Justícia, Interior i Administració Pública

El Consell aprova els contractes d'emergència per a la desinfecció de les seus judicials

15/05/2020
- Es van tramitar quatre contractes per un import conjunt de 200.000 euros per a frenar la propagació de la COVID-19 en els jutjats
- Es van tramitar quatre contractes per un import conjunt de 200.000 euros per a frenar la propagació de la COVID-19 en els jutjats


El Ple del Consell ha aprovat l'adjudicació de quatre contractes pel procediment d'emergència que ha acordat la Conselleria de Justícia, Interior i Administració Pública per a reforçar la neteja i la desinfecció dels tribunals de Justícia de la Comunitat Valenciana per un import conjunt de 200.000 euros.

Aquests contractes es van formalitzar per resolució de la Conselleria de Justícia per a frenar la propagació de la COVID-19 als immobles del parc judicial valencià.

El 14 de març passat es va dictar una resolució de la Conselleria de Justícia i Administració Pública per la qual s'establien mesures excepcionals de neteja i higiene que s'havien d'adoptar en tots els centres de treball dependents de la Generalitat.

A aquesta instrucció es van sumar les peticions del Consell General del Poder Judicial en matèria de seguretat sanitària per a evitar la propagació de la COVID-19. Considerant la pressa amb què calia actuar, es va optar per la formalització de quatre contractes per a reforçar les accions de neteja a les seus judicials.

Per motius d'operativitat i disponibilitat de les empreses, es van configurar quatre zones de neteja.

La primera, corresponent a la província d'Alacant, es va adjudicar a l'empresa Brócoli Companyia Valenciana I+D. A Castelló, l'adjudicatària va ser Ferrovial Servicios SA. A València, amb motiu de la grandària de la Ciutat de la Justícia, es va formalitzar un contracte per a aquesta seu amb la mercantil Clece SL (que també incloïa els jutjats de Riba-roja) i amb Fomento Valencia Mantenimiento i Limpieza SA, per a la resta d'edificis dels 13 partits judicials de la província.