Política Territorial, Obres Públiques i Mobilitat
COVID-19

Ferrocarrils de la Generalitat ha distribuït en l'últim any entre persones usuàries i el seu personal més de 9.000 litres de gel hidroalcohòlic

05/05/2021
- En els últims 12 mesos s'han instal·lat 557 dispensadors en trens, tramvies, estacions i centres de treball de València i Alacant
- En els últims 12 mesos s'han instal·lat 557 dispensadors en trens, tramvies, estacions i centres de treball de València i Alacant


Ferrocarrils de la Generalitat Valenciana (FGV) ha emprat des d'abril de l'any passat més de 9.000 litres de gel hidroalcohòlic en la neteja de les seues instal·lacions, l'atenció a les persones usuàries i al personal de Metrovalencia i TRAM d'Alacant, com a mesura per a garantir la seguretat del transport públic.

La Conselleria de Política Territorial, Obres Públiques i Mobilitat va adoptar de manera pionera aquesta mesura l'abril de 2020, amb la finalitat d'afavorir la prevenció i frenar l'expansió del coronavirus, ja que durant tota la pandèmia tant Metrovalencia com el TRAM d'Alacant han continuat oferint el seu servei habitual.

En aquests últims dotze mesos s'han instal·lat un total de 557 dispensadors als trens, tramvies i estacions de Metrovalencia i TRAM d'Alacant, que, junt amb el que s'ha utilitzat en neteja de les mateixes instal·lacions i el material mòbil, han suposat un consum de més de 6.000 litres de líquid desinfectant. Més de 4.000 litres d'aquesta quantitat corresponen a Metrovalencia i la resta, al TRAM d'Alacant.

A més, als centres de treball d'FGV a València i Alacant s'han consumit 3.000 litres més, distribuïts en els més de 6.000 dispensadors que s'han lliurat als treballadors i treballadores de l'empresa pública.

Aquesta mesura s'ha sumat a les diverses accions que la Generalitat ha impulsat amb l'objectiu de fer front a la crisi sanitària de la COVID-19 en les explotacions de Metrovalencia i TRAM d'Alacant.

Inversió extra per a fer front a la COVID-19

La Generalitat ha destinat 10,5 milions d'euros, des de març de 2020, per a fer front a la crisi sanitària provocada per la COVID-19 en les xarxes de Metrovalencia i TRAM d'Alacant i adoptar diverses mesures per a garantir un servei de transport segur.

L'assignació econòmica més important a la qual ha hagut de fer front FGV en aquests últims mesos ha sigut la derivada de les tasques addicionals de neteja i desinfecció que s'han hagut de fer en trens, tramvies, estacions i en dependències pròpies, com ara tallers i oficines.

El pressupost destinat a aquest apartat és de prop de 5 milions d'euros (neteja i desinfecció extraordinàries en instal·lacions i trens, a les quals es va incorporar des del mes d'octubre passat la desinfecció mitjançant nebulització a l'interior de trens i tramvies).

La incorporació del personal destinat a informació i control sobre el compliment de les normes sanitàries i de prevenció en vigor, conseqüència de la pandèmia provocada per la COVID-19, compta amb una dotació pressupostària d'1,5 milions d'euros.

Entre les tasques d'aquests auxiliars figuren les de vetlar pel compliment, per part de les persones usuàries dels serveis de transport, de les normes sanitàries en vigor. A més, col·laboren en el control d'accés i aforament ajudant amb la correcta distribució de clients en andanes i unitats i assegurant el correcte ús de les instal·lacions, així com notificant possibles incidències.

D'altra banda, el sistema de control d'aforament de Metrovalencia ha suposat una inversió superior al milió d'euros. Amb aquest nou sistema en servei des del mes de setembre passat, les principals instal·lacions disposen de pantalles informatives, distribuïdes en els vestíbuls, en les quals s'ofereix informació a temps real del grau d'ocupació dels trens en circulació al seu pas per aquestes estacions.



Després d'aquest apartat, l'adquisició de productes sanitaris i de protecció (mascaretes, guants, gel hidroalcohòlic), així com la instal·lació de mampares en oficines i llocs de treball, ha suposat una despesa d'1,5 milions d'euros.

Així mateix, les accions de comunicació i sensibilització desenvolupades al llarg d'aquests mesos, en estacions i mitjans aliens, ha ascendit a més de mig milió d'euros, amb la finalitat d'informar la població sobre les noves mesures i per a recuperar la confiança en la seguretat del transport públic.

Altres mesures que s'han posat en marxa des que va començar la pandèmia han permés millorar el servei d'atenció al client, reforçar les tasques de vigilància i seguretat, afavorir el teletreball i fer front a les hores extra que ha sigut necessari fer-hi.

Galeria d'imatges