Participació, Transparència, Cooperació i Qualitat Democràtica
COVID-19

El telèfon 012 de la Generalitat amplia el servei amb un sistema automatitzat per atendre les 24 hores del dia les consultes de Labora

23/04/2020
- Des de fa una setmana s'ha activat aquest sistema fora de la franja horària habitual d'atenció per atendre les nombroses telefonades -5.500 en set dies- que arriben a Labora
- Aquest és el primer servei automàtic que s'implanta al 012 amb gestió real i no sols de consulta
- Des de fa una setmana s'ha activat aquest sistema fora de la franja horària habitual d'atenció per atendre les nombroses telefonades -5.500 en set dies- que arriben a Labora
- Aquest és el primer servei automàtic que s'implanta al 012 amb gestió real i no sols de consulta.
- El 012 ha rebut, des de la declaració de l'estat d'alarma, un total de 181.748 consultes, de les quals un 44,1% van adreçades a Labora



La Conselleria de Participació, Transparència, Cooperació i Qualitat Democràtica, a través de la Direcció General de Transparència, Atenció a la Ciutadania i Bon Govern, ha ampliat el servei 012 per a que l'atenció a els usuaris i les usuàries que realitzen consultes a Labora, el Servei Valencià d'Ocupació i Formació, siga continuada, durant les 24 hores del dia.

Per a tal efecte, s'ha posat en marxa un sistema Interactive Voice Response (IVR), el qual de manera automatitzada pot atendre les consultes ciutadanes en hores no habituals. IVR-Labora és el primer servei automàtic que s'implanta al 012 amb gestió real -inscripció, reactivació, renovació, cita informació, etc.-, i no només de consulta. El fet d'ampliar-ho a 24 hores, implica que la ciutadania pot realitzar aquestes gestions també fora de l'horari d'atenció del 012 (de dilluns a divendres de 8.00 a 19.00 hores), dotat amb un centenar d'agents.

Aquesta plantilla, a més, està ampliada a causa de la COVID-19 amb personal procedent de les oficines PROP que treballa de manera telemàtica.

Alta demanda de consultes

Aquest sistema automatitzat es posà en marxa el passat 30 de març en horari d'atenció d'agents i ja des del 15 d'abril està en funcionament durant les 24 hores. Fins el moment s'han enregistrat 5.500 consultes en aquest horari sobre Labora, fora de l'habitual d'atenció.

Les xifres globals també són elevades. Des de la declaració de l'estat d'alarma, el servei 012 ha registrat una altíssima demanda, que arriba ja a les 181.748 consultes rebudes des del passat 14 de març, de les quals, 80.200 tenen a veure amb Labora i amb qüestions econòmiques i relatives al món laboral, és a dir un 44,1% del total.

Entre aquestes consultes es troben les relacionades amb l'accés a l'aplicació Tauro-Labora, les sol·licituds d'expedients temporals de regulació d'ocupació (ERTO), acomiadaments col·lectius, ajudes a autònoms, adscripcions a centres Labora.

Les consultes sobre qüestions al Servicio Público de Empleo Estatal (SEPE) també són voluminoses. S'han registrat un total de 31.518 consultes fins ara.

Telèfon fix de consulta

El telèfon fix equivalent al 012 és 96 386 60 00, el qual és gratuït si qui crida disposa d'un contracte telefònic de tarifa plana. Cal recordar també la possibilitat de consultar els tràmits administratius i serveis de la Generalitat, sense perjudici del que incloguen les pàgines web de les conselleries, en la Guia PROP electrònica: consultar ací