Justícia, Interior i Administració Pública

Bravo es reuneix amb els sindicats per a avançar-los les línies bàsiques del nou projecte de decret de teletreball per al personal de la Generalitat

30/07/2020
- La consellera Bravo reitera el compromís de l'Administració valenciana per a millorar la regulació del teletreball
- S'ha comunicat als representants sindicals que la tramitació del nou projecte de decret es realitzarà mitjançant el procediment d'urgència
- La consellera Bravo reitera el compromís de l'Administració valenciana per a millorar la regulació del teletreball
- S'ha comunicat als representants sindicals que la tramitació del nou projecte de decret es realitzarà mitjançant el procediment d'urgènciaa



La consellera de Justícia, Interior i Administració Pública, Gabriela Bravo, ha mantingut una reunió per videoconferència amb els representants dels sindicats UGT, CSIF, Intersindical i CCOO, integrants de la Mesa Sectorial de Funció Pública, per a traslladar-los les línies bàsiques del nou projecte de decret pel qual es regularà la modalitat no presencial de prestació de serveis en règim de teletreball del personal funcionari de l'Administració de la Generalitat.

Bravo els ha comunicat que portarà al ple del Consell d'aquest mateix divendres la resolució d'inici per a la tramitació del nou projecte de decret, així com la sol·licitud de tramitació d'aquest pel procediment d'urgència, atés el caràcter prioritari que es vol donar a aquest.

La consellera ha explicat als representants sindicals que es pretén actualitzar el model vigent, que regula el Decret 82/2016, sobre la prestació de serveis en règim de teletreball del personal empleat públic de l'Administració de la Generalitat.

Una de les principals novetats que es preveu incorporar són les denominades 'situacions de crisi', com la produïda per la COVID-19, en les quals s'ha de mantindre l'activitat dels serveis bàsics de l'Administració de la Generalitat.

Es tracta de situacions que impossibiliten, o dificulten, la prestació adequada de les competències que la legislació atribueix de manera presencial o en les quals hi haja un risc greu d'afectació de la salut de les persones treballadores.

D'aquesta manera, en el projecte de decret s'inclouria no només la situació de crisi motivada per la declaració dels estats d'alarma, excepció o setge, sinó també les situacions originades per factors sanitaris, mediambientals o socials que siguen sobtades, inusuals o inesperades, que puguen afectar greument la integritat i la salut de les persones treballadores i així es determine mitjançant un acord del Consell.

Control i avaluació

Bravo ha traslladat als representants sindicals que el control i l'avaluació del teletreball es realitzarà atenent al compliment d'objectius o la consecució de resultats, en línia amb les previsions de la normativa estatal.

Quant als llocs susceptibles de teletreball, s'inclouran en el projecte de decret, amb caràcter orientatiu, els llocs que es podrien exercir de manera no presencial.

Representants de la Direcció General de Funció Pública, encarregada de redactar el projecte de decret, es reuniran pròximament amb la Direcció General de Tecnologies de la Informació i les Comunicacions (DGTIC), dependent de la Conselleria d'Hisenda, per a establir els requisits tècnics i estructurals necessaris per a poder dur a terme el teletreball amb totes les garanties de seguretat.

En el text del projecte s'inclourà el dret a la desconnexió digital i el respecte tant al temps de descans, com a la intimitat en l'ús de dispositius digitals en l'àmbit laboral. També es flexibilitzarà el procediment i s'aclarirà la competència per a l'aprovació de les propostes de programes de teletreball.

Un altre aspecte important és que les empleades públiques víctimes de violència de gènere o el personal que siga víctima de violència terrorista tindran prioritat absoluta per a participar en el corresponent programa de teletreball.

Finalment, es preveu que, una vegada acabada l'execució de cada programa de teletreball, s'avalue la repercussió que el servei que s'haja prestat sota aquesta modalitat de treball no presencial puga tindre en l'organització, el funcionament i la prestació dels serveis.