Hisenda i Model Econòmic

El Consell aprova la contractació d'emergència del subministrament d'equipament necessari per a realitzar videoconferències

29/05/2020
- Es tracta de dispositius dotats amb càmera de vídeo, altaveus i micròfons per a una trentena de sales
- La Direcció General de Tecnologies de la Informació dona suport continu per a respondre a les necessitats tecnològiques
- Es tracta de dispositius dotats amb càmera de vídeo, altaveus i micròfons per a una trentena de sales
- La Direcció General de Tecnologies de la Informació dona suport continu per a respondre a les necessitats tecnològiques



El Ple del Consell ha aprovat la contractació d'emergència del subministrament d'equipament necessari per a realitzar videoconferències en una trentena de sales que pertanyen als membres del Consell i altres alts càrrecs.

La Conselleria d'Hisenda i Model Econòmic, a través de la Direcció General de Tecnologies de la Informació i les Comunicacions (DGTIC), ha adquirit aquest equipament que integra càmera de vídeo, altaveus i micròfons en un únic dispositiu, amb connexió amb cable USB a l'ordinador, micròfon auxiliar extern connectat per cable amb el dispositiu, i és compatible amb, pràcticament, totes les plataformes de programari de videoconferència.

El contracte ha sigut adjudicat a Fujitsu Technology Solutions, per un import total de 34.434 euros, que podran ser cofinançats per la Unió Europea a través del Programa Operatiu del Fons Europeu de Desenvolupament Regional (FEDER) de la Comunitat Valenciana 2014-2020, en incloure la mesura en l'objectiu temàtic de millora de l'ús i la qualitat de les tecnologies de la informació i de la comunicació.

La contractació es du a terme mitjançant procediment d'emergència, ja que té com a objecte satisfer una necessitat derivada de l'adopció d'una mesura directament establida per a fer front a la COVID-19; es limita a la contractació dels subministraments indispensables per a satisfer la necessitat sobrevinguda, i es tracta d'una actuació inajornable, que s'ha d'escometre de manera immediata, ja que l'equipament objecte del contracte és per a utilitzar-lo durant el període de vigència de l'estat d'alarma.

Des de la declaració de l'estat d'alarma, la Direcció General de Tecnologies de la Informació i les Comunicacions ha donat suport continu a les activitats del Consell i de la resta de l'Administració autonòmica per a respondre a les necessitats tecnològiques que han anat sorgint en cada moment i, en concret, en l'habilitació de reunions i rodes de premsa en directe per videoconferència.

Amb aquest sistema, el Consell ha sigut pioner a Espanya en oferir rodes de premsa telemàtiques, que han permés als mitjans de comunicació preguntar en directe, a fi de garantir l'exercici del periodisme.

A més de l'ampliació de la capacitat de videoconferència en el Consell, la DGTIC també ha creat plataformes de videoconferència específiques per a l'àmbit de Sanitat, Educació i Justícia, així com el suport específic per a les videoconferències amb l'Estat i les reunions del Consell.

De la mateixa manera, està habilitant videoconferències per a dur a terme televistes en coordinació amb la Conselleria de Justícia, Interior i Administració Publica.