Justícia, Interior i Administració Pública
COVID-19

El Consell llança l'aplicació GVA Respon per a resoldre els dubtes no sanitaris sobre la crisi del coronavirus

04/04/2020
- L'aplicació, que és gratuïta, s'actualitzarà diàriament i està disponible per a Android i IOS
- La ciutadania estarà informada de manera clara, ràpida i veraç sobre les mesures no sanitàries que s'adopten durant aquesta crisi
- L'aplicació, que és gratuïta, s'actualitzarà diàriament i està disponible per a Android i IOS
- La ciutadania estarà informada de manera clara, ràpida i veraç sobre les mesures no sanitàries que s'adopten durant aquesta crisi



La Conselleria de Justícia, Interior i Administració Pública ha creat una guia dinàmica d'actuació davant del coronavirus, INFO COVID19 GVA, disponible en l'app GVA Respon. Es tracta de la primera aplicació mòbil -compatible amb tauletes i altres dispositius mòbils- que respon de manera senzilla i ràpida els dubtes més freqüents (no sanitaris) que genera la ciutadania, classificada per l'àmbit del seu impacte i amb respostes adaptades a la normativa de desplegament.

L'aplicació està accessible en castellà i en valencià i resol més de 100 qüestions que afecten cada dia els ciutadans i les ciutadanes amb respostes adaptades a la normativa actual després de la publicació del decret de l'estat d'alarma del 14 de març, així com les successives normes que s'han aprovat i l'adaptació d'aquestes a la situació específica de la ciutadania de la Comunitat Valenciana.

GVA Respon es converteix en un canal d'informació diàfan i directe entre l'Administració i la ciutadania que soluciona dubtes relacionats amb el seu treball (És la meua empresa un servei essencial?), amb la mobilitat i la circulació (Puc desplaçar-me per a portar menjar als meus pares majors?), l'educació (data de realització de les PAU, accés al val beca) o tràmits relacionats amb l'Administració pública (Com puc sol·licitar ajudes socials?).

També respon qüestions de col·lectius concrets amb informació actualitzada per a autònoms, empresaris, treballadors afectats per ERTO o servei d'ajuda a domicili, entre molts altres exemples.

Informació veraç

La informació l'actualitza diàriament el cos d'inspectors i personal de la Direcció General de Planificació Estratègica, Qualitat i Modernització de l'Administració pública de la Conselleria de Justícia. D'aquesta manera, la ciutadania es manté informada d'una manera clara i ràpida a través d'una font oficial com és la Generalitat, la qual cosa permet contrarestar faules i 'fake news' que circulen en xarxes socials i es descongestionen altres línies d'informació ja existents.

El procediment de descàrrega és senzill i l'aplicació és gratuïta. Com en la resta d'apps, es troba disponible a través de les dues plataformes de compra dels sistemes operatius mòbils com ara Android o IOS (companyia Apple).

Android: https://play.google.com/store/apps/details?id=es.gva.responde
Apple: https://apple.co/2whgrlQ


Versatilitat

A més, es tracta d'una aplicació versàtil que en permet l'adaptació posterior a altres emergències o catàstrofes a la Comunitat Valenciana. D'aquesta manera, es disposa d'una nova eina per a tindre informada la ciutadania de la forma més ràpida i assequible sobre l'impacte i les mesures preses davant de qualsevol crisi per emergència que es produïsca a la Comunitat.

Finalment convé recordar que l'app resol els dubtes no sanitaris sobre el coronavirus: les qüestions sanitàries es poden solucionar a través del web oficial de la Conselleria de Sanitat Universal i Salut Pública:

http://www.san.gva.es/web_estatica/coronavirus/coronavirus_va.html