Hisenda i Model Econòmic

El Consell aprova tres convenis amb associacions professionals per a facilitar la tramitació telemàtica de documents de transcendència tributària

06/05/2022
- Aquests acords faciliten la simplificació i la racionalització de la gestió dels tributs per a alleujar la pressió fiscal indirecta que se'n derive
- S'agilitzaran els tràmits de compravenda de vehicles usats, l'Impost sobre Transmissions Patrimonials i l'adquisició de béns per successió
- Aquests acords faciliten la simplificació i la racionalització de la gestió dels tributs per a alleujar la pressió fiscal indirecta que se'n derive
- S'agilitzaran els tràmits de compravenda de vehicles usats, l'Impost sobre Transmissions Patrimonials i l'adquisició de béns per successió



El Consell ha aprovat tres convenis de col·laboració amb l'Associació Europea de Gestors i Administradors Immobiliaris (Aegai), el Col·legi Oficial d'Agents de la Propietat de la Província d'Alacant i l'Associació d'Empreses d'Assessoria de Serveis Integrals i de Proximitat (Aedasip) per a facilitar la presentació i la tramitació telemàtica de documents amb transcendència tributària davant de l'Agència Tributària Valenciana (ATV).

D'aquesta manera, es facilitarà, gràcies a la mediació tècnica d'Istec (societat mercantil per a la prestació de serveis de comunicacions de la Generalitat), el compliment de les obligacions tributàries de la ciutadania, ja que els i les professionals que habitualment presten serveis de gestió en matèria tributària disposaran de mecanismes de comunicació i representació àgils, senzills, pràctics i eficaços.

Els convenis permetran agilitzar aquells tràmits relacionats amb l'autoliquidació de compravenda de vehicles usats i de l'Impost sobre Transmissions Patrimonials i Actes Jurídics Documentats. També es facilitaran els tràmits relacionats amb l'autoliquidació de l'adquisició de béns per successió, en el marc de l'Impost sobre Successions i Donacions.

Aquesta col·laboració evitarà en gran manera desplaçaments de la ciutadania a les oficines públiques, ja que, en el seu lloc, es realitzaran intercanvis de dades entre sistemes d'informació que, a més, compliran tots els requisits establits i comptaran amb totes les garanties jurídiques i tècniques.

Un dels principals objectius és la simplificació i la racionalització de la gestió dels tributs, així com fer més senzill el compliment de les obligacions formals de les persones contribuents, amb la voluntat d'alleujar la pressió fiscal indirecta que se'n derive.

Funcionament

Les persones col·legiades subscrites a aquests convenis hauran de presentar i ingressar les autoliquidacions tributàries generades mitjançant el Sistema d'Ajuda a la Recepció d'Autoliquidacions (SAR@), i hauran d'omplir les declaracions i les autoliquidacions de manera correcta, així com aportar tota la documentació annexa que siga necessària.
Així mateix, s'articularan els mecanismes necessaris per a la presentació i l'ingrés de declaracions i autoliquidacions de manera agregada o per lots, i s'articularan mecanismes específics de custòdia i remissió de la documentació.

Per al Consell és de summa importància que la col·laboració social amb els col·lectius de grans presentadors davant de l'Agència Tributària Valenciana es desenvolupe a través de vies permanents i estables i amb unes pautes normalitzades i sistematitzades.

Aquestes associacions professionals, mitjançant la tasca d'interlocució que fan entre l'Administració i les persones associades, i el seu suport tècnic, organitzatiu i material, contribueixen a l'eficaç posada en funcionament d'actuacions específiques, com les que es recullen en aquests convenis, que redunden en benefici de la ciutadania.