Política Territorial, Obres Públiques i Mobilitat
Transporte público

Més de la meitat de les persones usuàries de Metrovalencia accedeix a una estació o parada en un radi de 500 metres

31/01/2021
Més de la meitat de les persones usuàries de Metrovalencia accedeix a una estació o parada en un radi de 500 metres
- Els clients i clientes empren 7,8 minuts de mitjana des del seu punt d'origen per a arribar a les instal·lacions d'FGV i 7,8 minuts des del metro o tramvia fins a la seua destinació
- El 88,6 % de les persones viatgeres acudeix a les estacions a peu i el 91 % arriba també caminant a la seua destinació
- Els clients i clientes empren 7,8 minuts de mitjana des del seu punt d'origen per a arribar a les instal·lacions d'FGV i 7,8 minuts des del metro o tramvia fins a la seua destinació
- El 88,6 % de les persones viatgeres acudeix a les estacions a peu i el 91 % arriba també caminant a la seua destinació



Més de la meitat de les persones usuàries de Metrovalencia, en concret el 53,6 %, accedeix a la xarxa de metro i tramvia en un radi de 500 metres, percentatge que s'amplia al 80,6 % si la distància augmenta a un quilòmetre, segons les dades que recull l'últim Índex de satisfacció al client (ISC) de 2020.

El percentatge s'incrementa segons augmenta la distància entre el punt d'origen del viatger o viatgera i les estacions i parades de Metrovalencia. D'aquesta manera, el 5,4 % es desplaça un màxim de 100 metres per a moure's després amb FGV; el 15 %, un màxim de 200 metres; el 23,5 %, un màxim de 300 metres; el 27,8 % arriba a 400 metres; el 53,6 %, a 500 metres; el 56,2 %, a 600 metres; el 80,6 %, a 1 quilòmetre; el 87,4 %, a 1,5; el 92,6 %, a 3, i el 100 %, més de 3 quilòmetres.

La mitjana de temps que s'empra entre l'origen del viatge fins a les estacions i parades de Metrovalencia s'estipula en 7,8 minuts i des de les instal·lacions d'FGV fins al punt de destinació, en 7,8 minuts més.

L'accés esmentat a les estacions i parades se sol fer, en el 88,6 % dels casos, a peu, la qual cosa significa una mitjana de 6,5 minuts; amb cotxe o moto, el 4,2 %, amb 12,02 minuts de temps de mitjana; en EMT, el 2,5 %, amb 15,4 minuts de desplaçament; en serveis de Rodalia de Renfe, l'1,3 %, amb 46,7 minuts de mitjana; en un altre autobús, l'1,3 %, amb 23,1 minuts; amb bici, el 0,7 %, amb 11 minuts, i en altres mitjans com ara tren, taxi, etcètera, l'1,3 %, amb 10,21 minuts de mitjana.

Els temps que s'empren per a eixir de Metrovalencia i acudir al punt de destinació es concreten en el 91 % que prossegueix el seu viatge a peu, la qual cosa suposa a la persona usuària recórrer caminant 7,04 minuts de mitjana; el 3,4 %, amb cotxe o moto, amb 9,9 minuts de temps de desplaçament; l'1,8 %, amb autobús que no siga EMT, amb 16,7 minuts; l'1,2 %, en l'EMT, amb 19,8 minuts; l'1 %, en Rodalia de Renfe, amb 42,6 minuts de temps de mitjana; l'1 %, en altres mitjans com ara tren, taxi, etcètera, amb 10,1 minuts de mitjana, i el 0,6 %, amb bici, amb una mitjana d'11,5 minuts.

El tramvia, l'accés més directe

Si la comparativa es desglossa per línies, s'hi observa que les tres tramviàries són les que ofereixen un desplaçament inferior, quant al temps, als usuaris i les usuàries des dels punts d'origen respectius.

D'aquesta manera, les persones viatgeres de la línia 4 (Mas del Rosari/Doctor Lluch) tarden de mitjana 5,98 minuts i les de la línia 6 (Tossal del Rei/Marítim-Serrería) i la línia 8 (Marítim-Serrería/Marina Reial Joan Carles I) ho fan en 4,82 minuts, sempre de mitjana. En el 93,6 % dels casos, la distància en l'L4 es recorre a peu, percentatge que és del 95,3 % caminant en les L6 i L8.

Entre les línies de metro, en la línia 7 (Marítim-Serrería/Torrent Avinguda) és en la que menys temps necessiten els passatgers i passatgeres per a arribar fins a les respectives instal·lacions, en concret amb 7,65 minuts. Hi segueixen la línia 3 (Aeroport/Rafelbunyol), amb 7,87 minuts, i la línia 5 (Marítim-Serrería/Aeroport), amb 8,01 minuts.

Després està la línia 1 (Bétera/Villanueva de Castellón), amb 8,05 minuts; la línia 2 (Llíria-Torrent Avinguda), amb 8,72 minuts, i, finalment, la línia 9 (Alboraya-Peris Aragó/Riba-roja de Túria), amb 8,84 minuts de mitjana.

Els percentatges dels clients i les clientes que fan aquests trajectes a peu són del 93,3 % en la línia 5; el 91,3 % en la línia 7; el 89,5 % en la línia 3; el 85,3 % en la línia 9; el 84,2 % en la línia 1, i el 82 % en la línia 2.

La zona D més prop que la A

Els desplaçaments per corones registren la curiositat que són les persones usuàries de la zona D, la més allunyada de la capital, les que empren menys temps de mitjana per a accedir a Metrovalencia, en concret 2,78 minuts; seguides de les de la zona B, amb 7,36 minuts; les de la zona A, el cor de la xarxa, amb 7,98 minuts, i, finalment, les de la zona C, amb 8,68 minuts de mitjana.

Galeria d'imatges