Participació, Transparència, Cooperació i Qualitat Democràtica
Servicios administrativos

Pérez Garijo destaca la tasca de les oficines PROP per a continuar donant atenció de qualitat a la ciutadania en els temps de pandèmia

26/02/2021
Pérez Garijo destaca la tasca de les oficines PROP per a continuar donant atenció de qualitat a la ciutadania en els temps de pandèmia
- La consellera de Participació i l'alcalde d'Ontinyent signen el conveni de l'oficina PROP de la localitat i en visiten les instal·lacions
- La ciutadania valora amb un 9,17 l'atenció i els serveis dels punts PROP de la Generalitat
- La consellera de Participació i l'alcalde d'Ontinyent signen el conveni de l'oficina PROP de la localitat i en visiten les instal·lacions
- La ciutadania valora amb un 9,17 l'atenció i els serveis dels punts PROP de la Generalitat



La consellera de Participació, Transparència, Cooperació i Qualitat Democràtica, Rosa Pérez Garijo, i l'alcalde d'Ontinyent, Jorge Rodríguez, acompanyat de la regidora de Govern Obert, Natalia Enguix, han signat el conveni que actualitza i dona continuïtat al funcionament de l'oficina PROP de serveis mixtos en aquesta localitat.

Després de la reunió, s'han desplaçat a les instal·lacions de l'oficina PROP d'Ontinyent, on han fet una visita, moment en què la consellera Pérez Garijo ha expressat el seu agraïment als treballadors i treballadores "per l'esforç que han fet per continuar prestant un servei de qualitat a la ciutadania a pesar de la crisi sanitària que estem travessant".

Pérez Garijo ha assenyalat que "continuarem treballant en aquesta línia de millora de l'atenció, i més tenint en compte el moment excepcional que estem travessant, que és quan la ciutadania necessita més l'Administració pública".

En aquest sentit, la consellera de Participació s'ha referit al recent Estudi de satisfacció ciutadana de l'exercici 2020, en el qual les oficines PROP de la Generalitat aconsegueixen un índex de satisfacció del 9,17 sobre 10.

Pérez Garijo ha parlat, a més, "de l'exemplar" protocol d'atenció presencial que es du a terme a les oficines PROP en els temps de la COVID-19 i ha afirmat que "la implantació de la cita prèvia obligatòria ha sigut clau per a poder oferir una atenció directa a la ciutadania en l'àmbit de la Generalitat".

De fet, els aspectes més valorats per la ciutadania en l'Enquesta de satisfacció han sigut la informació clara i senzilla oferida, amb un 9,51, seguida de les mesures de seguretat que s'han posat en marxa contra la COVID-19 (9,39) mitjançant el control de l'aforament, la instal·lació de mampares i cartells, gel, l'ús de mascareta, entre altres.

Per la seua banda, l'alcalde d'Ontinyent, Jorge Rodríguez, ha agraït a la consellera la visita per a "conéixer com funcionen els serveis que es presten des de la Conselleria". Rodríguez ha afegit que "hem renovat un conveni que permet continuar oferint una atenció a la ciutadania de qualitat i adaptada a la nova realitat".

A més, Jorge Rodríguez ha indicat que "és essencial que, en aquests temps complicats, l'Administració pública estiga al costat de la ciutadania respectant la seguretat i la normativa, especialment al costat de les persones més vulnerables, que són les que majoritàriament utilitzen serveis destinats a la sol·licitud d'ajudes i subvencions, crucials en aquesta situació de pandèmia".

Oficina PROP d'Ontinyent

L'oficina PROP d'Ontinyent és una de les més antigues de la Comunitat, presta servei a una població de més de 35.000 habitants i és el punt d'atenció de referència de la comarca de la Vall d'Albaida, que supera els 87.000 habitants.

Des que es va posar en marxa en 1999, ha atés 533.7920 persones; mentre que, en 2019, va facilitar els seus serveis a 17.448 ciutadans i ciutadanes. En 2020, l'oficina va romandre tancada des del 13 de març fins que va reprendre l'activitat presencial amb cita prèvia al juliol, exercici en què l'atenció presencial se situa en 5.698 persones.

L'oficina es troba al carrer Mayans, 19 i ocupa la planta baixa d'un edifici de l'Ajuntament, a 200 metres de la casa consistorial. En aquest espai hi ha l'Oficina Municipal d'Informació al Consumidor. Així mateix, s'ofereix informació general sobre tràmits, procediments o ocupació pública de l'Administració i s'emeten certificats digitals i @clau que permeten la tramitació telemàtica segura.

Informació i cita prèvia oficines PROP: consulteu ací

Galeria d'imatges

Talls de veu relacionats

- Declaracions de la consellera de Participació, Rosa Pérez Garijo