Hisenda i Model Econòmic

El Consell aprova quatre nous convenis amb associacions professionals per a facilitar tramitació telemàtica de documents tributaris

17/06/2022

  • Aquests acords facilitaran la simplificació de la gestió dels tributs per a alleujar la pressió fiscal indirecta que se’n derive
  • S’agilitaran els tràmits d’autoliquidació de compravenda de vehicles usats o l’Impost sobre Transmissions Patrimonials

El Consell ha aprovat quatre convenis de col·laboració amb l’Il·lustre Col·legi d’Advocats de Còrdova, l’Associació Espanyola d’Assessors Fiscals (AEDAF), l’Associació Espanyola de Gestors Fiscals i Gestors de Finques (AGESFI) i l’Associació d’Assessors d’Empreses en Internet, per a facilitar la presentació i tramitació telemàtica de documents amb transcendència tributària davant de l’Agència Tributària Valenciana (ATV).

D’aquesta manera es facilitarà, gràcies a la mediació tècnica d’ISTEC (societat mercantil per a la prestació de serveis de comunicacions electròniques de la Generalitat), el compliment de les obligacions tributàries de la ciutadania, ja que els i les professionals que habitualment presten serveis de gestió en matèria tributària disposaran de mecanismes de comunicació i representació àgils, senzills, pràctics i eficaços.

Els convenis permetran agilitar aquells tràmits relacionats amb l’autoliquidació de compravenda de vehicles usats i de l’Impost sobre Transmissions Patrimonials i Actes Jurídics Documentats. També es facilitaran els tràmits relacionats amb l’autoliquidació de l’adquisició de béns per successió, en el marc de l’Impost sobre Successions i Donacions.

Aquesta col·laboració evitarà en gran manera desplaçaments de la ciutadania a les oficines públiques, ja que, en compte d’això, es faran intercanvis de dades entre sistemes d’informació que, a més, compliran tots els requisits establits i disposaran de totes les garanties jurídiques i tècniques.

Així, un dels seus principals objectius és la simplificació i racionalització de la gestió dels tributs, així com fer més senzill el compliment de les obligacions formals de les persones contribuents, amb la voluntat d’alleujar la pressió fiscal indirecta que es derive d’aquestes.

Funcionament

Les persones col·legiades subscrites a aquests convenis hauran de presentar i ingressar les autoliquidacions tributàries generades mitjançant el Sistema d’Ajuda a la Recepció d’Autoliquidacions (SAR@), i tindran el deure d’omplir les declaracions i autoliquidacions de manera correcta, així com aportar tota la documentació annexa que siga necessària.

Així mateix, s’articularan els mecanismes necessaris per a la presentació i ingrés de declaracions i autoliquidacions en forma agregada o per lots, i s’articularan mecanismes específics de custòdia i remissió de la documentació.

Per al Consell, és de summa importància que la col·laboració social amb els col·lectius de grans presentadors davant de l’Agència Tributària Valenciana es desenvolupe per mitjà de vies permanents i estables i amb unes pautes normalitzades i sistematitzades.

Aquestes associacions professionals, mitjançant la seua labor d’interlocució entre l’Administració i les persones associades, i el seu suport tècnic, organitzatiu i material, contribueixen a l’eficaç posada en funcionament d’actuacions específiques, com les recollides en aquests convenis, que redunden en benefici de la ciutadania.