Vicepresidència i Igualtat i Polítiques Inclusives

Igualtat centralitza el servei de manteniment dels centres públics i es reservarà part de la contractació a col·lectius vulnerables

30/01/2021
- Amb un cost anual de 4 milions d'euros, és la primera vegada que es contracta un servei d'aquestes característiques
- Per a fer-ho està prevista la contractació de 84 professionals, almenys un terç dels quals serà de col·lectius vulnerables o amb difícil accés a l'ocupació
- Amb un cost anual de 4 milions d'euros, és la primera vegada que es contracta un servei d'aquestes característiques
- Per a fer-ho està prevista la contractació de 84 professionals, almenys un terç dels quals serà de col·lectius vulnerables o amb difícil accés a l'ocupació



La Vicepresidència i Conselleria d'Igualtat i Polítiques Inclusives ha decidit crear un servei centralitzat i continu de manteniment i millora, tant de les instal·lacions com de l'equipament, dels centres públics de la seua xarxa, que inclourà en la contractació, per a desenvolupar aquestes tasques, persones que pertanyen a col·lectius vulnerables.

El director general d'Infraestructures de Serveis Socials, Enric Juan, ha explicat que es tracta d'una iniciativa d'Igualtat perquè els centres compten amb un servei centralitzat que puga resoldre "qualsevol incidència que es presente", com ara trencades o problemes amb les instal·lacions, "i que oferisca tranquil·litat als centres el fet de saber que compten amb un equip d'assistència al qual poden recórrer en qualsevol moment que el necessiten".

Enric Juan ha assenyalat que es tracta de "la primera vegada" que s'aborda un contracte d'aquestes característiques per als centres públics dependents de la Vicepresidència i Conselleria d'Igualtat i Polítiques Inclusives, que, a més, preveu un servei d'incidències "les 24 hores del dia".

Per a la posada en marxa d'aquest servei està prevista la contractació d'un màxim de 84 professionals, almenys un terç dels quals seran persones de col·lectius especialment vulnerables o que tenen més dificultats a l'hora d'accedir a un lloc de treball.

El director general ha assenyalat que l'empresa adjudicatària d'aquest contracte realitzarà informes i auditories de tots els centres, amb propostes per a optimitzar l'eficiència energètica o de qualsevol altra instal·lació que consideren que necessita millores.

Amb el desplegament tan ampli d'equips tècnics, ha indicat Enric Juan, "podrem mantindre els centres en un estat de conservació i confort òptim per a garantir el benestar de les persones residents".

Així mateix, el director general d'Infraestructures de Serveis Socials ha destacat com és d'important "l'impacte social positiu" que tindrà aquesta iniciativa, ja que entre els criteris de valoració per a l'adjudicació "es puntua la contractació per part de l'empresa de joves extutelats de la Generalitat".

A més, els lots corresponents a la jardineria es reservaran "per a empreses d'inserció o centres especials d'ocupació per a persones amb diversitat funcional".

Nou model social

La iniciativa d'un servei centralitzat de manteniment s'emmarca dins del nou model social que ha dissenyat la Vicepresidència i Conselleria d'Igualtat i Polítiques Inclusives per a fer possible "la dignificació dels espais físics on es presten els serveis i garantir l'atenció correcta de les persones més vulnerables", ha assenyalat Enric Juan.

El director general ha recordat el pla d'infraestructures que ha posat en marxa la Generalitat per a construir i reformar residències i altres centres socials, per a modernitzar-los i adaptar-los com a unitats de convivència més reduïdes. Aquest pla compta amb una dotació pressupostària de 510 milions d'euros.

Talls de veu relacionats

- Declaracions del director general d'Infraestructures de Serveis Socials, Enric Juan