Sanitat Universal i Salut Pública
COVID-19

Sanitat manté la comunicació amb pacients incorporant tràmits que redueixen les consultes presencials i el risc de transmissió del virus

01/09/2020
- És possible descarregar comunicats de baixa o informes d'escolaritat, així com actualitzar les dades de la targeta SIP sense haver d'anar al centre de salut
- L'app GVA+Salut permet sol·licitar cita prèvia amb el personal sanitari de referència
- És possible descarregar comunicats de baixa o informes d'escolaritat, així com actualitzar les dades de la targeta SIP sense haver d'anar al centre de salut
- L'app GVA+Salut permet sol·licitar cita prèvia amb el personal sanitari de referència



La Conselleria de Sanitat Universal i Salut Pública, a través de la Secretaria Autonòmica d'Eficiència Tecnològica, ha anat implementant durant la situació de pandèmia que vivim tràmits i serveis que mantenen l'atenció a les necessitats assistencials de la població i, al mateix temps, redueixen les consultes presencials per a minimitzar els riscos de transmissió del coronavirus.

Així, per exemple, es poden descarregar comunicats de baixa (IT) a través de la història de salut electrònica (consulteu ací), així com sol·licitar l'enviament del certificat de salut escolar i altres documents de manera segura fent ús de la plataforma Transit, posada a la disposició dels i les professionals sanitaris.

Una altra de les gestions que és possible fer de manera telemàtica, sense haver de desplaçar-se, és actualitzar les dades de la targeta sanitària (telèfon mòbil, correu electrònic o domicili).

En cas que es dispose de certificat digital, aquest procediment es pot completar en aquesta adreça electrònica: consulteu ací.

Si la persona no disposa de certificat electrònic, el tràmit es pot realitzar a través del formulari allotjat en la pàgina web de la Conselleria de Sanitat (consulteu ací).

Sanitat també ha implementat, a través de l'app GVA+Salut, l'opció de sol·licitar cita telefònica per a Medicina Familiar, Infermeria o Pediatria, en el cas que el problema de salut no requerisca una atenció urgent.

L'app permet a tots els usuaris i usuàries accedir des del seu telèfon mòbil a la sol·licitud, la modificació i l'anul·lació de cites mèdiques en Atenció Primària sense esperes i sense haver d'acudir al centre de salut.

Per a accedir a la cita telefònica tan sols cal descarregar l'aplicació GVA+Salut des de Google Play o App Store (està disponible en les dues llengües oficials) i introduir les dades de la targeta sanitària, que queden registrades per a cites posteriors.

D'aquesta manera, els tràmits administratius o les visites demorables es poden resoldre sense haver d'anar al centre de salut. Ara bé, si el personal mèdic o d'infermeria detecta que l'atenció presencial és necessària, s'activen els mecanismes perquè la persona es desplace fins al centre sanitari en un horari concertat, a fi de no coincidir amb altres usuaris que puguen ser focus d'infecció. Si és preferible l'assistència domiciliària, els sanitaris són els que acudeixen a la casa.

A més, des de GVA+Salut es poden descarregar les cites en el calendari del telèfon mòbil, generar justificants i registrar més d'un usuari en el mateix dispositiu, la qual cosa facilita la gestió familiar.

L'aplicació també permet consultar els tractaments farmacològics i rebre alertes personalitzades. Amb el mateix objectiu d'evitar desplaçaments als centres mèdics, i previndre d'aquesta manera la transmissió del coronavirus, continua sent possible retirar els medicaments prescrits en la farmàcia presentant només la targeta sanitària, ja no és necessària la recepta en paper.