Política Territorial, Obres Públiques i Mobilitat
COVID-19

La Generalitat fa enquestes a usuaris i usuàries de Metrovalencia per a conéixer els nous patrons de mobilitat

25/05/2020
- Els qüestionaris, 650 per cada fase, demanen informació que serà analitzada per a determinar les actuacions en el metro i el tramvia
- Les preguntes van dirigides a conéixer els hàbits actuals de la clientela, en especial la seua activitat laboral i l'horari en què viatgen
- Els qüestionaris, 650 per cada fase, demanen informació que serà analitzada per a determinar les actuacions en el metro i el tramvia
- Les preguntes van dirigides a conéixer els hàbits actuals de la clientela, en especial la seua activitat laboral i l'horari en què viatgen



La Generalitat ha iniciat el procés de realització d'enquestes als usuaris i usuàries de Metrovalencia per a conéixer els nous patrons de mobilitat derivats de l'actual situació de crisi sanitària i l'estat d'alarma pel coronavirus.

L'objectiu que es segueix és poder disposar d'informació suficient de les noves pautes de mobilitat de passatgers i passatgeres en cada moment concret de l'estat d'alarma, per a analitzar en profunditat les dades i poder determinar quina classe de polítiques s'han d'aplicar al transport públic ferroviari a la província.

Una desena de professionals entrevistaran durant una setmana 650 passatgers i passatgeres del metro i tramvia majors de 15 anys en l'actual fase 1 de confinament. Aquesta situació i nombre de qüestionaris es repetiran quan la província, o els municipis pels quals s'estén la xarxa de Metrovalencia, canvien progressivament de fase, siga en la 2 o en la 3. A la fi, es duran a terme 1.950 enquestes entre les fases 1, 2 i 3.

Els entrevistadors i entrevistadores, que portaran telèfon intel·ligent d'última generació, realitzaran una senzilla enquesta d'una dotzena de preguntes, aproximadament, que tindrà una duració mitjana de deu minuts, en diverses estacions de metro i tramvia.

A més de les dades estadístiques habituals, com ara gènere, nivell d'estudis, ocupació actual i edat, es requerirà informació sobre el motiu del viatge, que, si és per qüestions laborals, s'aprofundirà sobre el sector econòmic a què es dedica l'usuari i l'horari de desplaçaments que utilitza per a acudir al seu lloc de treball. Qüestions bàsiques hui en dia i en un futur immediat, quan els territoris avancen de fase i, probablement, canvien els costums d'inici i final d'una jornada laboral, com pot ser, per exemple, l'entrada i l'eixida del treball de manera escalonada.

Per a conéixer més la realitat de mobilitat de les persones usuàries en els seus desplaçaments per Metrovalencia, es preguntarà pels trajectes més utilitzats, la possibilitat de transbord, quin títol de transport utilitzen i a través de quin dispositiu s'adquireix o recarrega, així com el nombre de viatges que s'han fet en l'última setmana i la freqüència d'ús del metro o tramvia.

Finalment, es demanarà informació sobre si és un usuari o usuària obligat, o no (si disposa o no de vehicle propi per a poder realitzar el desplaçament que fa en aquells moments), i per què ha triat Metrovalencia per al seu viatge.

Galeria d'imatges