President
Turismo

Ximo Puig destaca que la Comunitat afronta l'inici de la campanya turística amb "optimisme" per la seua bona situació epidemiològica i demana a la UE que garantisca aquest estiu la mobilitat

10/05/2021
Ximo Puig destaca que la Comunitat afronta l'inici de la campanya turística amb 'optimisme' per la seua bona situació epidemiològica i demana a la ...
- Subratlla que el Consell treballa en la cerca de solucions a les restriccions del Regne Unit a la mobilitat, que no són "comprensibles" quan la taxa valenciana d'incidència és inferior que la britànica
- El president ha participat en la presentació de la campanya de promoció 'Qui ho ha viscut ho sap', que desenvoluparà la Generalitat per a mostrar els atractius de la Comunitat Valenciana com a destinació turística
- Subratlla que el Consell treballa en la cerca de solucions a les restriccions del Regne Unit a la mobilitat, que no són "comprensibles" quan la taxa valenciana d'incidència és inferior que la britànica
- El president ha participat en la presentació de la campanya de promoció 'Qui ho ha viscut ho sap', que desenvoluparà la Generalitat per a mostrar els atractius de la Comunitat Valenciana com a destinació turística

València.
El president de la Generalitat, Ximo Puig, ha destacat que la Comunitat Valenciana afronta el pròxim inici de la campanya turística amb "l'optimisme" que genera ser ja durant huit setmanes l'autonomia amb la taxa d'incidència de COVID-19 més baixa i una de les regions europees amb millor situació epidemiològica, i ha demanat que la UE garantisca un marc que facilite aquest estiu la mobilitat de la ciutadania.

El president s'ha pronunciat així durant la presentació al Palau de les Arts de la campanya de promoció 'Qui ho ha viscut ho sap', que desenvoluparà Turisme Comunitat Valenciana per a mostrar els atractius del territori valencià com a destinació turística segura.

Ximo Puig ha subratllat que aquesta campanya "sintonitza" amb la realitat actual, perquè "és el moment de tornar a mostrar al món" com és la Comunitat Valenciana i assentar les bases "no només d'una recuperació econòmica i social, sinó també d'una recuperació emocional".

El president ha assenyalat també que la contenció de la pandèmia a la Comunitat és el resultat del "sacrifici" que ha fet la societat valenciana i de la "fortalesa" i el "rigor enorme" dels seus professionals de la Sanitat, la qual cosa, junt amb el ritme de vacunació, fa que s'haja pogut complir l'objectiu marcat per a preparar l'inici de la temporada estival en les millors condicions.

Puig ha assenyalat en aquest punt que és "fonamental" que es genere un adequat marc de confiança a escala europea, amb mesures que, des de les institucions de la UE, garantisquen la mobilitat. "Europa ha de tornar a aquest espai comú en què tots els europeus puguen desplaçar-se", ha indicat el president, que ha insistit en la necessitat que es financen les proves PCR, perquè "no hi haja desigualtat en l'accés al turisme".

El president també ha indicat que el Consell està "preocupat" i "ocupat" a buscar una solució a les restriccions a la mobilitat establides pel Regne Unit. En aquest àmbit ha indicat que "no és comprensible" que s'establisquen per a la Comunitat Valenciana, ja que la situació epidemiològica que té és millor que la d'aquest país.

Campanya publicitària

La campanya promocional 'Qui ho ha viscut ho sap' busca, com ha explicat el secretari autonòmic de Turisme, Francesc Colomer, donar veu als que han visitat la Comunitat Valenciana perquè traslladen les seues emocions i utilitza, per a fer-ho, recursos com el de traçar un paral·lelisme entre la visió del poeta i dramaturg Lope de Vega i les sensacions que es poden descobrir a la Comunitat Valenciana.

Aquesta campanya s'emetrà en els mitjans de comunicació nacionals i autonòmics, però també internacionals, i, per a dur-ho a terme, s'han produït nombroses peces per a televisió i xarxes socials, gràfiques per a mitjans impresos, falques de ràdio o peces en portals en línia. Tots consisteixen en continguts en els quals es mostren els diversos productes en línia amb l'estratègia turística impulsada des de Turisme Comunitat Valenciana.

A més de la gastronomia i l'enoturisme, el Mediterrani interior i natural, el turisme actiu i esportiu o el turisme cultural, la campanya tindrà peces d'altres productes i també segments com el turisme jove, el familiar o el turisme LGTBI. Així mateix, s'adapta a les diverses temporades estacionals amb espots, gràfiques i falques de ràdio que promouen els viatges al llarg de tot l'any.

Per a potenciar la participació i donar a conéixer la iniciativa més enllà dels mitjans de comunicació, s'activarà un portal (www.quienlohavividolosabe.com) en el qual les persones usuàries podran penjar les seues pròpies fotos de la Comunitat o conéixer les localitzacions en què s'ha rodat l'espot de la campanya.

La iniciativa tindrà una evolució en què altres veus se sumaran a la de Lope de Vega per a completar la visió de la Comunitat Valenciana mitjançant la poesia o les experiències comptades per visitants. A més, seguirà amb la línia creativa iniciada en 2016 amb 'Mediterrani en viu' i s'acompanyarà d'accions d'informació i conscienciació de la Comunitat Valenciana com a destinació segura.

Galeria d'imatges

Vídeos relacionats

Subraya que el Consell trabaja en la búsqueda de soluciones a las restricciones de Reino Unido a la movilidad, que no son "comprensibles" cuando la tasa valenciana de incidencia es menor que la británica

Talls de veu relacionats

- Declaracions del president de la Generalitat, Ximo Puig