Sanitat Universal i Salut Pública
COVID-19

Sanitat amplia l'atenció telefònica sobre consultes per coronavirus amb motiu de l'inici del curs escolar

07/09/2020
- El centre de trucades ha arrancat amb 115 llocs i s'augmentarà de manera progressiva fins a disposar de 200 professionals
- Barceló: "L'objectiu és atendre tots els dubtes de la comunitat educativa i la població escolar per a un retorn a les aules segur"
- El centre de trucades ha arrancat amb 115 llocs i s'augmentarà de manera progressiva fins a disposar de 200 professionals
- Barceló: "L'objectiu és atendre tots els dubtes de la comunitat educativa i la població escolar per a un retorn a les aules segur"



La Conselleria de Sanitat Universal i Salut Pública ha ampliat el servei d'atenció telefònica del número 900 300 555 sobre consultes per coronavirus amb motiu de l'inici del curs escolar. Així, a les consultes sobre informació general de COVID-19 se sumen els dubtes que es puguen presentar des de la comunitat educativa sobre els protocols d'inici de curs.

La consellera de Sanitat Universal i Salut Pública, Ana Barceló, ja havia anunciat aquesta atenció telefònica: "Ampliem el servei d'atenció telefònica, que ja estava en marxa per a la població general, a la comunitat educativa, amb informació específica dels protocols escolars, amb l'objectiu d'atendre els dubtes de tota la comunitat educativa i que la població escolar puga disposar de tota la informació que requerisca sobre un retorn a les aules segur".

Aquest servei està en marxa de dilluns a diumenge, des de les 8 hores fins a les 20 hores. Fins a les 12 hores de dilluns, aquest telèfon d'atenció a la comunitat ja havia registrat 330 trucades.

Per a això, el centre de trucades ha arrancat amb 115 llocs coberts, que s'aniran incrementant de manera progressiva fins a arribar als 200 professionals, que han rebut una formació específica impartida per Salut Pública sobre la patologia produïda pel coronavirus i els protocols establits per a la tornada al curs escolar.

Per mitjà d'una primera locució digital es dirigirà la persona que telefona a un locutor segons el seu motiu de consulta, bé sobre qüestions generals de la malaltia, bé sobre l'inici del curs escolar o bé sobre la simptomatologia compatible amb la COVID-19.

De la mateixa manera, hi ha altres dues funcions de pulsació digital específiques que tenen com a objectiu millorar l'atenció sanitària. D'una banda, les persones del centre de trucades recolliran els dubtes o reclamacions de població que ja havia telefonat amb anterioritat o que estiguen relacionades amb serveis assistencials. Aquestes incidències es remetran als departaments de salut corresponents per a agilitar-ne la tramitació i respondre a la ciutadania amb agilitat.

Servei complementari a la web de Sanitat

Aquest servei del centre de trucades complementa la informació disponible en el portal específic de coronavirus habilitat en la pàgina web de la Conselleria de Sanitat (consulteu ací), i també en l'aplicació GVA Coronavirus.

En aquests serveis, la població general té a l'abast tota la informació actualitzada de dades, protocols sanitaris, mesures de contenció i accés a petició de cites mèdiques, a més de poder fer un autotest orientatiu sobre la seua simptomatologia completa i ser derivat, si fora necessari, a un centre sanitari.

Galeria d'imatges