circulacions a la mitat a partir de les 15.00 hores i també els diumenges i els festius



La Generalitat aplicarà a partir del dilluns 6 d'abril un nou calendari de servei en les explotacions de Metrovalencia i TRAM d'Alacant, amb la finalitat d'adaptar les circulacions a la demanda sobre aquests mitjans de transport i a la situació que provoca l'aplicació de l'estat d'alarma, decretat amb motiu de la crisi sanitària del coronavirus.

Aquesta nova reestructuració de serveis se suma a la que s'estava aplicant des del 18 de març passat, i s'ha fet amb la finalitat de continuar garantint que les persones usuàries puguen realitzar els seus trajectes en hora punta sense aglomeracions, respectant sempre les instruccions que deriven de l'aplicació de l'estat d'alarma.

Ferrocarrils de la Generalitat Valenciana (FGV) aplica aquesta modificació en consonància amb l'Ordre TMA/273/2020, de 23 de març, per la qual es dicten instruccions sobre reducció dels serveis de transport de viatgers i en compliment de la Resolució de la Conselleria de Política Territorial, Obres Públiques i Mobilitat, del 3 d'abril de 2020.

Metrovalencia

En Metrovalencia, les línies de metro funcionaran de dilluns a dissabte amb les freqüències de pas de circulacions de trens i tramvies establides per als dissabtes, però únicament fins a les 16.00 hores aproximadament. A partir d'aquesta hora les circulacions es redueixen un 50 % fins que acabe el servei, i es mantenen en els extrems de les línies les freqüències del servei del matí.

Aquesta reducció del servei a la mitat s'aplicarà durant tot el dia els diumenges i els dies festius prevists per FGV, el 10 i 13 abril.

En el tramvia, les línies 4 (Mas del Rosari-Doctor Lluch) i 6 (Tossal del Rei-Marítim Serrería) funcionaran d'aquesta mateixa manera però fins a les 15.00 hores, també de dilluns a dissabte. Els diumenges i festius s'aplica també aquesta reducció del 50 % de les circulacions durant tot el dia. Al seu torn, està previst paralitzar temporalment el servei de la línia 8 (Marítim Serrería-Marina Reial Joan Carles I), a partir del pròxim 9 d'abril.

A més, el servei nocturn previst els divendres, dissabtes i vespres de festius, que facilita els desplaçaments amb metro i tramvia fins a les 3.00 hores de la matinada aproximadament, continua suspés.

TRAM d'Alacant

En la xarxa del TRAM d'Alacant, segueix temporalment paralitzada la línia 5 (Porta del Mar-Plaza La Corunya) i se suma a aquesta situació la línia 3 (Luceros-El Campello), de manera que la línia 1 (Luceros-Benidorm) farà parada en totes les estacions i baixadors del recorregut, amb una freqüència de pas de 30 minuts.

La línia 4 (Luceros-Plaza La Corunya) manté la freqüència de pas d'un tramvia cada 30 minuts. En la línia 2 (Luceros-Sant Vicent del Raspeig) els tramvies circularan cada 15 minuts des de l'inici del servei fins a les 15.00 hores i després cada 30 minuts, de dilluns a dissabte, mentre que els diumenges i els festius 10 i 13 d'abril la freqüència de pas serà durant tot el dia de 30 minuts. La línia 9 (Benidorm-Dénia) manté el servei habitual tant en trens com en el servei alternatiu d'autobús.

Atenció al Client

Des d'FGV s'informa també que la compra de títols de transport a les estacions es fa exclusivament amb pagament per targeta de crèdit o en les màquines de venda automàtica i que, temporalment, no es realitzen gestions d'objectes perduts ni de reclamacions, ni suggeriments en paper. Tots aquests tràmits es poden realitzar a través de la pàgina web o l'app (descàrrega en Google Play o en Apple Store).

A València, els espais de client de Xàtiva i Colón, així com els centres d'atenció al client d'Aeroport i Benimaclet, romanen temporalment tancats, i centralitzen els serveis en la taquilla del vestíbul principal d'Amistat-Casa de Salud. A més, continuen oberts els punts de client d'Empalme, Mislata i Àngel Guimerà, en aquest últim cas per l'accés del carrer Palleter.

A Alacant, el Punt del Client de Luceros ha traslladat l'activitat a la taquilla principal de la mateixa estació.

A més, s'informa els usuaris de Metrovalencia que, per a qualsevol consulta, estan disponibles els canals d'atenció telefònica i xarxes socials, així com el telèfon d'Atenció al Client gratuït 900 46 10 46. En Twitter @metrovalencia té un horari d'atenció de 6.00 a 24.00 hores de dilluns a dissabtes i de 7.00 a 24.00 hores diumenges i festius.

Per a qualsevol consulta, els clients del TRAM d'Alacant disposen dels canals d'atenció telefònica 900 72 04 72 i Twitter @tramdealicante, amb horari d'atenció de 6.00 a 24.00 hores de dilluns a dissabtes i de 7.00 a 24.00 hores diumenges i festius.

A les estacions, les persones usuàries poden contactar amb el personal d'Atenció al Client d'FGV a través dels intèrfons ubicats en vestíbuls i andanes.

Recomanacions a les persones usuàries

Amb motiu de l'estat d'alarma, FGV recomana a les persones usuàries evitar l'ús del transport públic i fer-ho únicament si és estrictament necessari. Per això, se suggereix que, davant de qualsevol dubte, es consulten les indicacions que dona la Conselleria de Sanitat Universal i Salut Pública.

Així mateix, es recomana no utilitzar el transport públic si es pertany a un grup de risc, com ara persones majors, malalts crònics, etcètera i no viatjar si s'ha diagnosticat de coronavirus o es presenten símptomes compatibles amb la malaltia.

Una altra de les recomanacions assenyala que quan l'usuari roman a l'andana, esperant l'arribada del tren o tramvia, cal que ocupe els espais buits en tota la longitud per a mantindre la màxima separació amb altres persones.

En l'interior de trens i tramvies, els viatgers i viatgeres s'han de distribuir pels espais buits en tota la longitud de la unitat, mantindre la distància de seguretat amb altres persones usuàries i deixar lliure l'accés de maquinistes a les cabines.

També es recomana evitar, en la mesura que siga possible, seure enfront d'un altre viatger, no ocupar el corredor central per a permetre el lliure desplaçament interior, per a pujar o abaixar del tren o tramvia, i rentar-se les mans i les zones exposades després d'utilitzar el servei de transport, encara que els vehicles i les instal·lacions d'FGV es desinfecten regularment.

Galeria d'imatges