Agricultura, Desenvolupament Rural, Emergència Climàtica i Transició Ecològica

Agricultura destina més de 155.000 euros per a promocionar el consum de peix valencià

18/11/2020
- La consellera d'Agricultura, Mireia Mollà, presenta la nova edició de la campanya 'Peix de llotja de la Comunitat Valenciana'
- Mollà destaca la importància de "tindre una marca de qualitat que permeta identificar i diferenciar els nostres productes de la pesca extractiva"
- La consellera d'Agricultura, Mireia Mollà, presenta la nova edició de la campanya 'Peix de llotja de la Comunitat Valenciana'
- Mollà destaca la importància de "tindre una marca de qualitat que permeta identificar i diferenciar els nostres productes de la pesca extractiva"



La Conselleria d'Agricultura, Desenvolupament Rural, Emergència Climàtica i Transició Ecològica destinarà enguany un total de 155.642 euros per a l'execució de la campanya 'Peix de llotja de la Comunitat Valenciana', l'objectiu del qual no és un altre que fomentar el consum del peix autòcton mitjançant la identificació del seu origen d'una manera clara i inequívoca.

L'actual edició d'aquesta iniciativa, que ja ha tingut els seus precedents en anys anteriors, es presenta aquest dimecres en un acte presidit per la consellera d'Agricultura, Mireia Mollà, qui, amb el secretari autonòmic d'Agricultura, Francisco Rodríguez Mulero, i el director general de la matèria, Roger Llanes, ha explicat les claus d'aquesta campanya als representants de la Confederació Interfederativa de Confraries de Pescadors de la Comunitat Valenciana.

Mollà ha subratllat la importància que "els productes de la nostra pesca extractiva tinguen una marca de qualitat diferenciada com 'peix de llotja', perquè proporciona de forma clara i senzilla tota la informació necessària que permet als consumidors identificar el peix originari del nostre mar Mediterrani, la riquesa i varietat del qual són extraordinàries".

Efectivament, i tal com s'estableix en la reglamentació que regula aquesta marca de garantia, l'etiquetatge que acompanya la identificació 'Peix de llotja de la Comunitat Valenciana', ha d'incloure necessàriament una referència concreta al port de desembarcament, a la data de captura, al producte pesquer fresc, a més d'esmentar si la pesca és costanera o de litoral.

Mireia Mollà ha destacat, així mateix, "els avantatges que reporta el consum de peix fresc de proximitat" i recorda "la necessitat de protegir un sector l'activitat del qual resulta bàsica per a les economies de moltes poblacions costaneres de la Comunitat Valenciana".

Precisament per això, i davant de l'impacte negatiu que la crisi de la COVID-19 té sobre el col·lectiu pesquer, la Conselleria d'Agricultura va concedir una partida específica de més de 330.000 euros per a les 21 confraries i comunitats de pescadors de la Comunitat Valenciana, dins del paquet de mesures destinades a contrarestar els efectes de la pandèmia sobre el sector agropecuari.

Ajudes de 801.980 euros

A més d'aquestes ajudes, la Conselleria d'Agricultura, Desenvolupament Rural, Emergència Climàtica i Transició Ecològica ha concedit enguany 801.980 euros a les entitats pesqueres, entre confraries de pescadors de la Comunitat Valenciana, federacions provincials de confraries i comunitats de pescadors.

Emmarcades en l'ordenació i millora de la producció pesquera, aquesta línia de suport es manté en els comptes de 2021 amb un import total de 820.480 euros per a subvencionar les despeses corrents de funcionament necessàries per a actuar com a òrgans de consulta i col·laboració amb l'Administració autonòmica en la promoció el sector pesquer.