Presidència

Turisme analitza les tendències de l'estiu 2022 a la Comunitat Valenciana

02/06/2022
Turisme analitza les tendències de l'estiu 2022 a la Comunitat Valenciana
- Francesc Colomer inaugura la jornada 'Les dades de l'estiu 22: Tornada a la normalitat', organitzada per l'Institut Valencià de Tecnologies Turístiques
- Les dades analitzades per a l'estiu 2022 demostren que les xifres turístiques i l'interés per la destinació tornen a nivells prepandèmia
- Francesc Colomer inaugura la jornada 'Les dades de l'estiu 22: Tornada a la normalitat', organitzada per l'Institut Valencià de Tecnologies Turístiques
- Les dades analitzades per a l'estiu 2022 demostren que les xifres turístiques i l'interés per la destinació tornen a nivells prepandèmia



Turisme Comunitat Valenciana ha organitzat, a través de l'Institut Valencià de Tecnologies Turístiques (Invat·tur), la jornada 'Les dades de l'estiu 22: Tornada a la normalitat', per a analitzar les tendències de l'estiu 2022.

El secretari autonòmic de Turisme, Francesc Colomer, ha destacat en l'obertura d'aquesta jornada que "si no canvia el guió, 2022 serà un any de remuntada, de recuperació", encara que s'ha mostrat prudent i ha assenyalat que "no hem de quedar-nos fascinats per la recuperació numèrica, hem de preveure també altres mètriques, com ara la capacitat de ser més rendibles, perquè la inflació afecta els costos".

Francesc Colomer ha subratllat l'esforç i "la generositat del sector turístic perquè l'augment de tots els costos no repercutisca en una puja tremenda de preus".

Pel que fa a les tendències per a l'any que ve, ha indicat que "hem de continuar treballant a diversificar productes, mercats emissors i estratègies per a ser resilients i adaptar-nos ràpidament als canvis que hi puguen succeir".

Durant la sessió s'ha debatut sobre les tendències de viatges i les característiques de clients de cara a la temporada alta de 2022, i les opcions que aquest estiu siga realment el de la recuperació del turisme anterior a la pandèmia.

En la jornada han participat persones expertes d'empreses que analitzen dades i disposen d'informació actualitzada sobre el mercat, a fi d'avançar possibles previsions, com Àlex Villeyra, COO de Mabrian; Lola Buendía, directora de màrqueting i comunicació de Beonprice; Pedro Díaz, director comercial de TurObserver, a més del director d'Intel·ligència Turística de Turisme CV, Mario Villar.

Xifres turístiques en nivells prepandèmia

Durant la jornada, Mabrian, empresa líder en intel·ligència turística, ha presentat les tendències de l'estiu 2022 per a la Comunitat Valenciana, amb xifres que demostren que el turisme torna a la normalitat i a nivells prepandèmics.

En concret, s'ha analitzat l'evolució de l'interés turístic cap a la Comunitat Valenciana i s'ha posat el focus en Alacant, València i Castelló. Entre les dades que s'hi han observat, s'ha detectat una forta demanda dels principals mercats emissors, amb nivells d'interés per la destinació superiors als de 2019.

Entre aquests mercats emissors amb un interés creixent es troba el mercat britànic, que s'ha reactivat especialment en les últimes setmanes.

Quant a la capacitat aèria global dels tres aeroports de la Comunitat Valenciana, cal destacar que està al mateix nivell que en 2019, per als mesos que van de juny a octubre, quant a seients.

La Comunitat està connectada de forma directa amb 131 aeroports, i creix fortament l'oferta en el mercat domèstic, a més de mercats com ara els Països Baixos, Bèlgica, Noruega i Suïssa. El Regne Unit continua sent el principal mercat emissor, tot i que encara se situa per davall dels valors de 2019 quant a oferta de places.

Les dades també mostren que es normalitza la duració de l'estada en la destinació, amb una mitjana de 6,7 dies, i s'ha detectat un augment de preus en totes les categories, tant en hotels com en vols.

A més, la demanda hotelera tendeix a augmentar en els hotels de 4 estreles sobre els hotels de 3 estreles, i la categoria superior es manté estable. D'altra banda, el període de reserves s'estabilitza en 68,6 dies de mitjana d'antelació.

Finalment, en les tendències per a l'estiu de 2022 s'ha detectat un augment de la satisfacció global, gràcies, principalment, a l'augment de la percepció de seguretat i la satisfacció amb la qualitat de l'allotjament oferit.

Quant als interessos entre turistes, es manté l'interés pel producte cultural i de sol i platja, encara que descendeix lleugerament respecte a 2019. Així mateix, l'interés gastronòmic augmenta i se situa en el segon lloc, i supera l'interés pel sol i platja. D'altra banda, cal assenyalar l'augment per un producte natural i actiu.

Galeria d'imatges