Vicepresidència Segona i Habitatge i Arquitectura Bioclimàtica

La Conselleria d'Habitatge realitza 1.194 actuacions de manteniment i atenció a residents d'habitatges públics a través de l'EVha

09/04/2020
- Un percentatge elevat de les consultes demana informació sobre la paralització del cobrament de les rendes de lloguer dels habitatges de la Generalitat
- S'han reforçat els seus serveis de manera telefònica i a través de correu electrònic davant del tancament de les oficines presencials
- Un percentatge elevat de les consultes demana informació sobre la paralització del cobrament de les rendes de lloguer dels habitatges de la Generalitat
- S'han reforçat els seus serveis de manera telefònica i a través de correu electrònic davant del tancament de les oficines presencials



La Vicepresidència Segona i la Conselleria d'Habitatge i Arquitectura Bioclimàtica, a través de l'Entitat Valenciana d'Habitatge i Sòl (EVha), han realitzat 1.194 actuacions de manteniment i atenció als residents d'habitatges públics de la Generalitat des de l'inici de l'estat d'alarma provocat per la situació de crisi sanitària de la COVID-19.

A més, des d'EVha s'ha adoptat un conjunt de mesures addicionals i es mantenen els serveis d'atenció en situacions d'emergència habitacional.

Les oficines han tancat, però es continua treballant de manera telefònica i via correu electrònic. Així, es mantenen els serveis de gestió del parc públic d'habitatges, del parc propi d'EVha i altres actius, així com les reparacions urgents dels habitatges públics.

El vicepresident segon i conseller d'Habitatge i Arquitectura Bioclimàtica, Rubén Martínez Dalmau, ha destacat la importància que la ciutadania "sàpia que la Generalitat està al seu costat per a atendre les seues principals necessitats en aquests moments tan complicats per a tots, però que encara són més apressants en els col·lectius més vulnerables socialment".

El Servei de Gestió del Parc Públic d'Habitatges suma, des de mitjan març, 454 atencions; d'aquestes, 335 han arribat a través de trucades telefòniques i 119, per via correu electrònic.

La major part d'aquestes consultes han sigut per a recaptar informació sobre la paralització del cobrament de la renda de lloguer de tots els habitatges públics per un termini de tres mesos, efectiu a partir d'aquest mes d'abril.

En l'actualitat, el parc d'habitatge de la Generalitat està format per 14.000 immobles, dels quals 12.676 són per a lloguer social, destinats a persones en risc d'exclusió social, i 1.367 en règim de lloguer assequible, és a dir, destinats a col·lectius vulnerables, per la qual cosa aquesta mesura repercuteix a 14.000 famílies i, segons estimacions de la Conselleria, suposa beneficiar més de 50.000 mil persones en tota la Comunitat.

El Servei de Gestió del Parc Públic continua treballant per a atendre els col·lectius més vulnerables telefònicament (96 120 79 50-96 120 79 75-96 120 79 78) i per correu electrònic (parquepublico_evha@gva.es).

Aquest servei és l'encarregat de les adjudicacions dels habitatges públics per a atendre les famílies amb més necessitats habitacionals. Aquesta mateixa setmana està prevista el lliurament de deu habitatges, s'han aprovat altres dues noves adjudicacions i es continua treballant per a no paralitzar aquesta labor tan important i necessària per a les famílies amb menys recursos.

Reparació de 226 avaries urgents

Per part seua, el Servei de Conservació i Manteniment de l'EVha ha atés durant l'estat d'alarma 432 actuacions, de les quals 226 corresponien a reparacions d'avaries urgents als seus habitatges, i 206, a reparacions de pisos socials en què es treballa per a poder adjudicar a les famílies amb la màxima celeritat possible.

En aquestes setmanes s'han acabat les obres de 12 habitatges i estan en execució altres 143. A més, s'han començat els tràmits per a començar la rehabilitació d'altres 51.

L'atenció al públic es realitza, en aquest cas, telefònicament a València i Castelló en el 96 196 47 00 i, a Alacant, en el 96 593 82 55.

Els correus electrònics per a atendre les urgències dels habitatges socials són, per a València i Castelló, conservacionpublica_evha@gva.es, i per a Alacant, conservacionpublicaalicante_evha@gva.es.

Les reparacions d'habitatges en lloguer assequible d'EVha s'atenen a València i Castelló en el correu conservacionactivos_evha@gva.es i a la província d'Alacant en conservacionactivosalicante_evha@gva.es.

Des del Servei de Gestió del Parc Propi d'EVha i Altres Actius també s'han atés un total de 308 actuacions d'atenció i intervenció comunitària durant el confinament domèstic decretat el passat 14 de març arran de l'expansió del coronavirus.

Els tràmits d'aquest servei han estat relacionats en un nombre ampli, un total de 180, amb informació sobre la gestió diària dels habitatges (sol·licituds, despeses de comunitat...), mentre que 90 consultes van sol·licitar informació sobre les ajudes i les mesures posades en marxa per la Conselleria per a mitigar l'impacte d'aquesta crisi en els residents d'habitatges públics. A més, també es van tramitar 38 reclamacions de reparacions d'immobles d'EVha.

En el cas d'aquest departament, hi ha dos telèfons d'atenció al ciutadà: per a València i Castelló 96 196 47 00 i per a Alacant 96 593 82 55. Els correus electrònics són per a València i Castelló actius_evha@gva.es i per a la província d'Alacant activosalicante_evha@gva.es.

El director general d'EVha, Alberto Aznar, ha explicat que la situació derivada de l'aïllament ha obligat a modificar les pautes de treball de la plantilla d'EVha, que ha passat de l'ocupació presencial en les oficines al teletreball des del mateix domicili. No obstant això, "tots els serveis de l'entitat continuen operatius i funcionant bé per a atendre les consultes dels ciutadans i resoldre les urgències que puguen sorgir en els habitatges durant aquesta quarantena".