Política Territorial, Obres Públiques i Mobilitat

Ferrocarrils de la Generalitat obri al públic l’edifici rehabilitat de l’estació d’Alginet de Metrovalencia

26/05/2022
Ferrocarrils de la Generalitat obri al públic l’edifici rehabilitat de l’estació d’Alginet de Metrovalencia
  • Junt amb la consolidació de les estructures s’ha millorat l’accessibilitat de l’edifici, les condicions interiors i exteriors, i s’ha creat un pàrquing dissuasiu gratuït
  • L’estació forma part de la línia 1 (Bétera-Castelló) i l’edifici original, datat en 1895, és obra de l’enginyer Juan Pérez San Millán
  • Junt amb la consolidació de les estructures s’ha millorat l’accessibilitat de l’edifici, les condicions interiors i exteriors, i s’ha creat un pàrquing dissuasiu gratuït
  • L’estació forma part de la línia 1 (Bétera-Castelló) i l’edifici original, datat en 1895, és obra de l’enginyer Juan Pérez San Millán

 

Ferrocarrils de la Generalitat Valenciana (FGV) ha completat els treballs de rehabilitació de l’edifici de l’estació d’Alginet de Metrovalencia, i l’ha obert hui al públic per a la utilització de les persones usuàries d’aquesta instal·lació de la línia 1 (Bétera-Castelló).

La secretària autonòmica d’Obres Públiques, Transports i Mobilitat Sostenible, María Pérez; la directora gerent de Ferrocarrils de la Generalitat Valenciana, Anaïs Menguzzato, i l’alcalde d’Alginet, José Vicente Alemany, han visitat hui la instal·lació de Metrovalencia, una vegada acabades les obres.

Aquestes obres van començar l’any passat per a resoldre els problemes ocasionats per les pluges que van caure el setembre de 2020, que van provocar el despreniment de part del sostre d’aquest edifici. 

El projecte constructiu de rehabilitació ha comptat amb un pressupost de més de 300.000 euros, IVA inclòs, i ha comprés el canvi de coberta, la rehabilitació, la posada en servei i l’obertura al públic de l’edifici, així com una millora de l’accessibilitat a l’immoble, l’enjardinament i la creació d’un aparcament dissuasiu gratuït per a mig centenar de places.

En principi, els treballs realitzats només haurien permés reparar la degradació i l’esgotament de les estructures de fusta de la coberta per a garantir-ne l’estabilitat. Posteriorment, FGV ha anat incorporant al projecte diverses intervencions per a millorar l’accessibilitat a l’edifici i l’entorn urbà de l’estació; garantir la sostenibilitat de l’edificació i el caràcter de l’edifici original, i completar l’actuació amb un aparcament dissuasiu on abans hi havia un solar sense cap classe d’ús.

A l’edifici original, datat en 1895 i realitzat per l’enginyer Juan Pérez San Millán, hi ha hagut alteracions importants quant al seu estat original, amb elevació dels nivells d’andanes, obertura de buits nous, ampliacions i canvis de fusteries. 

L’any passat, l’estació va registrar més de 50.000 persones usuàries i en època de prepandèmia, en 2019, va obtindre prop de 100.000 moviments.

Galeria d'imatges