Política Territorial, Obres Públiques i Mobilitat
Posada en servei de la L10

Ximo Puig assegura que la línia 10 de Metrovalencia constitueix l'aposta de la Generalitat per la cohesió social i territorial, i la mobilitat sostenible

17/05/2022
Ximo Puig assegura que la línia 10 de Metrovalencia constitueix l'aposta de la Generalitat per la cohesió social i territorial, i la mobilitat ...
- El president de la Generalitat destaca que la posada en servei de la línia connecta la ciutat, ja que uneix el centre amb el barri de Natzaret, i suposa complir un "deure pendent"
- Reivindica un "gran pacte energètic" que compatibilitze el creixement amb la sostenibilitat i amb serveis públics "potents", a través de la innovació i les energies netes
- El nou trajecte permetrà reduir en 2.000 tones anuals les emissions de CO2, amb una demanda prevista de 4 milions de viatges a l'any
- El president de la Generalitat destaca que la posada en servei de la línia connecta la ciutat, ja que uneix el centre amb el barri de Natzaret, i suposa complir un "deure pendent"
- Reivindica un "gran pacte energètic" que compatibilitze el creixement amb la sostenibilitat i amb serveis públics "potents", a través de la innovació i les energies netes
- El nou trajecte permetrà reduir en 2.000 tones anuals les emissions de CO2, amb una demanda prevista de 4 milions de viatges a l'any

València.
El president de la Generalitat, Ximo Puig, ha assegurat que la nova línia 10 de Metrovalencia constitueix l'aposta de la Generalitat per la cohesió social i territorial de la ciutat de València, així com per una mobilitat sostenible.

Així ho ha manifestat durant l'acte de posada en servei de la nova línia de Metrovalencia, que uneix el centre de València i el barri de Natzaret, a què també ha assistit el conseller d'Hisenda i Model Econòmic, Arcadi España, i la consellera de Política Territorial, Obres Públiques i Mobilitat, Rebeca Torró.

El president ha destacat que recuperar la connexió del barri de Natzaret amb la resta de la ciutat a través de l'L10 suposa complir amb "un deure pendent", i ha subratllat que es tracta d'una obra que cohesiona la ciutat, ja que connecta el centre amb la Ciutat de la Justícia, la Ciutat de les Arts i les Ciències i Caixa Fòrum, que es posarà en marxa en un mes, i el barri de Natzaret.

De la mateixa manera, ha explicat que la nova línia constitueix un instrument de cohesió social, ja que permet igualar en oportunitats tots els veïns de la ciutat i posar a la seua disposició més infraestructures, més instal·lacions accessibles i amb facilitats per a usar-les.

A més, ha assenyalat que l'L10 permetrà reduir a la meitat el temps que es tarda a realitzar el desplaçament d'un extrem a l'altre de la línia, ja que el recorregut del tramvia entre l'estació d'Alacant i la de Natzaret tindrà una duració de 16 minuts, i entre Alacant i Ciutat Arts i Ciències-Justícia, el trajecte serà d'11 minuts.

Ximo Puig s'ha referit al tramvia de València com un projecte "emblemàtic" de la Generalitat per impulsar València i el seu transport públic, i ha recordat que la primera línia de metro es va posar en marxa en 1988, amb el president Lerma, i el primer tramvia, en 1994 amb el conseller Eugenio Burriel, que va fer que València esdevinguera la primera ciutat espanyola que va implantar el tramvia.

Gran pacte energètic

Durant la seua intervenció, el cap del Consell ha reivindicat un gran pacte energètic que compatibilitze el creixement amb la sostenibilitat i la disposició de serveis públics "potents", tal com demana la ciutadania, i per a fer-ho ha apostat per la innovació i les energies netes.

Així mateix, ha manifestat que "és l'hora de la mobilitat sostenible", per a la qual cosa es requereix més energia verda, per això ha fet una crida a treballar conjuntament per a multiplicar la producció d'energia renovable.

Finalment, ha subratllat el suport que suposaran els fons europeus per a posar en marxa nous projectes que permeten recuperar línies, i abaratir tarifes per a ajudar les famílies, com el Pla de millora de freqüències de Metrovalencia, que compta amb 235 milions; la Xarxa de Mobilitat Metropolitana Alacant-Elx, amb 316 milions, o el Pla de mobilitat metropolitana de Castelló, amb 117 milions.

5 quilòmetres de recorregut

Les obres de la línia 10 de Metrovalencia, originàriament T2, es van iniciar l'any 2007, van ser paralitzades en 2011 i es van reprendre en 2019 per a escometre els treballs d'infraestructura i superestructura de via en els trams subterranis i nous de superfície; arquitectura i equipament; senyalització i comunicacions; electrificació i subestacions, i la construcció del depòsit i el taller provisional de Natzaret.

Cal destacar que la construcció ha sigut cofinançada per la Unió Europea, a través del Programa operatiu del Fons Europeu de Desenvolupament Regional (FEDER) de la Comunitat Valenciana 2014-2020.

Aquesta línia (Alacant-Natzaret) té una longitud de 5.035,55 metres (2.222,40 en subterrani i 2.813,15 metres en superfície), 8 estacions (3 subterrànies: Alacant, Russafa i Amado Granell-Montolivet, i 5 en superfície: Quatre Carreres, Ciutat Arts i Ciències-Justícia, Oceanogràfic, Moreres i Natzaret) i se situa a l'est de la ciutat de València.

El traçat, per tant, permet unir el centre de la ciutat de València amb un dels principals actius turístics de la ciutat, la Ciutat de les Arts i les Ciències, i amb altres punts que diàriament suposen una gran demanda de mobilitat, com ara la Ciutat de la Justícia, l'estadi actual i futur del València Basket i altres àrees esportives. A més, molts barris de la ciutat comptaran per primera vegada amb transport públic d'alta capacitat, com ara Russafa, Montolivet, na Rovella, Quatre Carreres, Moreres i el barri de Natzaret.

Reducció d'emissions i futures ampliacions

S'estima que la posada en servei de la línia 10 de Metrovalencia suposarà reduir en 1.000 tones les emissions de CO2 durant el primer any de funcionament, i de 2.000 tones anuals quan s'assolisca la demanda prevista de 4 milions de viatges a l'any.

Cal assenyalar la previsió d'ampliar aquesta línia, ja que els primers quilòmetres que té de recorregut seran compartits per la futura línia 11, que es desviarà en la Ciutat de les Arts i les Ciències (Pont l'Assut de l'Or) fins al Grau, i la línia 12, que agafarà un traçat alternatiu, després de l'estació d'Amado Granell-Montolivet i abans de la parada de Quatre Carreres, fins a arribar a l'hospital La Fe.

Galeria d'imatges

Vídeos relacionats

- El president de la Generalitat destaca que la posada en servei de la línia connecta la ciutat, ja que uneix el centre amb el barri de Natzaret, i suposa complir un "deure pendent"

Talls de veu relacionats

- Declaracions del president de la Generalitat, Ximo Puig